Wat zijn de AMD 770 Default Northbridge settings

Pagina: 1
Acties:

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
Beste allen,

Als ik bij een vriend met een moederbord ASRock A770DE (met een AMD 770 northbridge) zijn CPU wil overklokken, kan ik in de BIOS de CPU settings op Manual zetten, maar helaas wordt hierbij ook direct de Northbridge voltage en frequency manual. Het nadeel is dat deze allemaal op de laagste waarden gezet worden, waardoor ik geen idee heb wat de standaard frequency en voltage is van de Northbridge (ik wil alleen aan de CPU zitten). Als ik de CPU settings dan ook goed instel, maar de Northbridge ongemoeid laat (en dus op laagste van het laagste), dan start de PC niet eens meer op; dan moet ik een BIOS reset doen.

Ik ga er vanuit dat het komt omdat ik de Northbridge instellingen nog niet goed heb. Ik heb een uur lang gegoogeled, maar kwam helaas niet achter de standaard instellingen. Iemand?

Tx!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

stel je em wat hoger in? :) kan echt geen kwaad, en als het dan werkt, is het probleem opgelost?
afaik heeft amd trouwens geen NB meer, alleen een SB, maar dat ff terzijde.

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
AlexanderB schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:41:
stel je em wat hoger in? :) kan echt geen kwaad, en als het dan werkt, is het probleem opgelost?
afaik heeft amd trouwens geen NB meer, alleen een SB, maar dat ff terzijde.
Probleem is dat het meer dan "ff hoger" is :( Hij stelt em echt in op het laagst, 100 mhz op 0.6V ofzo. En het lijkt me dat de Northbridge (die hij wel degelijk heeft) toch wel een default instelling heeft waar ie op draait. Maar ik kan natuurlijk uit 40 verschillende frequencies en voltages kiezen, maar omdat ik niet het risico wil lopen dat ie of te traag draait (wat de hele overclock nutteloos maakt), of te snel waardoor ie wellicht oververhit raakt.

Zijn er dan ook geen monitor applicaties die de standaard waarden uit kan lezen? Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het zo moeilijk is om zoiets simpels op google te vinden...

-edit- ik lees net dat deze instellingen ook afhangen van de CPU die je erin hebt. Ik heb een Phenom II X3 (2.8GHz) processor. Ook lees ik her en der dat 1.25V toch wel standaard is voor een Northbridge, en velen reppen over 1800Mhz of 2000Mhz instelling. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 13% gewijzigd door Nemesish3d op 29-06-2009 09:38 ]