Ziggo modem + sitecom homeplugs

Pagina: 1
Acties:

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:22
Dag allemaal,
ik heb voor een buurvrouw een nieuwe computer neergezet omdat de oude kapot was.
Nu kom ik echter niet meer op internet, terwijl dit bij de oude computer wel werkte.
De situatie is al volgt:

Ziggo Motorola kabel modem(model weet ik nu niet) --> Van internet poort naar een sitecom homeplug.

Boven zijn twee computers die ook met homepluggen zijn aangesloten op de ethernet poort.

Ik krijg op de tweede computer echter geen ip-adres.

Mijn vraag is of dit uberhaupt wel kan, of dat er een router tussen moet, en zo ja of dit mogelijk is met drie homepluggen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, modelnummers kan ik eventueel morgen even opzoeken.

Alvast bedankt

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Kom op, dit is basic. Ziggo heeft een router nodig, je kunt niet zomaar 2 PC's achter 1 modem hangen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Nee dit gaat niet werken.
Er moet (omdat je met meerdere pc's online wilt) een router voor.

Je krijgt van ziggo maar 1 ip, je hebt er twee nodig.

Wil je alleen die nieuwe pc online.. (en de oude dus weghalen). Modem even van de stroom af.
Modem stroom erop.. pc aan en nog eens proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 28-06-2009 15:48 ]

• antoonxxx
Sorry dat dit basic is, maar ik wist dit dus niet. En ik ben blijkbaar toch op de goede plaats, want ik heb binnen 5 minuten een goed antwoord. Bedankt dus!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 18:02

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Je kan dus wel een via modem <-->Homeplug beneden <---> Homeplug boven <---> router <---> PC's??

Of gaat dat niet werken?? Dan zijn de homeplugs alleen een doorgeefluik of zie ik dat verkeerd??

• mad-dog
Frank1973 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:55:
Je kan dus wel een via modem <-->Homeplug beneden <---> Homeplug boven <---> router <---> PC's??

Of gaat dat niet werken?? Dan zijn de homeplugs alleen een doorgeefluik of zie ik dat verkeerd??
Dat werkt prima

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 18:02

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ok maar lever ik dan aan snelheid in?? Of valt dat wel mee?? HomePlugs zijn 85mbp/s

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
ik denk dat je dat snelheidsverschil niet zo zult merken, je internetconnectie is toch niet 85mbp/s...

• mad-dog
Frank1973 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:00:
[...]

Ok maar lever ik dan aan snelheid in?? Of valt dat wel mee?? HomePlugs zijn 85mbp/s
Dat ga je niet merken..

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
1 tip: je stroomnetwerk kan als switch dienen: je kunt dus meerdere homeplugs aansluiten zolang je maar op de zelfde fase zit (verschillende groepen maakt dus niet uit).

Ik zou deze opstelling kiezen:
Ziggo modem --> router --> 1 kabel van router naar homeplug --> homeplugs van PC's
Uiteraard kun je als je router dat toelaat daar ook rechtreeks meerdere PC's bedraad of draadloos op gaan aansluiten.

• antoonxxx
Deze opstelling ga ik proberen! Dankjewel, ik laat het horen wanneer het is gelukt.

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat.
Hoeveel verlies hij heeft.
Ik heb de home plug's van 200 mb en kom niet hoger als 29 ben dus erg benieuwd naar jouw resultaten
Pagina: 1