Hoge load bij afspelen flash

Pagina: 1
Acties:

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Ik ben bezig een Pentium 4 2,66 Ghz/512 MB Dell notebook gebruiksklaar te maken voor iemand die er vooral mee wil internetten en muziekjes downloaden. Tot mijn grote verbazing was de performance van Xubuntu ronduit beroerd: trage boot, lange opstarttijden van programma's, matig reagerende interface, etc. Een Youtube-filmpje afspelen kon hij al helemaal niet aan.

Dus Arch maar erop gezet. Die draait prima, en speelt zonder haperingen flash af, maar de processor load piekt dan wel op 90 % (de processen Firefox en Xorg). Al googlende kwam ik er al snel achter dat dat niet uitzonderlijk is (nooit geweten, dankzij de moderne processor die gewend ben). Maar is dat het einde van het verhaal - niks aan te doen? Daarover kan ik dan weer niets vinden.

Heeft de videodriver nog invloed, bijvoorbeeld? Ik heb voor de Mobility Radeon 7500 de open source driver draaien, volgens mij is er geen alternatief. Andere tips/trucs?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Valt niks aan te doen. De flash implementatie van Adobe voor Linux is nou eenmaal beroerd.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

maxjuh schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:54:
Valt niks aan te doen. De flash implementatie van Adobe voor Linux is nou eenmaal beroerd.
En niet alleen die voor linux, mijn Macbook moet ik ook stevig vasthouden als ik flashfilmpjes bekijk, anders vliegt ie weg.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Bekend probleem, je zou gnash of swfdec kunnen proberen, die spelen tenminste youtube filmpjes af, maar verder hebben die weer als nadeel dat ze veel flash bestanden niet kunnen weergeven.