[OSX] Finder - verander Muziek locatie?

Pagina: 1
Acties:

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb onlangs een 2TB schijf gekocht omdat ik simpelweg ruimte te kort kwam op m'n iMac. Nu ben ik al mijn muziek aan het overzetten van m'n iMac naar die externe schijf. Echter heb ik het probleem(pje) dat ik straks de "Muziek"-shortcut in de finder niet meer effectief kan gebruiken.
Ik weet dat ik deze ook kan verwijderen en gewoon een alias naar de nieuwe muziekfolder kan maken, maar ik heb graag dat leuke icoontje erbij :+

Ik heb al gezocht naar mogelijke oplossingen, en ik kom steeds op 2 opties uit; een freeware app waarmee je zogenaamde Symbolic Links kan aanmaken, en het aanpassen van dergelijke links via de terminal.

Nu wil ik geen nieuwe symbolic link aanmaken, ik wil er simpelweg 1 aanpassen.

http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=59571 zie dit topic voor iemand met dezelfde vraag. Er wordt hier een 'oplossing' gegeven, maar ik weet echt niet wat ik in de terminal zou in moeten voeren om het pad achter die shortcut te wijzigen..
Weet iemand van jullie dit toevallig?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Nieuwe symlink aanmaken naar de betreffende plaats, van beiden 'get info' doen (rechtermuisknop -> get info), icoontje linksboven van de ene naar de andere slepen. Mocht dat niet werken dan kan je kopieren en plakken proberen.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Asitis
Dat icoontje verslepen werkt niet.. Met het dingetje bovenin gebeurt er gewoon niks, en als ik het "voorvertoning" icoon probeer te verslepen, wil finder heel de map mee overschrijven..

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik heb het hier even geprobeerd, je moet het 'preview' icoontje verslepen van de originele muziekfolder (dus met nootje) naar het kleine icoontje van de andere map, symlinc, whatever in het `get info` venster van beide bestanden.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Asitis
Oke, dat werkt enigzins :P Thanx.

• Asitis
Nog even voor andere mensen die wellicht hetzelfde probleem hebben;
De methode van ZpAz vervangt de standaard blauwe foldericon wel met een blauwefoldericon mét muzieknootje, maar het geeft nog steeds niet gewoon het muzieknootje zonder folder - zo hetzelfde met de mappen Film/Documenten etc.

Toch even verder gezocht tot ik me realiseerde dat CandyBar dit gewoon kan aanpassen zonder enige problemen! http://www.panic.com/candybar/
Pagina: 1