Toon posts:

[iPhone 3GS] Exchange 2007 ActiveSync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers .. bij gebrek aan een actieve topic over exchange pushmail op de iphone een nieuwe topic.

Op mijn werk is er de mogelijkheid om pushmail te gebruiken (MS exchange 2007 ActiveSync)

Ik heb dit gebruikt met een Windows Mobile toestel en het werkte prima.
Ik heb echter net een iPhone 3GS gekocht en krijg het spijtig genoeg niet aan de praat.

De procedure die ik kreeg van onze interne helpdesk zegt expliciet dat ENKEL windows mobile toestellen ondersteund zijn.

Nu is mijn vraag, is er op exchange niveau een verschil tussen het activeren van activesync voor windows mobile en voor bijvoorbeeld iPhone of Symbian?

Ik zou denken als het werkt voor windows mobile dat het ook werkt voor andere mobile operating systems.
Ik ben echter geen exchange guru dus dacht ik, ik vraag het even hier.

De pushmail werkt via een certificaat (.pfx)
Ik heb al geprobeert om via de apple iphone configuration tool een configuratie profieltje aan te maken en dit te installeren op de iphone, dit werkte allemaal prima, maar ik krijg spijtig genoeg de melding

"Cannot authenticate to the server "x.x.com" because the certificate is not valid"

Het certificaat werkt echter prima onder windows mobile...

iemand raad? :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:08
Al geprobeerd om SSL uit te zetten? Ik weet niet of ze SSL afdwingen op je werk maar misschien werkt het. Als je met safari op je iPhone naar je webmail gaat krijg je dan ook een een certificaat error?

[ Voor 4% gewijzigd door 0fbe op 03-07-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

Nitai

Live the life you love.

Je moet een url verkrijgen van de Helpdesk, dan kun je over the air syncen. Dit wordt een activesync adres genoemd. Als je hierna op je iPhone de Exchange mail account toevoegt (domein naam invullen, username en wachtwoord) dan krijg je vervolgens de mogelijkheid om de activesync url in te vullen. Deze even invullen, aangeven of je mail, calender en contacts wilt syncen en dat is alles eigenlijk.

Heb je een activesync adres ontvangen van de helpdesk? Die vul je bij Windows Mobile apparaten ook in namelijk.

SSL staat standaard aan, en dat zou ik zo laten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ondertussen te weten gekomen dat er een optie zou zijn op exchange activesync niveau om "niet windows mobile"-toestellen tegen te houden .. en dit zou het geval zijn bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en nee .. spijtig genoeg is er blijkbaar geen url .. of ze willen hem toch niet vrijgeven .. het antwoord is klaar en duidelijk .. enkel windows mobile door middel van een certificaat.