[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Dat valt me egt tegen
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Enfin, morgenavond weer verder prutsen!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Ik weet niet of je hier veel aan hebt(als je geen onboard hebt waarschijnlijk niet)
Ergens op je system moet wel een Default.ecw staan. een of ander Emm386 moet wel geactiveerd wezen dacht ik. suc6
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Verwijderd
Wat bedoel je?? Heb je de onboard audio op je a7v gedisabled en werkte het toen wel? Ik betwijfel trouwens of ik onboard audio op mijn mb heb. Aan de achterkant van mijn pc heb ik geen gaatjes zitten voor audiostekkers. Maar hoe weet ik helemaal zeker dat ik geen onboard audio heb?????Op donderdag 01 maart 2001 19:02 schreef TripLcixx het volgende:
Bij installatie van de SBlive drivers kan je kiezen voor DOS-drivers, waardoor de kaart (via Soundblaster-emulatie) ook met dos-games overweg kan. Bij mij werkte dit eerst niet, maar nadat ik mijn onboard-kaart in mijn bios terug had opgezet(en in windows afgezet) starte het sbinit.com programma zonder problemen.
Ik weet niet of je hier veel aan hebt(als je geen onboard hebt waarschijnlijk niet)
In het bios is trouwens niets terug te vinden over onboard audio en ook niet bij apparaatbeheer in windhoos. De emulatie werkt in windows trouwens wel, maar bij winme kun je geen geheugen drivers laden (emm386.exe) en die heb ik juist wél nodig!
Hoe kan ik via aanzetten in het bios??? Deze optie heeft de a7v volgens mij niet...Op donderdag 01 maart 2001 21:23 schreef imp het volgende:
Ik zie in je sig. dat je een a7v hebt, dus met via chip. Dan heb je waarschijnlijk ook de onboard audio erbij. Als de sblive echt niet werkt voor dat anderhalve dos-spel kan je overwegen de via aan te zetten in je bios, daar heb ik goeie ervaringen mee wat betreft legacy-audio (op een msi k7t pro).
Raar trouwens dat het niet werkt. Ik heb ook een SB!live en sinds den beginne werkt het prima volgens mij. Anders moet je maar via windows en dan "opnieuw opstarten in MS-DOS"
deze wordt uitgevoerd als je windows afsluit naar DOS, hier worden vaak nog aanvullende dingen geladen....
Als je direct via F8 opstart kan je beter ook nog effe dosstart draaien, deze staat in de windows directory.
Verwijderd
Iemand die de emulatie op gang krijgt in ME??
Goeie tip: Wacht ofwel op MESE :?(je weet maar nooit), of kies voor 98SE/2000.
Ik heb het over pure dos!! Ik draai winme en daarmee kun je niet booten of opnieuw opstarten in dos. De drivers werken bij mij niet. Als ik het programma sbeinit.com draai, wat essentieel is voor emulatie van de sb16, dan start hij opnieuw op.
Zijn er misschien mensen die dit programma wél kunnen draaien zonder dat hij opnieuw opstart???
Of zijn er misscien mensen met wie ik dit verdriet kan delen
HUH??Op dinsdag 06 maart 2001 23:32 schreef -whodini- het volgende:
wil je ruilen met mij ik wil het juist weg hebben