Toon posts:

wireless router in kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen zoals de titel het zegt.

Ik ben van plan om mijn wireless router in een kast te plaatsen van 25 cm hoog en 1,5 m breed. dus ook opgesloten, Wordt zo''n ding warm als het geen koeling krijgt of maakt het niet uit?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:59
de meesten kunnen hier wel tegen :) Als er een klein openingetje in de kast zeker, dan hoef je helemaal geen problemen te verwachten.

Tenzij hij nu al erg warm wordt, dat moet je even voelen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, alleen ben ik bang dat hij verbrand of juist heel warm wordt ook omdat het niet gekoeld wordt. Het probleem is dat ik hem niet af en toe kan uitzetten omdat hij zijn gegevens dan wist zoals SSID wpa code etc.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zet hem in die kast op een dag dat je thuis bent en check gewoon regelmatig even hoe warm hij wordt (gewoon ff ouderwets voelen). Wordt ie opvallend veel warmer als wanneer hij buiten de kast hangt/staat -> niet in de kast stoppen; valt het wel mee -> dan zal het wel geen probleem zijn.

Over het algemeen kan het spul wel wat hebben hoor. Ik heb ooit een accesspoint in de nok gehangen van een tent waar het 40° C was en ik verbrande zowat mijn vingers toen ik de metalen onderkant van het AP een aantal uur later aanraakte, maar het ding werkte nog prima. Goed dat was dan wel een 3Com, dus wellicht kwalitatief wat beter dan het gemiddelde consumentenspul, maar toch, hij zal echt niet meteen om zeep gaan als ie ff een half uurtje in een kast staat. Dus gewoon af en toe even checken en als het een dag goed gaat dan gaat het ook wel een week goed en dus ook wel gewoon permanent denk ik zo.

[ Voor 51% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2009 11:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 15:19
Die afmetingen klinkt bijna als mijn meterkast 90 graden gedraaid. Bij mij zit mijn access point hier al een jaar in zonder problemen. Dat de jouwe alle instellingen kwijt is bij het uitzetten is wel erg vreemd. Een stroomstoring zal dan ook erg vervelend voor je zijn. Ik zou dat eerst oplossen!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:03

DarkSide

theres no place like ::1

Als het goed is staat er ook in de handleiding wel iets van waar je dat ding allemaal mag plaatsen en hoeveel ruimte om het apparaat vrij moet zijn voor een goede koeling. Maar zo te lezen is dit best een ruime kast en zou het gewoon moeten kunnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
is een thermostaat met een koelfan (paar tientjes) niet een oplossing ?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

maarud schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:13:
de meesten kunnen hier wel tegen :) Als er een klein openingetje in de kast zeker, dan hoef je helemaal geen problemen te verwachten.

Tenzij hij nu al erg warm wordt, dat moet je even voelen.
Een beetje kort door de bocht. Mijn ervaring is dat goedkope routers / modems behoorlijk last kunnen hebben van warmte met instabiliteit en op het laatst een defect als gevolg. Net als bij andere elektrische apparaten dien je altijd voor voldoende koeling / mogelijkheden om warmte af te voeren te zorgen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:59
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:40:
[...]

Een beetje kort door de bocht. Mijn ervaring is dat goedkope routers / modems behoorlijk last kunnen hebben van warmte met instabiliteit en op het laatst een defect als gevolg. Net als bij andere elektrische apparaten dien je altijd voor voldoende koeling / mogelijkheden om warmte af te voeren te zorgen.
dat klopt wel een beetje, daarom had ik al een tipje gegeven om nu al te voelen of hij niet warm is, en later werd de tip gegeven om ook eventjes in de kast af en toe te checken dus ik dacht, dat komt wel goed :)
Pagina: 1