SBlive1024 onder dos

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Ik krijg de sound-blaster-emulatie in dos niet aan de praat. Ik heb een aantal regels toegevoegd aan de autoexec.bat. Er is één regel waar het programma sbeinit.com geladen wordt. Volgens mij is dit het belangrijkste programma. Bij het starten van dit programma, reboot mijn pc spontaan. Er staan trouwens verder geen extra regels in config.sys.

Kan iemand zijn autoexec.bat en config.sys posten die de emulatie in "pure dos" aan de praat heeft??? Of heeft iemand anders ook al dit reboot probleem gehad met sbeinit.com???

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• irondog

irondog

Topicstarter
Helemaal niemand ervaring hiermee!
Dat valt me egt tegen :'(

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik houd me ook aanbevolen, maar ik kan niet eens normale drivers voor de SB Live onder DOS vinden... Waar komt die sbeinit.com in vredesnaam vandaan?

Enfin, morgenavond weer verder prutsen! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Bij installatie van de SBlive drivers kan je kiezen voor DOS-drivers, waardoor de kaart (via Soundblaster-emulatie) ook met dos-games overweg kan. Bij mij werkte dit eerst niet, maar nadat ik mijn onboard-kaart in mijn bios terug had opgezet(en in windows afgezet) starte het sbinit.com programma zonder problemen.
Ik weet niet of je hier veel aan hebt(als je geen onboard hebt waarschijnlijk niet)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hier is een poging: http://www.xs4all.nl/~richardm/SbLive.zip
Ergens op je system moet wel een Default.ecw staan. een of ander Emm386 moet wel geactiveerd wezen dacht ik. suc6

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

als je livewire instaleert krijg je automatisch dos-emulatie...

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zie in je sig. dat je een a7v hebt, dus met via chip. Dan heb je waarschijnlijk ook de onboard audio erbij. Als de sblive echt niet werkt voor dat anderhalve dos-spel kan je overwegen de via aan te zetten in je bios, daar heb ik goeie ervaringen mee wat betreft legacy-audio (op een msi k7t pro).

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

dat sbeinit is de dos driver, het is een emulator die de progs laten denken dat het een sb16 is.

• irondog

irondog

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 19:02 schreef TripLcixx het volgende:
Bij installatie van de SBlive drivers kan je kiezen voor DOS-drivers, waardoor de kaart (via Soundblaster-emulatie) ook met dos-games overweg kan. Bij mij werkte dit eerst niet, maar nadat ik mijn onboard-kaart in mijn bios terug had opgezet(en in windows afgezet) starte het sbinit.com programma zonder problemen.
Ik weet niet of je hier veel aan hebt(als je geen onboard hebt waarschijnlijk niet)
Wat bedoel je?? Heb je de onboard audio op je a7v gedisabled en werkte het toen wel? Ik betwijfel trouwens of ik onboard audio op mijn mb heb. Aan de achterkant van mijn pc heb ik geen gaatjes zitten voor audiostekkers. Maar hoe weet ik helemaal zeker dat ik geen onboard audio heb?????
In het bios is trouwens niets terug te vinden over onboard audio en ook niet bij apparaatbeheer in windhoos. De emulatie werkt in windows trouwens wel, maar bij winme kun je geen geheugen drivers laden (emm386.exe) en die heb ik juist wél nodig!
Op donderdag 01 maart 2001 21:23 schreef imp het volgende:
Ik zie in je sig. dat je een a7v hebt, dus met via chip. Dan heb je waarschijnlijk ook de onboard audio erbij. Als de sblive echt niet werkt voor dat anderhalve dos-spel kan je overwegen de via aan te zetten in je bios, daar heb ik goeie ervaringen mee wat betreft legacy-audio (op een msi k7t pro).
Hoe kan ik via aanzetten in het bios??? Deze optie heeft de a7v volgens mij niet...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Als je geen audioaansluitingen op de achterkant van je pc hebt heb je inderdaad geen onboard audio.

Raar trouwens dat het niet werkt. Ik heb ook een SB!live en sinds den beginne werkt het prima volgens mij. Anders moet je maar via windows en dan "opnieuw opstarten in MS-DOS"

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kijk even in dosstart.bat
deze wordt uitgevoerd als je windows afsluit naar DOS, hier worden vaak nog aanvullende dingen geladen....

Als je direct via F8 opstart kan je beter ook nog effe dosstart draaien, deze staat in de windows directory.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ik denk dat Win-not-4-ME een beetje allergisch is voor DOS-applicaties en drivers, ik heb namelijk Win98SE.
Iemand die de emulatie op gang krijgt in ME??
Goeie tip: Wacht ofwel op MESE :?(je weet maar nooit), of kies voor 98SE/2000.

• irondog

irondog

Topicstarter
JongenS!!

Ik heb het over pure dos!! Ik draai winme en daarmee kun je niet booten of opnieuw opstarten in dos. De drivers werken bij mij niet. Als ik het programma sbeinit.com draai, wat essentieel is voor emulatie van de sb16, dan start hij opnieuw op.
Zijn er misschien mensen die dit programma wél kunnen draaien zonder dat hij opnieuw opstart???
Of zijn er misscien mensen met wie ik dit verdriet kan delen :'(

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
wil je ruilen met mij ik wil het juist weg hebben

iRacing Profiel

• irondog

irondog

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 23:32 schreef -whodini- het volgende:
wil je ruilen met mij ik wil het juist weg hebben
HUH??

Pagina: 1