• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hallo,

Na een tijdje al te hebben gezocht op het internet. Wil ik het maar even hier posten. Ik
ben opzoek naar server fans die op 230 volt lopen. Ik heb eentje hier van Globe motors.
Maar ik ben op zoek naar nog meer van deze fans. Maar op de site van hun zelf kan ik geen
prijzen vinden. Zijn deze fans prijzig? Deze wat ik nu heb, kon ik met een hoop geluk ergens uit een oude patch kast krijgen. Maar met mijn huidig werk. Zie ik met geluk 1x per jaar een patch kast. En kom er dus zo goed al niet meer aan :( Heeft iemand een winkel/site waar deze nog te krijgen zijn voor particulier ? Maakt ook niks uit als ze tweedehands zijn. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Groeten, Gino.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom wil je ze perse in 230 Volt?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Racer89
  • Niet online
Het is voor een test. Ik wil er nog een relai kaart tussen gaan hangen. En daarbij ook nog eens het toerental gaan regelen. En op die manier heb ik de 12 volt voeding gespaard. Het zou ook eventueel op 12 volt kunnen maar dan moet ik nog een voeding er voor gaan maken. Zijn deze op 12 volt dan goedkoper? Ze moeten wel wat aan lucht kunnen verplaatsen. Dus niet zo als een standaard case fan. En daarbij heb ik al eentje liggen op 230 volt.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

probeer eens bij de locale electronica handel? die hebben meestal wel n stapeltje fans staan, ook 230 modellen..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Racer89 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:58:
Het is voor een test. Ik wil er nog een relai kaart tussen gaan hangen. En daarbij ook nog eens het toerental gaan regelen. En op die manier heb ik de 12 volt voeding gespaard. Het zou ook eventueel op 12 volt kunnen maar dan moet ik nog een voeding er voor gaan maken. Zijn deze op 12 volt dan goedkoper? Ze moeten wel wat aan lucht kunnen verplaatsen. Dus niet zo als een standaard case fan. En daarbij heb ik al eentje liggen op 230 volt.
Heb je al enig idee hoe je het toerental van een 230 volt fan gaat regelen? Want simpelweg het voltage verlagen werkt niet.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 01:22
Hier moet vast wel wat te vinden zijn... of bedoel je ventilatoren van een heel ander caliber?
http://www.display.nl/Ven...aal/Ventilator-Sunon.html

• Racer89
  • Niet online
Het was nu eerste de bedoeling om ze te laten lopen op die relia kaart. En naderhand kijken met het toerental. eventueel een bouwpakket voor een toerental regelaar.

Verwijderd

Papst heeft 230V Fans dacht ik. Blazen als een gek :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

en je hebt ook gewoon 12v 120mm fans die op 3000 rpm echt ziekelijk veel lucht verplaatsen, oa scyte kaze. (heb dr zelf een uit een dell server, ook 3000 rpm., die fan blaast zichzelf omhoog van de tafel, en blijft niet staan als ie rechtop staat.
klinkt als n straaljager, gebruikt bijna 1A op 12v, etc..

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het geld dat je in die fans steekt, steek je beter in nieuwe hardware voor je server die zuiniger is en niet zoveel koeling nodig heeft :P want ja ze zijn duur.

Zoals gezegd, ebm papst, scythe, en radiale fans zijn misschien een oplossing (radiale fans zijn van die mini turbines, gaan lekker hard en maken lekker fijn lawaai).

Get Airflow, save the world.

• Racer89
  • Niet online
diedazz schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:32:
Het geld dat je in die fans steekt, steek je beter in nieuwe hardware voor je server die zuiniger is en niet zoveel koeling nodig heeft :P want ja ze zijn duur.

Zoals gezegd, ebm papst, scythe, en radiale fans zijn misschien een oplossing (radiale fans zijn van die mini turbines, gaan lekker hard en maken lekker fijn lawaai).
Omdat het niet voor een server is ;) Had alleen die titel omdat die fans die ik zoek uit een server/patch kast komen.

Iedereen alvast bedankt, Nu heb ik weer wat merken waar ik naar kan zoeken. Moet alleen nog even kijken of ik ze op 230 v maak of op 12 volt.
Pagina: 1