PHP Environment dir or extension dir

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een eigen library maken met classes en eventueel function files.

Aangezien ik voor veel projecten altijd dezelfde class gebruik, bv voor session afhandeling of database verbindingen zou ik deze graag in één map zetten zodat ik niet altijd 20 files hoef up te daten.

Dit is overigens alleen voor ontwikkelin op mijn eigen develop machine (gewoon mijn pc thuis)

Daar draait windows op, online wil ik het later gaan doen, maar eerst voor develop thuis.

Ik heb de extension dir erbij gezet in de php.ini maar dat was geen succes.
Daarnaast heb ik gelezen dat je het met map opties in windows kan doen?
Dan krijg en een soort van environment variable erbij. Dit is me tot op heden ook nog niet gelukt....

Hoe kan ik dit in orde maken op een goede manier, het liefst via de php.ini zodat ik mijn mapje gewoon kan kopieren en vervolgens alles weer werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Doorgaans is er wel een extension dir, die staat in je php.ini gelinked. Mits je daar een goede naam aan geeft, zou je dit vanuit alle projecten moeten kunnen aanroepen. Overigens ben ik er voorstander van om gewoon absolute paden te gebruiken voor dit soort dingen, dat scheelt hoofdpijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De Extension Dir is de locatie waar PHP alle DLL plugins vandaan haalt (SQL ondersteuning bijv.) Als je die zomaar aanpast krijg je een hoop errors idd.

Je zult eerder moeten kijken naar de Include Path.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad een include path.

Dank je wel...