• bgibbon
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
Goedendag,

Ik heb al een tijdje een 32" lcd scherm op mijn Club 3d 4870 OC hangen via HDMI. Dit werkt goed. Nu heb ik mijn tv (ook een 32" lcd tv) in mijn slaapkamer ook aan mijn computer gehangen (lange hdmi kabel). Ik gebruik bij beide zo'n dvi naar hdmi converter van ATI.

Maar nu krijg ik niet via beiden beeld. Ik kan ze in Ati control panel niet beide activeren. Wanneer ik er één gebruik is het wel mogelijk.

Dus is het mogelijk om 2x hdmi te gebruiken?

Lastig uit te leggen, maar ik hoop dat jullie me begrijpen en mij kunnen helpen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Anders gebruik je toch een HDMI switch ?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Beide moet zeker wel kunnen.

Begin eerst eest kabels als oorzaak uit te sluiten.
Wissel ook de schermen eens om.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 18:05
De opties Clone of Extend vallen dus gewoon niet te kiezen of krijg je dan op één van de schermen geen beeld? Dat is nu niet helemaal duidelijk. In het volgende verhaal ga ik er vanuit dat je de opties Clone en Extend wel kunt kiezen.

Bij de optie Clone is het zo dat voor beide schermen dezelfde resolutie geldt. Je 32" monitor heeft een hogere resolutie dan dat je 32" LCD-TV aankan, en is het dus logisch dat er geen beeld verschijnt op de LCD-TV. Je zult dus de optie Extend moeten kiezen als het kan.

In de optie Extend kun je voor beide schermen aparte instellingen gebruiken (resolutie, verversingssnelheid / refresh rate, etc.). Indien je 32" LCD-TV een HD-Ready TV is moet je voor de televisie een resolutie gebruiken van 1360 x 768 en voor Full-HD denk ik hoger (1920 x ...). Ook moet je letten op de verversingssnelheid / refresh rate. Voor je monitor zal die vrij hoog staan maar de LCD-TV wil waarschijnlijk niet hoger dan 60Hz, dus je moet dat voor de TV even apart instellen, anders krijg je ook geen beeld op de TV.