Toon posts:

Upgraden naar waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om up te graden naar een waterkoeling set. Ten eerste maakt mijn pc nu een pleuris herrie en ten tweede is de hitte niet te harden. Aangezien ik op een zolder kamer zit en ik vanaf 15.00-zons ondergang de zon erop heb is elke extra hitte een crime.

Ik heb even zitten kijken bij de reviews hier en op andere sites en ben uiteindelijk op deze gestuit;

http://www.highflow.nl/wa...-v4-watercooling-kit.html

Kan iemand mij vertellen of dit ook daadwerkelijk iets is? En of dit inderdaad een goed idee is? Ik heb een zalm 750W voeding erin zitten omdat mijn pc redelijk high-end is. (ik gebruik hem voornamelijk voor gaming en grafic designs.)

Alvast bedankt,
Jordi

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

1) Als errond het warm is, gaat het systeem ook echt wel warm blijven, is kamertemperatuur 30°C? Zelfs met waterkoeling bereik je zo'n 35-40°C idle!

2) De pc zou niet echt zo'n probleem zijn, natuurlijk moet je dan wel misschien ook waterkoeling voor je GPU hebben? Want die worden echt wel warm!

Vertel ons misschien eerst een beetje meer over je opstelling (vooral qua koeling, dus behuizing, CPU-koeler, CPU, GPU), je temperaturen (idle + stressed) zowel normaal als in de hitte...

Want vaak kun je hetzelfde resultaat bereiken met goede behuizing + koeler (ik heb Lian-Li A71B en Thermalright Ultra-120-Extreme, dat zijn 7 fans die aan volle snelheid blazen, en ik bereik vaak dezelfde resultaten als de mensen met WC... Dus misschien als je kast goed is, kan de herrie-probleem opgelost worden met nieuwe fans (tevens misschien de warmteprobleem). En de CPU-koeler vervangen.

Gaat je zeker minder moeite kosten en misschien ook wat minder geld...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel van de waterkoeling is dat de motor om het zo even te noemen buiten komt te staan. Die wordt gewoon op mijn dak gezet zodat alle warmte en geluid niet in mijn kamer komen.

En om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee van alle specs. Ik ben geen techneut en ik heb deze door een vriend in elkaar laten zetten. Als je wilt zal ik ze opvragen.

Maar kun jij me indertijd een mening geven of dit een goede waterkoeling is?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Ik zet deze in ieder geval even door naar Cooling omdat dit forum toch specifiek bedoeld is voor dit soort vragen :)

Maar het is inderdaad zo dat met conventionele koeling bijna net zo'n goede resultaten kunnen worden behaald als met waterkoeling.

Maar ook waterkoeling kan inderdaad een goede optie zijn. Je gebruikt het water dan als transportmiddel voor de hitte om deze alsnog via een grote koeler (de radiator) af te voeren.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:07:
Het voordeel van de waterkoeling is dat de motor om het zo even te noemen buiten komt te staan. Die wordt gewoon op mijn dak gezet zodat alle warmte en geluid niet in mijn kamer komen.

En om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee van alle specs. Ik ben geen techneut en ik heb deze door een vriend in elkaar laten zetten. Als je wilt zal ik ze opvragen.

Maar kun jij me indertijd een mening geven of dit een goede waterkoeling is?
Dat motor op je dak, is niet zo'n goed idee denk ik! Dat is dan wel erg lange waterflow en dan denk ik niet dat het dan zou halen met een klein kit dat je gezien had, dan moet je wel serieus wat meer hebben..

Best toch wel eens opvragen!

En aangezien je nog maar een beginner bent, zeker er niet zelf aan beginnen, dat ding kan bij slecht aansluiten beginnen lekken en dada pc!
En dan antwoord op je vraag:
Dit is een redelijk basis-cpu-koeler en dat zal je zeker niet het resultaat geven dat jij wou! Misschien alleen geluid, maar dan blijft het wel binnenin de kast, dus op je dak zetten zou je niet lukken... (trouwens, rechtstreeks zon erop is ook niet slim, als het nog in de schaduw staat valt het nog een beetje meer mee)...

Ik heb zelf een zolder-kamer en ik weet hoe irritant dat is, heb er maanden mee gesukkeld, maar dan toch het zeer simpel opgelost (airco :) )

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)