Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 19:33
Hallo,

Onlangs heb ik een Sony DAV-DZ260 audio systeem gekocht om deze te gebruiken als speaker set voor de meerdere apparaten die zijn aangesloten aan mijn TV (Sony KDL 4000).

Op dit moment heb ik een Humax Digitale Harddisk recorder (voorzien van optical uit en ook analoog geloof ik), een Wii en Xbox 360 (met advanced scart kable waarop je optisch kan aansluiten).

Nu was de gedachte dit de gedachte hoe ik het kon aansluiten:

Audio systeem [optisch] Xbox 360
Audio systeem [HDMI[ TV
Xbox 360 [5 componenten] TV
Wii [Scart] TV
Humax [Scart] TV

Het idee was dat de televisie het geluid wel zou sturen naar het audio systeem als ik bijv. de Wii of Humax zou aanzetten. Maar dit bleek niet te kloppen (krijg je dus met weinig Audio kennis..)

Hoe kan ik dit allemaal aansluiten zodat het geluid van deze apparaten toch uitgezonden word via het audiosysteem? Heb persoonlijk het idee dat ik wat kabels mis.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14
De DZ260 heeft alleen maar een optische en coaxiale digitale aansluiting. En aan de voorkant een 3,5mm plug als audioport.

Je kan er voor kiezen om via de audio uitgang van de TV (als die dat dus heeft) een rood/wit tulp naar 3,5mm jacket te nemen en die via de audioport aan te sluiten. Nadeel is dat zowel de Xbox 360 als de Humax Optisch zijn... of is de XBox 360 ook Coaxiaal digitaal aan te sluiten?

Mocht die Coaxiaal ook kunnen dan de Xbox 360 Coaxiaal en de Humax optisch.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
De Xbox heeft alleen Optisch, merkte wel dat het voordeel van de Humax optisch aan te sluiten minimaal is. Volgens mij word het geluid alleen over de voorste 3 speakers verstuurd en staan de achterste speakers wat te niksen. Terwijl wanneer ik Xbox aansluit optisch, het geluid netjes over alle speakers word verdeeld en ik surround geluid heb.

Vanmiddag ga ik proberen om de televisie aan de DAV-DZ260 coaxiaal aan te sluiten met de rood/witte tulp stekkers.

Vraag me dan alleen nog af of het geluid van de Wii dan ook nog naar de boxen verstuurd word.

[ Voor 9% gewijzigd door Madje op 29-06-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Madje schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:01:
...

Vraag me dan alleen nog af of het geluid van de Wii dan ook nog naar de boxen verstuurd word.
Dat laatste zou wel moeten gebeuren. Ik heb zelf een V4500 van Sony en heb de Wii met component aangesloten, het geluid wordt dan gewoon doorgelust met een Tulp stekker (dus rode + witte plug) naar mijn Home Cinema (dit is een Sony DAV-F200, maar het principe blijft hetzelfde).

Dit betekent dus dat elk apparaat wat ik rechtstreeks op mijn TV aansluit, het geluid zou moeten doorvoeren naar de Home Cinema (moet je wel even een instelling voor aanpassen geloof ik, weet zo niet welke :) zie boekje). Als ik mijn laptop bijv. met HDMI aansluit, dan lust hij het geluid ook laptop > tv > home cinema zodat het bij de home cinema uit de boxjes komt. Dus normaal gesproken, moet dat werken!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Hm ok! Klinkt goed dus allemaal. Enige wat er dus ontbreekt is dat tulp stekkertje van de televisie naar het audiosysteem toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Poort was digitaal coax dus dat ging niet lukken.

Idee is nu om een optisch signaal om te zetten van de Humax naar een Digitaal Coax signaal zodat het 1 op 1 aangesloten kan worden aan de receiver.

Weet iemand een goed merk voor een Optisch -> Coax signaal? Was gisteren bij de media markt wat nagevraagd en hij kwam op de proppen met een converter voor 100 euro. Maar dit is natuurlijk teveel van het goede.
Pagina: 1