• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo,

gisteren heeft mijn zus een Samsung 32B6000 LCD gekocht. De verkoper heeft haar ook een Ziggo starterspakket verkocht met een Alphacrypt cam module. Volgens mij heeft ze dat helemaal niet nodig gezien de tv al een DVB-C tuner heeft. Ook heeft ze al televisie Z1, telefoon Z1 en internet Z1 van ziggo dus he beter kunnen overstappen op alles-in-1 van ziggo. Is dit waar? En klopt het dat ze de smartcard zo in de tuner van de tv kan steken? Of is ze opgelicht?!

Groeten,

Stacey

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De TV heeft geen smartcard lezer, dus je kan die smartcard niet direct in de TV steken. De smartcard gaat in de AlphaCrypt Classic CAM en de AlphaCrypt gaat weer in het Common Interface (CI) slot van de TV.

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01 12:14
Ik zou sowieso eerst kijken of de TV een CI+ slot heeft (nog niet bekend, er word een lijst rond Juli bekend gemaakt voor Samsung modellen), dan kun je rond Juli een officiële Ziggo CAM kopen. Die ondersteund word door Ziggo, en óók nog goedkoper is.

[ Voor 38% gewijzigd door MikeKiller op 28-06-2009 22:41 ]

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Er is al bekend dat de TV CI+ heeft. Dus de CAM van ziggo is veel goedkoper? Bedankt in ieder geval!