[powershell] Op meerdere DC's zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:07
Ik ben bezig met een opdracht om met behulp van powershell te zoeken naar de lastlogon van gebruikers in AD. Het probleem van de lastlogon is dat deze niet wordt gereplicieerd naar andere dc's waardoor deze dus nergens hetzelfde is.
Ik zou dus graag meerdere dc's willen doorzoeken naar de lastlogon van 1 en/of meerdere en/of alle gebruikers.
Op internet zijn wel verschillende methoden te vinden maar heel veel hiervan maken gebruik van Quest AD of een andere package voor Active directory (waar ik dus geen gebruik van maak).
Ik wil alleen gebruik maken van Powershell 2.0 voor Windows 2003 zonder extra addons of dergelijke.

Heeft iemand een oplossing?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan query je het verkeerde attribuut. (lastlogontimestamp ipv lastlogon)

deze moet je hebben: http://windowsitpro.com/a...l-domain-controllers.html

en die wordt wel netjes naar alle DC's gerepliceerd

EDIT: zoiets: $(get-date 1/1/1601).adddays(($(&dsquery * $user -attr lastLogonTimestamp)[1].Trim())/(60*10000000)/1440)

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 28-06-2009 16:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Quadesh
Ja maar die wordt 1x in de 2 weken gerepliceerd als ik het goed heb. En er zijn uitzonderingen, lees ik in de link die je gaf. Dus toch het liefst de lastlogon date.
Heb je maybe ook uitleg bij de scripting code?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Quadesh schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:04:
Ja maar die wordt 1x in de 2 weken gerepliceerd als ik het goed heb.
Nee, de nauwkeurigheid van de lastlogontimestamp wijkt iets af.
http://blogs.technet.com/...for-and-how-it-works.aspx

^^ uitleg.

Ik zou ook voor de lastlogontimestamp gaan. Scheelt je 23 DCs afzoeken en de laatste entry voor die ene usert overal tussenuit filteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Quadesh
Oke, super.
Heel erg bedankt!!