Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een 2e hans pc gekocht zonder harde schijf, ik kan niks invoeren met mijn toetsenbord, ik heb een harde schijf erop gezet, bij opstarten gaat de pc normaal systeem zoeken, natuurlijk vind hij niks, ik heb een Windows xp CD gebruikt, de pc doet alles zoals het hoort en gaat hij naar installatie van XP, ergens kom je bij de keuzes: Enter, R of F3, hier kan ik verder niks omdat de toetsen niks doen, in deze fase heb je natuurlijk nog geen muis.

Ik heb verschillende toetsenborden geprobeerd, ik weet dat ze allemaal werken, ik een PS2 en ook een USB toetsenbord geprobeerd maar geen resultaat.

Mijn moederbord is: Asus P4P800/GLan/Sata/8X
De pc geeft verder geen fouten aan.

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt
Ari

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00
Is het wel mogelijk om in de bios te komen?
Zoja dan is er waarschijnlijk een biosinstelling verkeerd

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Verwijderd

Draadloos toetsenbord? Probeer anders eens een normaal PS2 toetsenbord,, moet zeker werken.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

standaard toetsebord nemen geen fancy g15 oid die hebben drivers nodig probeer gewoon standaard logitec van 10 euro moet wel werken

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:53

BHQ

Hmm, gezien je PS/2 -en- USB hebt geprobeerd en het onwaarschijnlijk is dat beide gefrituurd zijn, kan je idd. wel in de bios komen?

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
had m'n broer beneden ook, hij kon helemaal niks met z'n toetsenbord tijdens de boot maar zodra hij was opgestart deed hij het wel... het ging een draadloos toetsenbord... met een ander ToBo (draad+ps/2) werkte het wel gewoon...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat USB keyboards niet werken tot een OS geladen is met drivers is vrij normaal als legacy support uitstaat.

In dit geval lijkt het moederbord nergens op te reageren. Toevallig ben ik hetzelfde een keer tegengekomen met ook een P4P800. Dat bord heb ik uiteindelijk maar dood verklaard. Hangt dat bord van jou ook vaak bij het opstarten of niet (dat deed mijn exemplaar namelijk ook, waarschijnlijk de reden dat hij in de dumpbak lag).

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:09
Heb je ook al geprobeerd of het toetsenbord het wel doet op een andere USB poort?
Misschien is er iets verkeert ingesteld in de Bios dan zou het kunnen helpen om de bios te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal geprobeerd en zonder resultaat. Bios gerest, alle USB's geprobeerd........

Beste mensen niet over BIOS praten want ik kan de BIOS nog niet binnenkomen, waarom? Omdat de Toetsenbord het niet doet!

Ik blijf het vreemd vinden, de pc start op en doet wat hij hoort te doen, hij checkt alles inclusief harde schijf, cd en diskette, zelfs probeert hij XP te installeren, maar zonder tobo kan je natuurlijk geen opties kiezen en dan houdt het op :-(

Kan dat eigenlijk, dat de rest werkt en alleen de tobo niet? Kan dat op een defecte mobo duiden?

Groetjes
Ari

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ook PS/2?

Hmm probeer eens een PCI USB kaartje?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

(blij dat dit niet zo is bij moderne OS-en, zoals Vista en W7, die zijn ook met de muis te installeren en zijn slim genoeg om wat USB drivers te laden).

Anyhoo, gek genoeg werkt het toetsenbord bij veel 'gare' moederborden standaard wél in de BIOS, mits het toetsenbord ingeplugt is op poort 1 of 2 (geen andere!), zelfs als legacy uit staat. Hiermee kan je Legacy aanzetten, zodat je ook het ouwe XP kunt installeren. Overigens, ik dacht altijd dat XP bij het eerste driver laden (voordat je installatie/herstel/sluiten moet selecteren) ook standaard een USB-HID driver laadde (ja, die werkt zelfs met de G15, de G15 is een HUB waaraan een toetsenbord en nog ladingen andere zooi aan zit). Gebruik je toevallig een aangepaste XP CD, of een pre-SP1 XP CD? Zorg dat je minimaal een CD met SP2 hebt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of, test het eens met een Linux CD.
Kun je evt op low-level kijken of hij wat doet :).

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-03 19:53

TGoC

FP fan

Dat is heel erg raar. Ik zou denken dat je PC's PS2 aansluiting defect zijn. Sommige moederborden van vroeger konden niet bediend worden met USB randapparatuur.

Zou je eens kunnen controleren of er een speaker op aangesloten is? En als de PC opstart dat je 1 beep hoort ter bevestiging dat het systeem in orde is?

Wellicht kan ik je beter helpen aan hand van die gegevens.

Als alles fout gaat: Reset.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:00
TERW_DAN schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:27:
Hangt dat bord van jou ook vaak bij het opstarten of niet (dat deed mijn exemplaar namelijk ook, waarschijnlijk de reden dat hij in de dumpbak lag).
Hahaha, op dit moment heeft 'hangen' voor jouw bord een heel andere betekenis gekregen vermoed ik. :9~

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:01:
Beste mensen niet over BIOS praten want ik kan de BIOS nog niet binnenkomen, waarom? Omdat de Toetsenbord het niet doet!
Ik zie het je nergens schrijven dus vraag ik het toch maar even:
Heb je weleens met een echt PS/2 toetsenbord direct (evt meerdere malen) op delete* gedrukt zodra je je computer aan hebt gezet?
En natuurlijk overbodig om te melden, maar er zijn mensen die steken rustig een PS/2 tobo in de aansluiting voor de PS/2 muis. Past prima en lijkt net of het zo hoort. Alleen het werkt niet...

Als je de installatie van XP hebt gestart en je krijgt die menu opties, reageert de caps-lock toets (in combinatie met de LED op het tobo) dan wel, of ook niet?

* Meestal is het de delete toets om in het bios te komen, check daarvoor even de manual. Het staat vaak ook gewoon op het scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 29-06-2009 22:12 ]

Alles kan stuk.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14
En heb je ook even de stroom eraf gehaald, en de CMOS batterij eruit gehaald voor een paar minuten?

MVG, Frank

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Het is natuurlijk mogelijk dat je een combinatie van problemen hebt: de PS/2 poort is defect en in het BIOS staat legacy USB support uit, zodat een USB toetsenbord niet werkt tijdens het opstartscherm.

Als dat het is, dan heb je dus een soort kip-ei situatie...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

jj71 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:58:
Het is natuurlijk mogelijk dat je een combinatie van problemen hebt: de PS/2 poort is defect en in het BIOS staat legacy USB support uit, zodat een USB toetsenbord niet werkt tijdens het opstartscherm.

Als dat het is, dan heb je dus een soort kip-ei situatie...
Wat met een BIOS reset in feite op moet zijn te lossen, ervan uitgaande dat legacy USB support standaard aanstaat.
Maar dat heeft TS al geprobeerd, begrijp ik. Misschien nog maar een keertje proberen.
Ik heb even door de manual heen gekeken, er wordt niet vermeld wat de status is van legacy USB support na een reset. Ik denk dat je van Auto uit mag gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 30-06-2009 20:22 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vaker reset gedaan en zonder stroom kabel, het systeem kan de toetsenbord gewoon niet vinden en dat zegt hij ook, ik kan heel snel zien dat Keyboard is not detected. Ik heb de pc met een bootdisk van win98 opgestart, alles ging goed maar nog steeds geen toetsenbord

Bij opstarten geeft de pc een piep en verder geen foutmelding

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets, hij zegt ook CMOS settings Wrong, ik heb een foto van het scherm gemaakt, jammer dat ik de foto niet kan uploaden.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34
Al een CMOS reset gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker, meerdere keren zelfs

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-03 19:53

TGoC

FP fan

Ander PS/2 toetsenbord geprobeerd?
Gecheckt dat je het in de juiste poort (toetsenbord) heb gestoken?
Batterij op het moederbord eruit gehaald voor een minuut? (LET OP: PC eerst helemaal uitzetten en loskoppelen van stroom)

Het kan zijn dat of je toetsenbord is defect, of de aansluitingen op het moederbord. Check ook of je toetsenbord het op een andere PC wel doet.

Aangezien je sowieso Legacy USB niet kan aanzetten (als het uit staat) en je verschillende PS/2 toetsenbord hebt geprobeerd, zou ik garantie claimen op je moederbord. Geen garantie = vervangen. Helaas :(

Als alles fout gaat: Reset.

Pagina: 1