SSD Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik kwam deze ssd tegen, hij is maar 8GB maar dat zal ik nu nader toelichten:

Vraag #1:
Ik wil op deze SSD debian via vmware laten draaien, deze is dus niet voor opslag, maar voor virtueel vmware te draaien met debian.. Zou dit genoeg opslag ruimte hebben hiervoor, er zit een ander boot schijf van 250GB in & 2x 1TB schijven

Vraag #2:
Is dit nu sneller of langzamer dan een partitie op een van de twee 1TB schijven, of maakt dit geen moer uit, anders is het misschien zonde van 't geld.

Ik twijfel er nog een beetje over om deze misschien bij mijn server te kopen (de rest is al onderweg :P)

Ik kan niet lezen, maar dit is dus geen SSD met SATA oh, eigenlijk onnodig maar ik wil het eigenlijk als nog weten :P

Alvast bedankt,
Vincent

[ Voor 7% gewijzigd door DJ-Visto op 28-06-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18
De door jou gelinkte SSD is een expresscard, die gaat niet zo in je server passen. Verder vind ik de lees en schrijfsnelheden van dat ding erg tegenvallen, de snelheid van een 1TB disk is stukken hoger. Enige voordeel uit zo'n ding is de korte toegangstijden, maar behalve sneller opstarten zie ik er voor een server geen nut in. Veelgebruikte bestanden worden toch gecached door het OS, en dan is zo'n SSD niet sneller dan een harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:24:
De door jou gelinkte SSD is een expresscard, die gaat niet zo in je server passen. Verder vind ik de lees en schrijfsnelheden van dat ding erg tegenvallen, de snelheid van een 1TB disk is stukken hoger. Enige voordeel uit zo'n ding is de korte toegangstijden, maar behalve sneller opstarten zie ik er voor een server geen nut in. Veelgebruikte bestanden worden toch gecached door het OS, en dan is zo'n SSD niet sneller dan een harddisk.
Ja dat zag ik ook, ik dacht dat dit gewoon een heel goedkope sata SSD was. Maar jammer genoeg niet :P
Probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste DJ-Visto, jouw topic gaat niet opslot omdat de vragen benatwoord zijn of niet meer ter zaken doen, maar om het feit dat je met een beetje gezond verstand en de GoT search de antwoorden zelf prima had kunnen vinden.

Vraag 1. Is namelijk makkelijk te beantwoorden, je dient na te gaan hoeveel ruimte het OS en applicaties in neemt die je op die 8GB kwijt zou willen. Dit kun je eventueel terug vinden bij de ontwikkelaars van de software.

Vraag 2. Of een bepaald type SSD sneller is dan een bepaald type hardeschijf hangt volledig van de specificaties af en het doel waar je de SSD voor wilt gebruiken en wat bedoel je met snelheid: access time of doorvoer snelheid.

In iedergeval verwachten wij hier op GoT dat je zelf ook enig eigen initiatief toont om het een en ander uit te zoeken. Wanneer je toch zelf het een en ander hebt uitgezocht, maar er toch nog niet uit kunt komen, dan verwoord je dit in je topicstart.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 29-06-2009 12:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.