Ik sloot mijn koelbox aan op een splitter (auto was uit) en niet lang daarna rook ik een brandlucht. Ik maakte de splitter open (bestaande uit: 1x sigaretten aansteker ingang en 2x USB voor telefoon met Garmin) en zag dat de zekering was gesprongen en het omringende plastic licht verbrand. Hoe kan ik dat voorkomen ? Wil beide apparaten gebruiken tijdens de reis. Kan ik er gewoon een andere zekering in zetten die meer aan kan ? Of word het toch een andere splitter ? Zo ja, welke ? Help alsjeblieft
de zekering springt er niet voor niets uit, een zwaardere zekering erin zetten moet je zeker NIET doen, dat is vragen om brand.
als je zegt dat er plastic weggebrand / gesmolten is, houdt het waarschijnlijk in dat de splitter niet gemaakt is voor dergelijke vermogens als de koelbox vraagt, dus een andere splitter die dit vermogen wel aankan lijkt me een vereiste.
is er ook nog een kans dat de koelbox zelf stuk is? of werkt deze wel goed als deze rechtstreeks wordt aangesloten zonder splitter
als je zegt dat er plastic weggebrand / gesmolten is, houdt het waarschijnlijk in dat de splitter niet gemaakt is voor dergelijke vermogens als de koelbox vraagt, dus een andere splitter die dit vermogen wel aankan lijkt me een vereiste.
is er ook nog een kans dat de koelbox zelf stuk is? of werkt deze wel goed als deze rechtstreeks wordt aangesloten zonder splitter
Nooit de zekering vervangen door een zwaardere!
Hoeveel vermogen vraagt je koelbox? En hoeveel ampere kan je splitter aan?
Hoeveel vermogen vraagt je koelbox? En hoeveel ampere kan je splitter aan?
Verwijderd
Idd een bestaande zekering nooit vervangen door een zwaardere. De zekering is normaal het zwakste punt uit de hele schakeling en zal het dus als eerste begeven bij een te grote stroom. Als je van de zekering het sterkste punt uit de schakeling maakt is het gewoon vragen om problemen. Met brand enz tot gevolg.
Als je verbruikers meer stroom vragen zal je moeten investeren in een beter transfotje of minder verbruikers tegelijk aansluiten.
Als je verbruikers meer stroom vragen zal je moeten investeren in een beter transfotje of minder verbruikers tegelijk aansluiten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 16:25 ]