Pagina ziet er offline anders uit dan online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Ik heb een HTML/CSS template gebruikt dat ik als uitgangspunt gebruik voor mijn webpagina. Hierin heb nog nog niets veranderd. Ik gebruik als editor phpDesigner en daarin ziet de pagina eruit zoals het moet (Beeld-->PageView-->HTMLPreview). Ook als ik de pagina lokaal bekijk met IE en FF ziet de pagina er ook goed uit.

Dan upload ik de pagina met phpDesigner, ik zie dat alle files 17 (index.html, style.css en 15 images) in totaal zijn ge-upload, echter de pagina ziet er online anders uit. Zo te zien lijkt het erop of er een aantal images in de header en de footer niet worden geladen. Tevens ziet de background er anders uit.

Hoe zijn deze verschillen te verklaren?

Enig idee waar ik dit moet zoeken?

Johan

snip

[ Voor 95% gewijzigd door BtM909 op 28-06-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je ook een linkje naar je online versie?

Een verschil zou kunnen zijn dat bestandsnamen lokaal niet hoofdletter gevoelig zijn en dat dit online wel zo is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is dus niet de bedoeling dat je alle code hier neerkwakt in de hoop dat iemand 't ziet. Geef een link naar je website online en post een printscreen zoals het eruit hoort te zien.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel moeite je hebt gedaan om dit uit te zoeken. Je geeft zelf aan dat je je probleem hebt kunnen isoleren. Heb je ook al gekeken wat er gebeurt als je direct naar je background image gaat? Is de padverwijzing wel goed? Maak een testcase met alleen je background.

Oftewel, iets meer zelfinzet tonen, want anders kan dit topic worden hernoemd naaar Bachatero's helpdesk ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Het probleem was dat er geen enkel image geladen werd. De oorzaak was dat het pad naar de img folder verkeerd stond.

Probleem opgelost.

Dank,

Johan