Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WINFAST 2000 Expert - Perfect beeld/geen geluid[Vista hp 64]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers,

Om voor de komende jaren een speeltje te hebben wat redelijk mee kan een nieuw stapeltje hardware gehaald. Alles inelkaar gezet, mijn nieuw pc loopt als een trein 8) :9~ K!TV geinstalleerd om tv te kunnen kijken, geweldig beeld _/-\o_ alleen geen geluid :X Onder tussen ben ik redelijk lost dus de vraag aan jullie wat ben ik vergeten?

Om het geluid werkend te krijgen heb ik het volgende geprobeerd :
- Geluids instellingen Volume Mixer gechecked.
- Kabels pc <- receiver gechecked
- Kabeltje tussen tv kaart en cd audio in op het mobo vast gemaakt. Oops vergeten 8)7
- Dit kabeltje gechecked in mijn oude pc
- Laatste driver van leadtek gedownload
- Laatste ap van leadtek gedownload
- Geluidskaart op het mobo volledig geactiveerd in Bios
- Bios update naar nieuwe versie uitgevoerd
- Op internet gezocht of iemand iets vergelijkbaars had.
- Tv kaart nog een keer gechecked in mijn oude pc. Werkt zoals altijd.
- Windows 7 naast mijn vista geinstalleerd. Perfect beeld geen geluid :S

Zoals gezegd ik ben redelijk lost, iemand suggesties hoe ik weer geluid bij mijn tv krijg?

Heb het volgende systeem :
- AMD Phenom II X3 720 Black Edition 2.80 GHz, 4000 MHz, 3x 512kB , 6 MB, Boxed
- Asus M4A79T Deluxe
- LG GGW-H20L 6 X, 6 X, 2 X, SATA, Retail, Zwart
- WD Caviar Black 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
- Mushkin XP3-12800 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3
- Antec Sonata III 500 Zwart, 500 Watt
- Asus EAH4890 TOP/HTDI/1GD5 1024 MB
- Leadtek Winfast 2000 Expert(overgezet vanaf mijn oude pc)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Staat de onboard geluidskaart niet standaard op 6 channel? Dan kan je mixen wat je wilt, maar ga je er geen geluid door naar binnen krijgen ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz hoe check ik dat? :/ Mijn 2 boxen doen het prima, dan zou je ook problemen moeten hebben als ik een cd speler aan mijn cd audio in koppel?

• spone
  • Niet online
Hoor je geluid wanneer je bijvoorbeeld oordopjes aankoppelt aan de aansluiting aan de achterzijde?

Verwijderd

Topicstarter
Headset en boxen doen het gewoon :) Alleen het geluid van mijn tv kaart mist :S

• spone
  • Niet online
Ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat op de achterzijde van de TV-kaart een audio-uitgang zit, wanneer je daar direct iets op aansluit, hoor je dan het TV-geluid? Zo ja, dan zit het ergens in de instellingen van je geluidskaart en niet in de instellingen van de TV-kaart :)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

je moet inderdaad de audio out op je tv kaart doorlinken naar audio in op je soundcard, dan werkt het als een trein.

If you choose to criticise you choose your enemies

• SiuYi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10 17:49
Heb je gecontroleerd of de instellingen van het geluid hetzelfde zijn onder Windows als onder Realtek? Als het goed is, horen beide programma's hetzelfde weer te geven. Vergeet niet alle volumeregelingen weer te geven, zodat je kan zien dat niet een van deze regelingen per ongeluk gedempt is. (Als het goed is, horen "Eigenschappen voor geluid en audioapparaten" en "Realtek HD Audio configuratie" hetzelfde weer te geven, maar ik heb zelf te vaak geknoeid met de instellingen, om dit zeker te weten.)

Het is ook verstandig naar de instellingen in WinFast PVR2 te kijken. De audiobronnen voor zowel TV kijken als video opnemen kun je hier instellen. Omdat je de TV-kaart met de CD-IN hebt verbonden, mag je deze selecteren als geluidsbron (het kan ook CD-Audio genaamd zijn). Mixer is de bron als je dit niet gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb beide de windows en realtek volume regeling gechecked. Geen gedempte geluiden gevonden. :|

De enige audio bronnen die ik kan selecteren in de PVR zijn de microfoon van mijn headset en de mic op mijn webcam |:(

Heb in K!TV tv gekeken en de verschillende audio uitgangen geprobeerd, ook geen success.

In mijn andere twee pcs, was het gewoon plug and play. Kaart erin, verbonden met cd audio op het moederbord driver installeren en tv kijken maar.

Wat is hier anders?
Pagina: 1