Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schiedam -> Den Haag.. via de snelweg of het westland?

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste mensen,

Vanmiddag moet ik voor een afspraak om 1700 uur in Den Haag aanwezig zijn. Aan het strand in Scheveningen om precies te zijn. Echter, twijfel ik over de route die ik kan rijden. Ik kan de snelweg nemen en volgens de google route planner zou dit een 45 minuten reis zijn. Zelf zit ik er aan te denken om via het Westland te rijden. Het lijkt mij iets eenvoudiger rijden (alsmaar rechtdoor) en misschien minder kans op oponthoud. Hoe zou jij rijden?

Ik vertrek anderhalf uur van te voren wat mij voldoende lijkt. Zijn er nog problemen in Den Haag waar ik rekening mee moet houden?

Ik ben een beetje gespannen.. dit is een belangrijk bezoek voor mij. Dus ik probeer alles vooraf te takelen.

:)

Mijn portfolio op Instagram

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is een lastig tijdstip en je weet nooit echt wat je kan aantreffen (file), persoonlijk zou ik via het Westland rijden, maar dat is gebasseerd op gevoel/ervaring uit het verleden.

39

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Misschien gaat het verkeer eerde de andere kant op? Dat hou ik me maar een beetje voor me hoor..kan er naast zitten natuurlijk. Ik kom nooit in dit gebied.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

In principe gaat de grootste verkeerstroom 's middags Den Haag uit dus zou de A12 niet zo vol moeten staan. Anderzijds geldt hetzelfde voor de A13, maar dan voor Rotterdam, dus daar zou het dan wel weer drukker kunnen zijn.
Voor de N213 heb ik geen idee, maar de kans op groot oponthoud is kleiner. Je komt op zicht ook op een gunstig stuk de zuid ring van Den Haag op (bij Escamplaan), daarvoor (Wippolderlaan staat beide kanten op vast 's middags).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ik zou lekker via de A13 en de A12 rijden. Ruim op tijd vertrekken, dan kan ier niets mis gaan. Bij een reistijd van 45 minuten zonder oponthoud zou ik op 1,5 uur rekenen. Waarschijnlijk ben je dan meer dan ruim op tijd en heb je nog even tijd om te ontspannen aan het strand.

Het OV is natuurlijk ook nog een optie. Met de trein naar Den Haag HS of Den Haag Centraal en dat met de tram naar Scheveningen. Vanuit Schiedam zou het OV wel eens sneller kunnen zijn dan de auto.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 29-06-2009 09:46 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

m0nk

16-09-2003 15.15

Weet niet wat je ervoor moet doen, maar als je afspraak zo belangrijk is dat je er een topic over opent op een forum is het misschien een idee om eerder deze kant op te komen. Wij kunnen ook niet in de toekomst kijken of er files gaan ontstaan of niet. En als je toch in Scheveningen moet zijn is dat ook niet echt een hele vervelende plek om even te wachten..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
Op dat tijdstip geen probleem vanaf Zwart nazareth naar Scheveningen. Ik rij zeer regelmatig die route (vanaf Rotterdam naar Den Haag HS) in de avondspits en doe er zelden langer dan een uur over.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
het is zeker geen vervelend plekje om te wachten. Gezien de locatie 50 meter van het strand is. Ik had anderhalf uur van te voren in gedachten om te vertrekken. Ik zal er een kwartiertje bij doen voor de zekerheid.

Ik ben niet zo een autorijder. Niet dat ik slecht ben in autorijden..maar drukke steden en niet weten waar of hoe ik precies moet rijden maakt mij altijd nerveus. Nare eigenschap van mij. Sinds ik een tom tom heb is het wel vooruit gegaan.. maar toch ben ik dagen van te voren al bezig met de autorit.

:(

Bedankt voor de reacties mensen!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Boeie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:04:
Op dat tijdstip geen probleem vanaf Zwart nazareth naar Scheveningen. Ik rij zeer regelmatig die route (vanaf Rotterdam naar Den Haag HS) in de avondspits en doe er zelden langer dan een uur over.
Hoe laat vertrek je in de ochtend naar Den Haag?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13

Nik

Fietsbel schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:34:
Dat is een lastig tijdstip en je weet nooit echt wat je kan aantreffen (file), persoonlijk zou ik via het Westland rijden, maar dat is gebasseerd op gevoel/ervaring uit het verleden.
Nooit? Neem een TomTom met HD traffic of Live services ;-) Die weet mij zelfs te vertellen dat er een brug open zal gaan (ja die was nog niet open, maar ik was 2e auto in de rij voor slagbomen!) en dat ik daar 6 minuten vertraging van zal ondervinden _/-\o_

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Waarom pak je niet gewoon de trein/tram. Dat is echt enorm veel handiger rond dat tijdstip en doel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
Waarom pak je niet gewoon de trein/tram. Dat is echt enorm veel handiger rond dat tijdstip en doel.
In dit geval is het voor mij even niet zo handig omdat ik wat bagage bij me heb. Maar het onderwerp vervoer zal zeker ter sprake komen. Ik heb geen probemen met het idee om met openbaar vervoer heen en weer te reizen. Enkel heb ik er zelf weinig mee. Vind het vaak vies en heb een hekel aan het gewacht op een station. Dat terzijde.. laat ik vandaag eerst maar even overleven! :)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nou, in een goed 3 kwartier was ik in Den Haag op mijn eind bestemming. Conclusie: Wat een pokkestad is het toch ook om te rijden. Slechte drukke wegen waar je in splitseconde moet kiezen uit 4 banen haha.. nee.. dat stad rijden is niets voor mij. Helaas is het gesprek niet geworden wat ik had gehoopt.. maar goed.. you win some you lose some. Ik heb in ieder geval nog even een half uurtje op het strand gezeten in mijn spijkerbroek.

Bedankt voor de hulp. ;)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik rij dagelijks Leidschendam/Schiedam.
Zonder files over de A13 is het ongeveer 25~30min rijden
Zonder files over De Lier (Nzoveel naar begin van de A20) is het 45min rijden.

Maakt over het algemeen dus niet uit hoe ik rij. Tegen de tijd dat de A20/A13 zo vast staat dat het nut heeft om via De Lier te rijden is het daar zo druk dat je net zo goed op de A20/A13 achteraan aan kan sluiten :P

De ene keer dat ik met het OV naar m'n werk ben gegaan was ik anderhalf uur onderweg :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik weet niet of jij wel eens door het westland gecrossed hebt de laatste paar jaar, maar daar word je echt niet vrolijk van hoor hoeveel vrachtwagens en landbouw verkeer daar rijden... Laat staan alle mensen die weer een weg zoeken naar de snelweg, zeker rond die tijd.

Ik zou lekker de snelweg pakken. Als je daar in het westland vast komt te staan ben je pas echt de sjaak :)

Stop uploading passwords to Github!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je rijdt in principe de goede kant op. De andere kant op is de A13 feitelijk een 13km lange parkeerplaats. Ik zou van te voren even op traphic.nl kijken, als de A20/A13 wél vaststaat kan je de alternatieve route nemen.

Als alternatieve route zou ik op de A20 er af gaan bij Maasland en dan de N468 via Schipluiden naar de A4 nemen (mooie route ook imho). Van afslag A20-->A4 doe je daar ongeveer 15min over. De andere kant op is dat één van de de 'standaard' sluiproutes zolang die ellendige A4 richting de beneluxtunnel er nog niet ligt. De kans dat dit stukje vaststaat is niet zo groot.

[ Voor 4% gewijzigd door THIJZEL op 01-07-2009 12:54 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"De andere kant op is dat één van de de 'standaard' sluiproutes zolang die ellendige A4 richting de beneluxtunnel er nog niet ligt. De kans dat dit stukje vaststaat is niet zo groot."

Pff , dat laatste stukje moeten ze echt een keer gaan afmaken....

39

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
En vervolgens doortrekken zodat hij op de A29 aansluit! *droomt*

RoyK, in de ochtend vertrok ik meestal om 7 uur vanaf huis en was dan om 8 uur op de plaats van bestemming. Soms eerder.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
valt best me dus Boeie.. al is het natuurlijk nog steeds een aardige zit. Ja, het wordt tijd dat ze het stuk snelweg op 'de dijk" gaan afmaken..wel zonde van de natuur daar... maar Den Haag wordt wel een heel stuk beter bereikbaar!

Pagina: 1