DVDbrander in laptop leest geen cd's meer

Pagina: 1
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:33
Ik heb een probleem met mijn laptop (zie sig voor specs).
De DVDbrander in mijn laptop leest geen cd's meer. Het type is: LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N WR02.
Als ik er een cd in doet spint hij een minuutje, maar er gebeurd niks, hij zegt dat er geen schijf in zit. Ik heb dit met meerdere cd's. DVDs speelt hij moeiteloos af... Ik heb het apparaat al een keer verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw geinstalleerd, maar er veranderd niks..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Firmware update geprobeerd?

Anders is hij gewoon defect denk ik.

• dbzfan
De firmware WR02 is volgens mij de nieuwste... defect lijkt me nogal raar omdat hij wel DVD's afspeelt.

• ThinkPad
  • Nu online
Misschien is de laser versleten?

Volgens mij zitten CD en DVD op verschillende frequenties dus laser versleten zou best kunnen.

• dbzfan
De laptop is 2 jaar oud.. kan dat al dan zo snel?

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb geen idee.

Maar in een laptop is het ook altijd aardig warm, en flinke warmte zal ook vast wel niet goed zijn voor dat ding.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

kan ook de afstelling van de laser zijn, misschien zit dr ergens n stelschroefje om de boel af te stellen. weinig kans dat je het zo kan fixen echter..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Is het met alle cd`s of alleen cd-r (gebrande schijfjes vragen meer van een laser)?

- Lens schoonmaken met gedestilleerd water (plastic lens) of alcohol (glazen lens)...

ff testen

- Potmetertje bijstellen; let op, dat zijn er vaak 2 -> één voor de cd en de ander voor de dvd.

Nog niets...drive vervangen

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1