Stoffilter voor 140mm fans

Pagina: 1
Acties:

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

Topicstarter
Voor mijn server wil ik een aantal 140mm fans gaan kopen. Omdat de server momenteel nog op mijn kamer staat (in de vakantie naar de kelder *O*), wil ik stoffilters gebruiken.

Alleen nou wil het geval dat ik nergens stoffilters kan vinden voor 140mm fans. Nu dacht ik om zelf van aquarium filters LINK te gaan gebruiken.

Dan maak ik zelf fanguards (om te voorkomen dat de filters in de fan word geblazen) om tussen de fan en het stoffilter te plaatsen, en eentje bovenop.

Tot dusver geen probleem. Maar de filters die ik op het oog heb, zijn 5cm dik. Dit is natuurlijk veel te dik, en hoeft maar max 5mm dik te zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit netjes kan snijden? Zelf heb ik een paar jaar geleden voor mijn aquarium zulk soort filtermateriaal geknipt/gesneden, maar dit ging niet van harte, en al helemaal niet recht.

Ook heb ik geen idee of ik grof filtermateriaal moet hebben, of fijn filtermateriaal |:( of een combinatie van beide.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
http://www.ikbenstil.nl/F...nguards:::27_117_121.html

Misschien bij een filter van een afzuigkap van het fornuis, deze zelf op maat maken. Dus loop zo een winkel eens binnen en kijk wat ze hebben, dus een onderdelen winkel.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

met n redelijk grove filter houd je het meeste al buiten, als je te fijn hebt, komt de lucht dr niet goed door..

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
het klinkt cheap, maar een penty doet uitstekend zijn werk en kan op vrijwel ieder formaat gemaakt worden. Nog even een handig systeempje bedenken hoe je ze eraf haalt zonder de hele fan mee te nemen (bij het uitwassen) :)

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
@jan99999: http://www.ikbenstil.nl/D...atte-Universial::252.html
is inderdaad een goed idee, alleen heb ik het idee dat dat te dik is..

En een panty lijkt me nou niet echt een geweldige oplossing, mischien in combinatie met een groffilter.

Dan blijft eigenlijk alleen het aquariumfilter over, met als vraag hoe krijg ik dit netjes dunner?? Ik heb ergens in een flits iets gelezen over het onderdompelen in water en vervolgens invriezen, dan zou het makkelijker te bewerken zijn..

Verwijderd

Hmm.. dat invriezen klinkt best haalbaar, als je hem dan tussen een bankschroef doet, kun je misschien met een vlijmscherp mes de filters bewerken?

Ik heb hier thuis trouwens ook panty's gebruikt, voor m'n Antec 902 (die 200mm uitlaat bovenop had geeneens een filter.. alleen de inlaten van dat ding)
Hoe dan ook, voor m'n 200mm gebruik ik 2 delen van panty's tegen elkaar aan, ze waren niet breed genoeg. Voor 140mm fans moet het makkelijk kunnen! anders kun je ook je ehbo doos plunderen en op zoek gaan naar verband? ik heb daar verder geen ervaring mee, maar het is wel een goeie optie denk ik.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 01:38:
Hmm.. dat invriezen klinkt best haalbaar, als je hem dan tussen een bankschroef doet, kun je misschien met een vlijmscherp mes de filters bewerken?

Ik heb hier thuis trouwens ook panty's gebruikt, voor m'n Antec 902 (die 200mm uitlaat bovenop had geeneens een filter.. alleen de inlaten van dat ding)
Hoe dan ook, voor m'n 200mm gebruik ik 2 delen van panty's tegen elkaar aan, ze waren niet breed genoeg. Voor 140mm fans moet het makkelijk kunnen! anders kun je ook je ehbo doos plunderen en op zoek gaan naar verband? ik heb daar verder geen ervaring mee, maar het is wel een goeie optie denk ik.
is natuurlijk logisch dat je outtake fan geen filter heeft, waarom zou die erop zitten? je intakes moeten gefilterd zijn, dat is veel belangrijker. eventueel stof dat door de enorme fan normaal nog de kast uit werd geblazen, zit jij nu dus tegen te houden.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
k dacht gelijk ff proberen, maar ik kom er net achter dat al mn filtermateriaal in het aquarium zit :|
en ik bedenk me net dat met een mes door ijs heen snijden niet echt een succes is, ligt er natuurlijk aan hoeveel water je gebruikt natuurlijk..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je kan ook naar een naai winkel gaan, waar ze dus stof hebben.
Ze hebben voorgemaakte stof, met kleine gaten(verschillende motieven) , dus ga even naar een stofwinkel.

[ Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 29-06-2009 12:11 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ze bestaan wel, ik heb ze gevonden bij Quiet PC.

Signature

Verwijderd

Of je kunt ze naar wens laten maken bij demcifilter .. geen id wat het je gaat kosten...
Pagina: 1