• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey tweakers,

Daar ben ik weer.
Sinds 2 weken heb ik een SharePoint 2007 bak geinstalleerd staan op een Windows Server 2008 machine.
Het is een single node omgeving, dus met maar 1 SharePoint server.
Deze verbind met een andere SQL server in het netwerk, ook een SQL Server 2008.
Geen problemen. Sharepoint werkt top(behalve het zoeken, maar dat is een ander topic).

Nu ging ik vorige week eens kijken naar de backup mogelijkheid, omdat een goede backup natuurlijk wel belangrijk is.
Het maken van een backup is een eitje in de SharePoint omgeving.
Maar het probleem is dat zodra ik de backup start, de errors me om de oren vliegen.

Meerdere malen staat dit in het loboek:
SharePoint_AdminContent_b440284e-171b-407b-946a-02d443114f51 Completed 6/28/2009 8:01 PM Object SharePoint_AdminContent_b440284e-171b-407b-946a-02d443114f51 failed in event OnBackup. For more information, see the error log located in the backup directory. SqlException: Cannot open backup device 'C:\backup\spbr0001\00000011.bak'. Operating system error 3(The system cannot find the path specified.). BACKUP DATABASE is terminating abnormally.
Waardoor de hele backup failed, en ik weer opnieuw kan beginnen.
Ook het veranderen van de map voor de backup mocht niet baten.
En het verwijderen van de map net zo min :(

Iemand enig idee wat dit voor raars is?
Ik kom er echt niet uit, en google geeft me ook geen oplossing voor dit probleem.
Na dik een week proberen en zoeken waag ik de gok hier maar even. :>

Alvast bedankt voor degene die de oplossing heeft _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke virusscanner gebruik je en treedt het probleem nog op als je die uitschakelt, of bij geen resultaat deinstalleert?
Hoe maak je die backup precies? Met stsadmin.exe?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DennusB
  • Niet online
sanfranjake schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:30:
Welke virusscanner gebruik je en treedt het probleem nog op als je die uitschakelt, of bij geen resultaat deinstalleert?
Hoe maak je die backup precies? Met stsadmin.exe?
Ik maak gebruik van Sophos Anti-virus op de server.
Wanneer ik deze uitzet maakt het geen verschil.

De backup wordt gemaakt via de webinterface(admin) van sharepoint, waar je de backup kan inplannen en kan runnen.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02

Tys

Wat zegt spbackup.log of het bovenstaande het enige? Deze documentatie gezien? Probeer eens te back-uppen naar een UNC pad, uiteraard wel rechten geven aan en delen voor local admins en het account waar de MSSQLSERVER service op draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 28-06-2009 20:48 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• DennusB
  • Niet online
Tyson schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:47:
Wat zegt spbackup.log of het bovenstaande het enige? Deze documentatie gezien? Probeer eens te back-uppen naar een UNC pad, uiteraard wel rechten geven aan en delen voor local admins en het account waar de MSSQLSERVER service op draait.
Ooo nu voel ik me heel erg stom :/
Naar een UNC pad wil hij wel zonder problemen }:O

Bedankt iniedergeval :)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die "system cannot find the path specified" moet je zien als een access denied.
Waarschijnlijk heeft de SQL account (MOSS farm account) geen schijfrechten op die lokale folder, maar wel op de file share?
Pagina: 1