Toon posts:

Overclocken P200 - !! HELLUP !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje - Ik wil mijn Intel P200 MMX overclocken en heb zoal wat topics gelezen, maar nergens staat precies hoe ik dit moet doen... :'(
Kan iemand mij wat info geven over hoe ik dit moet doen en hoe link dit eigenlijk is? (Is wel een oud beestje, maar ik wil hem niet opblazen... :P)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon busspeed op 75MHz zetten.. wordt ie 225MHz.. gaat ie niet kapot van :)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Spooksel

Spooksel!

ik heb ook een p200mmx@225!
van 3*66 naar 3*75 doet ie makkelijk!

hoe? de jumpersettings zijn vast wel af te lezen op je mobo!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 10:19
Op donderdag 01 maart 2001 12:05 schreef spooky2 het volgende:
ik heb ook een p200mmx@225!
van 3*66 naar 3*75 doet ie makkelijk!

hoe? de jumpersettings zijn vast wel af te lezen op je mobo!
Maar @225, mijne doet 300@3,1v (100Mhz FSB)!! >:) Alleen kan de FSB van het moederboard niet hoger........gewoon je voltage opkrikken en je fsb omhoog gooien! :)
Suc6! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Jamaarehhhh... Heb je dan nog een dikke koeler in je bak geplaatst of zo, want dat ding moet toch behoorlijk warm worden !!!
Kan ik trouwens ergend mijn temperatuur van m'n proc zien? Hoe heet mag ie dan worden?
Trouwens bedankt voor de snelle replys!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

jah maar hij wou al niet meer booten bij @250!
maar idd, ik zal het eens proberen met meer vcore!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb ook een Pentium 200 en die loopt nu op 225. Heb ook gewoon de busspeed op 75MHz gezet. Draait zo al ruim een jaar zonder problemen op een A-Open AX59PRO moederbordje.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Op donderdag 01 maart 2001 12:16 schreef Losje het volgende:
Jamaarehhhh... Heb je dan nog een dikke koeler in je bak geplaatst of zo, want dat ding moet toch behoorlijk warm worden !!!
Kan ik trouwens ergend mijn temperatuur van m'n proc zien? Hoe heet mag ie dan worden?
Trouwens bedankt voor de snelle replys!
ik heb een oude 8cm voedingfan d'r ingemikt als intake!
ik heb nog nooit hangers gehad die temp. related zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoihoi!!! Hij loopt sinds gisteravond op 250 MHz, en wordt maar 40 graden !!!:):):)
'k heb alleen nog een probleempje - het lijkt of mijn moederboard een jumper heeft kortgesloten, dwz dat ik niet alle multiplierwaarden kan instellen. Als ik mijn p200 bijvoorbeeld op 266 MHz wiul laten lopen dan geeft ie 225 aan ;( Naja, ik ben in ieder geval al heel gelukkig.
Tralalalala, een kwart harder dan ie ging, yeah! :):)

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 02 maart 2001 10:09 schreef Losje het volgende:
Hoihoihoi!!! Hij loopt sinds gisteravond op 250 MHz, en wordt maar 40 graden !!!:):):)
'k heb alleen nog een probleempje - het lijkt of mijn moederboard een jumper heeft kortgesloten, dwz dat ik niet alle multiplierwaarden kan instellen. Als ik mijn p200 bijvoorbeeld op 266 MHz wiul laten lopen dan geeft ie 225 aan ;( Naja, ik ben in ieder geval al heel gelukkig.
Tralalalala, een kwart harder dan ie ging, yeah! :):)
mar 40 graden vind ik toch redelijk veel eingelijk maargoed het kan natuurlijk wel gefeliciteerd met je resultaat

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Jamaareh, heeft er iemand een iedee wat ik met die jumper aan moet? Ligt het misschien ergens anders aan? :?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik snap dat je blij bent, maar die 50 mhz merk je echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Echt wel !
Probeer maar eens divx te draaien !
(Niet dat ie het nu wel 100% doet, hoor, maar wel een stuk beter)
Moet ook nog ff een nieuwe videokaart inpluggen en dan werkt het hoogstwaarschijnlijk wel.
Merk je dus wel !

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Op vrijdag 02 maart 2001 10:47 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik snap dat je blij bent, maar die 50 mhz merk je echt niet.
echt wel! van 135 wu's in rc5 naar 168!

Verwijderd

Topicstarter
Weet er dan echt niemand wat ik moet doen om alle multiplier waarden aan te kunnen?:?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 10:21

Opa

Nu Multifocaal!

bios upgrade?
Welk merk+type bord heb je?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik hier niet bij de hand... |:( Moet 'k morgen nog ff posten. :'(

• dôh
  • Laatst online: 20-05 10:19
Op mijne P200@300 zit echt geen dikke cooler gewoon een gaar coolermastertje hij wordt 34'C met }:O......

Verwijderd

hmmm Bl@de ik denk dat jij behoorlijk uit je nek lult. We hebben het hier over een socket 7 proccesor die gaan echt niet hoger dan 266mhz. En 40 graden voor een S7 proccesor op die snelheid is niet veel.

He Bl@de druk jij is een screen dump hier neer, ik geloof jouw echt niet!!???

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier issie dan : ik heb een biostar M5ATD moederboard. Het lijkt of er een jumper (jp1-BF1) vast zit. :( Hierdoor kan ik de volgende multiplier frequenties niet aan :
1.5 - 2 - 3.5 - 4 - 5.5.
Hij loopt nu dat ook op 83*3 = 249 MHz
Weet iemand wat ik hieraan kan doen :?
(BIOS upgrade heb ik al geprobeerd...)

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Heb mijn 233@266(3.5*75(2.8v)) met normale koeler het gaat af en toe vanzelf resetten. |:(

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
als ik mijn p200 op 3.5 zet dan post ie gewoon 200 mhz heeeeeeeeeeeel vaag

als ik een bios upgrade doe dan kan dat dan goedkomen?

Audi A8 W12 6.0

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

DARKMAUL: Ik heb het ook wel vaker gehoord hoor, dat mensen hun PI MMX relatief enorm konden overclocken. Ik heb zelfs een keer gezien dat mensen een 166 MMX op de 300 kregen. Het is met mijn PI nooit gelukt, maar het is zeker niet ondenkbaar.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
Da's heel fijn dat andere mensen het wel blijken te kunnen, maar we raken nogal OFF TOPIC...
Weet er dan niemand de oplossing voor mijn vastgerotte jumper?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:7LUISTEREN!!!:7

Die jumper zit helemaal niet vast- jouw P55C (Pentium MMX) heeft last van een multiplier lock. Dat wil zeggen dat hij qua multiplier vastzit op 3x. Niks aan te doen. Gewoon met de FSB clocken (zoals de meeste P55C, PII, PIII en Celeron gebruikers onder ons moeten doen). Je krijgt hem echt niet op 3.5 (of 2.5- probeer dat maar eens!)

Oslik blyat! Oslik!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Enne een p200@300 kan best wel, als je een beetje 'nieuw' socket7 moederbord hebt ondersteunt die ook 100Mhz bus dus kan je heb ook op 3*100=300 laten lopen. Maar de eerde socket 7 moederborden konden maar tot 75 of 83mhz en dan krijg je hem nooit op 300mhz.

* eppie baalt dat hij een cyrix 166mx@133 had :(

Eppie

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

wat ik wel eens wil weten is hoe je de vcore van de pentium omhoog krijgt (ik kan niets vinden in de bios of op het moederbord :'(

ik heb een gigabyte GA 6BXE

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Pagina: 1