Hoi allemaal,
sinds vanmorgen zegt mijn hoofdpc dat er geen netwerkkabel is aangesloten.
Ik heb een mini-netwerkje van 2 pc's. Deze zitten samen op een hub, die op zijn beurt op mijn router is aangesloten met de buitenwereld. De 2e pc heeft prima netwerk en internet, de hoofdpc dus niet.
1- Kabels tussen de pc's en hub verwisselen heeft geen resultaat:
2e pc heeft dan eveneens goed contact, hoofdpc nog steeds niet. Kabels zijn dus ok.
2- lampje op zowel hub als aan de netwerkkaartkant is uit.
3- De netwerkkaart op mijn hoofdpc is ingeschakeld en geeft in systeembeheer aan dat hij werkt en ingeschakeld is.
4- pingen op 127.0.0.1 geeft keurig antwoord van mijn netwerkkaart
5- ipconfig /all meldt dat de status van mijn medium ontkoppeld is (whatever that means).
6- ik kan via ipconfig geen renew doen, vanwege de ontkoppeling.
Ik weet het even niet meer. Kan ik uit hardware van WinXP gewoon de netwerkdriver wegkeilen en opnieuw opstarten? Of zijn er nog andere, iets minder rigoreuze tips?
sinds vanmorgen zegt mijn hoofdpc dat er geen netwerkkabel is aangesloten.
Ik heb een mini-netwerkje van 2 pc's. Deze zitten samen op een hub, die op zijn beurt op mijn router is aangesloten met de buitenwereld. De 2e pc heeft prima netwerk en internet, de hoofdpc dus niet.
1- Kabels tussen de pc's en hub verwisselen heeft geen resultaat:
2e pc heeft dan eveneens goed contact, hoofdpc nog steeds niet. Kabels zijn dus ok.
2- lampje op zowel hub als aan de netwerkkaartkant is uit.
3- De netwerkkaart op mijn hoofdpc is ingeschakeld en geeft in systeembeheer aan dat hij werkt en ingeschakeld is.
4- pingen op 127.0.0.1 geeft keurig antwoord van mijn netwerkkaart
5- ipconfig /all meldt dat de status van mijn medium ontkoppeld is (whatever that means).
6- ik kan via ipconfig geen renew doen, vanwege de ontkoppeling.
Ik weet het even niet meer. Kan ik uit hardware van WinXP gewoon de netwerkdriver wegkeilen en opnieuw opstarten? Of zijn er nog andere, iets minder rigoreuze tips?