laptop project Evertt

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

• Evertt_IA
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
ik ga straks in Delft studeren en dan is een laptop nogal handig. Delft heeft zelf een laptop project en daar zitten best wel goede laptops tussen, maar die zijn mij te duur. Bovendien heb ik met mijn opleiding niet zulke specs nodig.

Wat ik met de laptop wil doen:
ik ga de laptop voor gewoon werk gebruiken. Tekst verwerken, internetten, programmeren (webdevelopment), dat soort dingen. Ik neem hem 's ochtends mee naar de TU en zal hem daar voor de rest van de dag gebruiken (bij colleges in Word aantekeningen typen en in de pauzes programmeren enzo), vandaar de lange accuduur, liefst meer dan 5 uur ofzo. Het scherm hoeft dus niet bijster groot te zijn. Een laptop met een kleiner scherm (13" of 14"?) gaat al langer mee, met mindere specs ook (wel genoeg specs om windows met IE8 met volledige flashsites soepel te laten werken) dus het mag ook een grote netbook zijn. Het scherm moet echter niet kleiner worden dan 13", want de letters moeten niet te klein worden en de pixels ook niet te weinig, da's niet handig voor webdesign. Een macbook is sowieso te duur, het liefst heb ik een laptop van 700 euro of goedkoper.

Ik wil een laptop die aan de volgende eisen voldoet:
Zo lang mogelijke accuduur
Zo goedkoop mogelijk (liefst onder de 700, maar 750 zou ook nog net kunnen)
13.x" of 14.x" scherm
lichte laptop (2kg of minder zou fijn zijn, maar kweet niet hoe realistisch dat is)
Het zou ook wel fijn zijn als er tenminste 2GB RAM in zit

Er hoeft geen speciale videokaart in te zitten, want ik speel geen games, ik kijk hooguit af en toe een dvdtje.
Ook een gigantische hdd is niet nodig, 160GB vind ik wel goed genoeg.

Ik heb al een kandidaat, maar meer kan ik niet echt vinden.
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-353G25N
Ik heb alleen geen idee hoe lang de accuduur is van bovenstaande laptop en dat is wel mijn belangrijkste eis.

Graag wat hulp. :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.