[quickport icm spinpoint] Lange tijd aan, HDD niet benadert

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben sinds een maand of 2 de trotse eigenaar van een bij Alternate gekocht kitje van Samsung HD103UJ
Bulk, SpinPoint F1 met Sharkoon Quickport.
Ik wilde dit gebruiken als externe disk aan mijn servertje, maar ik ervaar dat als het kitje langere tijd aanstaat, Windows de harde schijf niet meer kan benaderen. Ik moet de quickport uit- en weer aanzetten en dan wordt de harde schijf weer herkent. Dit gebeurt overigens alleen als de harde schijf idle is. Als hij gebruikt wordt, is hij uiteraard gewoon te benaderen.
Heeft iemand dezelfde ervaring? Of misschien een verklaring?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb een quickport met Western Digital schijf onder Windows XP, dat gaat eigenlijk gewoon goed.

Kan het wellicht met energiebeheer te maken hebben? Met die tip kwam google aanzetten.

Goto ControlPanel - System - Hardware - Device Manager - Univeral Serial Bus controllers -
On each USB device here. Go to Properties - Power Management.
disable the option that says "Allow the computer to turn off this device to save power"
that should fix your problem.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik had zelf ook al gezocht met de keywords "quickport hdd idle not accessible". Bedankt voor de tip, ik draai echter op Windows 7 _O_ en dar is die optie niet aanwezig.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)