Hoe een DVD Drive open te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Hoi

Sinds vrijdag heb ik een nieuwe pc tot nu toe perfect heeft gewerkt. Echter wou ik vandaag eens een Game testen, dus leg GTA San Andreas in de dvd-drive. Gaat rustig intalleren, niks aan de hand. Opeens een hele harde scherpe knal....eerste wat door me hoofd schoot was de voeding..maar (gelukkig) niet, blijkt die hele GTA DVD geknapt te zijn. De dvd-drive wil nu niet meer open :| Ik hoop maar zo dat dit binnen de garantie valt... :/

Was een originele dvd, ergens in 2006 gekocht...ik hoop niet dat al die schijfjes na 3 jaar al helemaal zwak zijn.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Paperclip in het kleine gaatje aan de voorkant drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 28-06-2009 18:52 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 19:04
In jou geval zou ik de drive eruit schroeven en ermee teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Als je de PC in al kant en klaar gekocht hebt, gewoon in z'n geheel meenemen.

Kans dat hij het nog gaat doen is nihil.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• DJ Vincento
  • Nu online
Ik ga er morgen mee naar de winkel. Heb de pc in zijn geheel gekocht idd, zo'n kant en klare Acer pc.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Had je toevallig zelf een sticker op de dvd geplakt? Dat kan zorgen voor instabiliteit waardoor de dvd ontploft! :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

whoa, om zo'n schijfje te slopen moet ie wel serieus verzwakt zijn, een beetje gezond dvdtje kan je met 20.000 rpm draaien voor ie stuk gaat (bron: mythbusters) en dat is n veelvoud van wat n normale speler doet met je schijfjes.
speler gaat waarschijnlijk niet meer gefixed worden, die zijn redelijk gevoelig, en als de splinters net verkeerd dr in geknald zijn, issie stuk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AlexanderB schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:12:
whoa, om zo'n schijfje te slopen moet ie wel serieus verzwakt zijn, een beetje gezond dvdtje kan je met 20.000 rpm draaien voor ie stuk gaat (bron: mythbusters) en dat is n veelvoud van wat n normale speler doet met je schijfjes.
speler gaat waarschijnlijk niet meer gefixed worden, die zijn redelijk gevoelig, en als de splinters net verkeerd dr in geknald zijn, issie stuk.
aopen had vroeger wel veel exploderende cd's. een maat van me die kreeg ook een keer james bond style een cd naar zich toe geslingerd

http://www.google.com/sea...8&startIndex=&startPage=1

Iperf

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met paperclick unlocken en kijken of je hem schoon kunt krijgen....cd-drive heeft cd blijkbaar niet stabiel geladen.

Schijnt vaker te gebeuren dan je zou verwachten, zeker met highspeed cd drives.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

als dit niet onder de garantie valt zou ik gewoon lekker contact opnemen met EA games of what ever de uitgever is en daar lekker schade vergoeding halen want hun leveren jou immers een verrotte cd..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

als je de drive niet meer openkrijgt met de paperclip (of dat gaatje ontbreekt simpelweg) dan is het denk ik het makkelijkste gewoon de drive even open te schroeven.
Om welke speler gaat het precies?

• DJ Vincento
  • Nu online
Ik ga vandaag eerst naar de winkel, heb deze computer nog maar 4 dagen, en dit moet gewoon binnen de garantie vallen. Als ik dit niet door de garantie vergoed krijg, ga ik er pas zelf ermee bezig. Ik ben bang dat het op de manier moet zoals TERW_DAN het voorsteld.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als het als compleet systeem is gekocht met garantie ed. gewoon naar die winkel gaan hoor, echt moeilijk moeten ze er niet om gaan doen.

offtopic:
daar koop je legale spellen voor :?

Signature

• DJ Vincento
  • Nu online
Ben vandaag naar de winkel geweest. De DVD-drive is kostenloos gerepareerd (wat een splinters). Gelukkig werkt dat ding nog goed. Ook mocht ik gratis een game uitzoeken, om het schijfje te vergoeden.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:21

g0tanks

Moderator CSA
Het is niet hun schuld dat de DVD is ontploft, maar toch wel netjes van ze dat ze je een gratis game hebben laten uitzoeken. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DJ Vincento schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:10:
Ben vandaag naar de winkel geweest. De DVD-drive is kostenloos gerepareerd (wat een splinters). Gelukkig werkt dat ding nog goed. Ook mocht ik gratis een game uitzoeken, om het schijfje te vergoeden.
Welke winkel was dat dan? Daar mag je namelijk wel een mooie Shopreview voor schrijven als ze die service verlenen :)
BGB4rn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 08:59:

offtopic:
daar koop je legale spellen voor :?
Knappende cd's kan overal aan liggen. Ik heb het op de helpdesk jaren geleden veel meegmaakt. de KPN CDfoon schijfjes, die waren echt van erbarmerlijke kwaliteit, die spatte echt heel veel uit elkaar. Maar ook als een schijfje veel gebruikt is, of je hebt een speler die niet helemaal goed de schijf ronddraait maar een beetje wiebelt kun je dit krijgen.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:30

Dima_2005

T.net-verslaafde

He is vaak ook gewoon dat de drive slecht is, ik had een oude Medion-pc, wel daar stak je een dvd in de speler en 1 min. later neem je hem er volledig volgekrast weer uit... Ik gebruik het nog steeds om mijn cd's onbruikbaar te maken :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dima_2005 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:36:
He is vaak ook gewoon dat de drive slecht is, ik had een oude Medion-pc, wel daar stak je een dvd in de speler en 1 min. later neem je hem er volledig volgekrast weer uit... Ik gebruik het nog steeds om mijn cd's onbruikbaar te maken :)
Dat wat jij vertelt heb ik ook een keer gezien bij ook een medion pc, dan was niet de hele cd gekrast maar alleen het randje.

Signature

• DJ Vincento
  • Nu online
TERW_DAN schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:25:

Welke winkel was dat dan? Daar mag je namelijk wel een mooie Shopreview voor schrijven als ze die service verlenen :)
Bij de Dixons...vind het ook best wel service eigenlijk.
Pagina: 1