Toon posts:

"Netwerkkabel is niet aangesloten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

sinds vanmorgen zegt mijn hoofdpc dat er geen netwerkkabel is aangesloten.
Ik heb een mini-netwerkje van 2 pc's. Deze zitten samen op een hub, die op zijn beurt op mijn router is aangesloten met de buitenwereld. De 2e pc heeft prima netwerk en internet, de hoofdpc dus niet.

1- Kabels tussen de pc's en hub verwisselen heeft geen resultaat:
2e pc heeft dan eveneens goed contact, hoofdpc nog steeds niet. Kabels zijn dus ok.
2- lampje op zowel hub als aan de netwerkkaartkant is uit.
3- De netwerkkaart op mijn hoofdpc is ingeschakeld en geeft in systeembeheer aan dat hij werkt en ingeschakeld is.
4- pingen op 127.0.0.1 geeft keurig antwoord van mijn netwerkkaart
5- ipconfig /all meldt dat de status van mijn medium ontkoppeld is (whatever that means).
6- ik kan via ipconfig geen renew doen, vanwege de ontkoppeling.

Ik weet het even niet meer. Kan ik uit hardware van WinXP gewoon de netwerkdriver wegkeilen en opnieuw opstarten? Of zijn er nog andere, iets minder rigoreuze tips?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 17:17

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:42:

5- ipconfig /all meldt dat de status van mijn medium ontkoppeld is (whatever that means).
Start > Mijn netwerklocaties > netwerkverbindingen weergeven > Rechtermuisknop op de netwerkkaart > Inschakelen

[ Voor 67% gewijzigd door Quintus op 28-06-2009 20:54 ]

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
Quintus schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:53:
[...]

Start > Mijn netwerklocaties > netwerkverbindingen weergeven > Rechtermuisknop op de netwerkkaart > Inschakelen
Zie punt 3: netwerkkaart IS ingeschakeld en werkt (volgens XP) prima deluxe.

Dat maakt het dus ook vaag: WinXP zegt dat alles prima werkt, ipconfig zegt dat het medium ontkoppeld is.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Even een zijdelingse vraag: Is er iets bijzonders gebeurd vannacht of gisteravond zoals blikseminslag in de buurt?
Heb je iets gisteren op de hoofd-pc nog iets geïnstalleerd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 07:55:
Even een zijdelingse vraag: Is er iets bijzonders gebeurd vannacht of gisteravond zoals blikseminslag in de buurt?
Heb je iets gisteren op de hoofd-pc nog iets geïnstalleerd?
Nee. Bij eerste opstart op zaterdagochtend gewoon deze melding en niet meer weggegaan. Pc heeft ook daadwerkelijk geen netwerk beschikbaar. Zowel op vrijdag ervoor als op zaterdag niets geinstalleerd. Ik heb wel vrijdag een schoningkje gedaan van mijn registry tempbestanden via ccleaner, inclusief safetybackup van de registries die hij eraf heeft gegooid. Ik zal vanavond eens kijken of daar rare dingen instaan, of ik wellicht ergens een malware oid heb opgepikt. Mijn McAfee slaat niet aan bij opstarten, maar je weet het nooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:53:
[...]
Ik heb wel vrijdag een schoningkje gedaan van mijn registry tempbestanden via ccleaner, inclusief safetybackup van de registries die hij eraf heeft gegooid...
Dan is er daar waarschijnlijk iets verkeerd gegaan. Wat gebeurd er als je de Nic uit je apparaatbeheer mikt en je PC reboot ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je geeft aan dat je de kabels verwisselt hebt, maar hoe heb je dat precies gedaan? Heb je de hele kabels verwisselt, waarbij de PC's dus aan hetzelfde hubpoortje hangen maar met de andere kabel, of heb je ze aan de hub kant hetzelfde laten zitten? Kortom, heb je al geprobeerd of het niet aan dat specifieke hub poortje ligt?

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 29-06-2009 11:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:59:
Je geeft aan dat je de kabels verwisselt hebt, maar hoe heb je dat precies gedaan? Heb je de hele kabels verwisselt, waarbij de PC's dus aan hetzelfde hubpoortje hangen maar met de andere kabel, of heb je ze aan de hub kant hetzelfde laten zitten? Kortom, heb je al geprobeerd of het niet aan dat specifieke hub poortje ligt?
Beide: kabels fysiek gewisseld en poortjes op hub gevarieerd. Alle gevallen gelijk: 2e pc heeft altijd netwerk, ongeacht kabel en/of poortje, hoofdpc heeft nooit netwerk, ongeacht kabel en/of poortje. Hoofdpc heeft nooit een brandend lampje aan zowel netwerkkaart-kant als hub-kant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:56:
[...]

Dan is er daar waarschijnlijk iets verkeerd gegaan. Wat gebeurd er als je de Nic uit je apparaatbeheer mikt en je PC reboot ?
Dat wil ik ook proberen wanneer ik hier geen handige ideeën ontvang.

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-02 12:31
Heb je misschien je nic op gigabit staan terwijl je hupje maar tot 100mbit kan?
Anders zou ik ook gewoon doen wat CybErvee voorsteld.

Verwijderd

Topicstarter
fanta22 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:16:
Heb je misschien je nic op gigabit staan terwijl je hupje maar tot 100mbit kan?
Anders zou ik ook gewoon doen wat CybErvee voorsteld.
Nee, de zaak heeft altijd zo gewerkt, dus aan de instellingen zal het niet liggen.

Maar als update:
Sinds gisteravond doet alles het weer zoals het altijd gewerkt heeft, zonder verdere probeersels mijnderzijds. Gewoon netwerk en internet, lampjes op hub en netwerkpoort branden. Ik snap er geen hout van. Het enige wat ik nu kan bedenken is een combinatie van de factoren vuiltje in de stekkers / slecht contact / overlijdend poortje op mijn hub. Ik zal vanavond nog eens hengsten aan de stekkers, kijken of hij contact verliest of niet. Dat laat ik nog even weten hier. Als de hele handel vanavond weer werkt zoals het hoort kan dit draadje wat mij betreft dicht / gefiled worden onder "rare zaken".

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 22:45
Gisteren zelf ook een soortgelijk probleem gehad. Met zelfde kabel en zelfde poort het zwikje aan een laptop gezet. Ging overigens prima.

Rare was dat na een beetje stoffen pakketten ging verzenden, maar ontvangde geen pakketten terug. Dit wordt gevalletje andere NIC.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke maf.
Ik krijg het ding niet meer aan het falen. Beetje hengsten aan de kabel aan beide zijden, ongeacht welk poortje ik op mijn hub pak : Alles werkt weer zoals het altijd heeft gedaan.

Bedankt voor de feedback hoedanook allemaal!
Pagina: 1