Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik heb zojuist een mooie Officejet aangeschaft die via ethernet en wifi verbonden kan worden. Nu kan je van heel veel opties genieten als je de bijbehorende HP-software installeert, maar dit wil ik voorkomen (mijn computer moet lekker snel blijven :) ). Nu heb ik de printer al handmatig geinstalleerd via zijn IP-adres, maar nu zou ik ook graag willen zorgen dat ik kan scannen via het netwerk. Nu moet ik namelijk scannen d.m.v. een gehuegenstickje die ik in de printer kan klikken, omdat, als ik kies voor scannen naar de computer, ik een melding krijg dat er geen scanopties zijn.

Dit komt waarschijnlijk omdat HP doelsoftware o.i.d. installeert waardoor de printer mijn pc kan zien. Is dit niet te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor Officejet is het? Het zou me namelijk zomaar niks verbazen als ie via netwerk alleen kan printen, en het scannen rechtstreeks naar de PC moet. De meeste netwerkscanners zijn namelijk retedure professionele apparaten en komen meestal niet van HP ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
The Eagle schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:34:
Wat voor Officejet is het? Het zou me namelijk zomaar niks verbazen als ie via netwerk alleen kan printen, en het scannen rechtstreeks naar de PC moet. De meeste netwerkscanners zijn namelijk retedure professionele apparaten en komen meestal niet van HP ;)
deze kan ook draadloos scannen, alleen moet je dan software van HP installeren wat ik niet wil i.v.m. de enorme onzin die hij meeinstalleert... De driver heb ik ook handmatig geinstalleerd door de setup van HP met WinRAR te openen en de drivers eruit te halen, misschien kan zoiets ook voor het scannen zodat dat mij ook lukt. Zoals boven te zien is gaat het om een OfficeJet J6410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het ding een webinterface heeft kun je als het device het toestaat daar ook een scan in maken.

Ik snap alleen niet wat dit met Windows te maken heeft eerlijk gezegd, je stelt een vraag over de functionaliteit van een AIO.

>> OH dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
alt-92 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:57:
Als het ding een webinterface heeft kun je als het device het toestaat daar ook een scan in maken.

Ik snap alleen niet wat dit met Windows te maken heeft eerlijk gezegd, je stelt een vraag over de functionaliteit van een AIO.

>> OH dus.
true, dat kan ook, maar dan kan ik niet rechtsreeks met Adobe Acrobat scannen ;)

Zat te twijfelen of het in OH moest, omdat het misschien wel Windows geralteerd is (kwestie van driver installeren ofzo) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

maarud schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:31:
Nu moet ik namelijk scannen d.m.v. een gehuegenstickje die ik in de printer kan klikken, omdat, als ik kies voor scannen naar de computer, ik een melding krijg dat er geen scanopties zijn.

Dit komt waarschijnlijk omdat HP doelsoftware o.i.d. installeert waardoor de printer mijn pc kan zien. Is dit niet te omzeilen?
Ik begrijp niet waarom je niet gewoon de meegeleverde software installeerd en het daarna in je msconfig uitzet zodat het niet mee opstart. Overigens maakt het voor de snelheid van je PC weinig uit, de HP software vreet niets aan resources, pas als je het gaat gebruiken, er komt alleen een snelkoppeling in je taakbalk.

En nee, software moet nu eenmaal geinstalleerd worden omdat scanners nu eenmaal willen weten hoe jij je scan wil maken, resolutie en in welke doelmap je het wil opslaan. Staat bij mij gewoon gelinkt naar buroblad en daarna verhuis ik het naar de map waar het voor bestemd is, aangezien ik vele mappen heb die allemaal hun eigen scans hebben.

Heb overigens een HP 2840 Laser AIO, niks geen problemen hier :) En scannen gaat lekker vlot. Wel kan ik je aanbevelen om, als je een router gebruikt hem gelijk vast te leggen in je DHCP voor zijn vaste IP adres. Na een stroomuitval of boot van je router kan de HP software wel eens moeilijk doen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Anoniem: 50893 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:17:
[...]
Overigens maakt het voor de snelheid van je PC weinig uit, de HP software vreet niets aan resources, pas als je het gaat gebruiken, er komt alleen een snelkoppeling in je taakbalk.
HP heeft daar wel eens een flinke steek laten vallen. (En de software op vrijdagmiddag nog even in elkaar geknutseld? :) ) Voor iedere printopdracht een nieuw proces opstarten zonder af te sluiten om er maar een te noemen. Of alweer zo'n programma dat op de achtergrond je foto's wil indexeren :(

Maar richting oplossing: Je kunt eens naar de zakelijke drivers kijken. Dan krijg je een admin install waarbij je waarschijnlijk veel meer zelf in kunt stellen.
En bij mij (C6180) kun je naar de USB-stick/memory-card scannen die automatisch wordt geshared zodat je er alsnog vanaf je PC bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
xtra schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:59:
[...]

HP heeft daar wel eens een flinke steek laten vallen. (En de software op vrijdagmiddag nog even in elkaar geknutseld? :) ) Voor iedere printopdracht een nieuw proces opstarten zonder af te sluiten om er maar een te noemen. Of alweer zo'n programma dat op de achtergrond je foto's wil indexeren :(

Maar richting oplossing: Je kunt eens naar de zakelijke drivers kijken. Dan krijg je een admin install waarbij je waarschijnlijk veel meer zelf in kunt stellen.
En bij mij (C6180) kun je naar de USB-stick/memory-card scannen die automatisch wordt geshared zodat je er alsnog vanaf je PC bij kunt.
Heb inderdaad ook een corporate-driverpack gedownload voor de drivers, misschien kan ik nog wel wat leuks instellen idd... Zal ook even kijken of de memorycard valt te sharen :)

Maar om het even zeker te weten; komt de scanner (als ik de HP software dan toch maar installeer) ook zó in mijn computer te staan alsof hij fysiek is aangesloten op de pc? Anders zal Adobe Acrobat hem niet herkennen vrees ik en het scannen naar PDF gebruik ik vrij vaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 20:59

Jiffy

God, you're ugly!

maarud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:16:
Maar om het even zeker te weten; komt de scanner (als ik de HP software dan toch maar installeer) ook zó in mijn computer te staan alsof hij fysiek is aangesloten op de pc? Anders zal Adobe Acrobat hem niet herkennen vrees ik en het scannen naar PDF gebruik ik vrij vaak....
Nu ken ik die HP AIO dingen met netwerkscanfunctie totaal niet, maar mijn HP 9100C Digital Sender, een documentscanner, heeft totaal geen drivers of software nodig om via het netwerk te scannen. Rechstreeks naar een map op een computer, via e-mail of naar de printer: allemaal probleemloos mogelijk. Ik heb 'm daarbij ingesteld dat documenten als PDF worden verzonden (kan ook als TIFF), en voor dit alles heb ik geen enkel stukje software op welke computer dan ook nodig. Instellen kan op het apparaat zelf of via de webinterface.

Hij komt totaal niet voor in het lijstje met aangesloten apparaten op een van mijn computers, maar aangezien het dus een onafhankelijk functionerend netwerkgeval is, is dat geen enkel probleem. Integendeel: het is ideaal. Niks software installeren, gewoon meteen gebruiken op elke computer in m'n netwerk.

Is dat bij jouw AIO evt ook niet zo in te stellen?

[ Voor 13% gewijzigd door Jiffy op 29-06-2009 10:03 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 00:55

DR161

is sarcasminist

Met een beetje geluk kan je zoals alt-92 via de webinterface scannen. Je gaat gewoon naar het ip adres van je printer via de webbrowser. Onder het kopje Applicaties staat dan Webscan. Zo scan ik iig zonder drivers ;)

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
maarud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:16:
[...]

Heb inderdaad ook een corporate-driverpack gedownload voor de drivers, misschien kan ik nog wel wat leuks instellen idd... Zal ook even kijken of de memorycard valt te sharen :)

Ik denk dat je twee dingen uit elkaar moet houden. Bij sommige wat meer geavanceerde netwerkscanners, zoals de Digital sender van HP, Sharp copiers en een Kyocera, kun je naar een netwerkshare scannen. Afhankelijk van het apparaat zal ie ook PDF ondersteunen. Echter zal de functionaliteit voor het omzetten naar PDF in het apparaat zelf moeten zitten. En daar moeten ook licentie gelden voor naar Adobe worden afgedragen (correct me when I'm wrong).

De tweede mogelijkheid is dat je een TWAIN driver gebruikt, mits je scanner dat ondersteunt, en dat je rechtstreeks vanuit een applicatie scant(mits die aaplicatie TWAIN ondersteunt). Als je dan wilt omzetten naar PDF moet je zelf gewoon Acrobat Professional hebben uiteraard, of CutePDF.

Er zit een hemelsgroot verschil tussen die HP Officejet scanners en de Digital senders, zeker ook qua prijs.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik hoop dan dat ik een TWAIN-driver kan installeren ;)

Webscan werkt ook wel, maar dan kan ik net zo goed via geheugenstick scannen want het wordt toch een .jpg (wel uberkwaliteit trouwens :9 ) . Vroeger opende ik Adobe Acrobat (Pro) en koos ik voor scannen van scanner (en stond mijn oude AiO, via usb) in het lijstje, maar ik wil dus dat mijn AiO (deze keer) draadloos in het lijstje voorkomt, wat eigenlijk niet kan omdat hij niet (fysiek) op mijn pc zit. Misschien dat dit dus op te lossen viel met een drivertje oid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Afbeeldingslocatie: http://xs140.xs.to/xs140/09271/henkie526.png

8)

De corporate edition van HP is ideaal! Hij installeert alleen de driver, geen HP troep; ik kan nu printen met de geavanceerde HP-opties en scannen zonder enige vorm van meedraaiende HP software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
nog een bijkomstig voordeel, ik zie nu pas dat ik een netwerkstation erbij heb in Deze Computer; oftewel ik kan de geheugenkaarten ook nog draadloos benaderen! Geniaal!

Anoniem: 314068

Hallo,

IK heb een iets ander probeem met de j6410: draadloos scannen krijg ik niet aan de praat!

Alles werkt tot dusver, draadloos printen, bedraad (USB) printen en scannen, behalve dus het scannen via het draadloze netwerk. Alles heb ik, samen met de HP helpdesk geprobeerd:de software verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de virusscanner & firewall uitgeschakeld, de draadloze router gereset enz enz, niets helpt. Ik kan dus ook niet via het IP-adres in de URL van de printer komen. N.B: op een XP machine werkt dit WEL allemaal, het moet dus haast wel door het OS komen. Daarbij: ik heb wel een relatief oude router van zo'n 4,5 jaar oud, weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben. Wie heeft dit ook gehad en belangrijker: wie heeft hier een oplossing voor? Met HP kom ik er niet uit. Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Staan er geen firewall regels in je router ofzo?
Probeer anders even een andere router.. Of nieuwe drivers voor de WLAN kaart van de Vista pc?
Voor zover ik weet wordt 1 bepaalde poort gebruikt voor scannen, wellicht staat die toch ergens geblokkeerd..

[ Voor 27% gewijzigd door Timmert op 18-08-2009 22:14 ]

Pagina: 1