Toon posts:

Gamecenter Opzetten, Huizen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
Je zult je winst moeten halen aan andere zaken dan het gamen werkelijk.
Want zoals het er nu voor staat dat gaat je het nooit lukken, het is gewoon te duur om
daar winst aan te behalen.
Wat wel werkt is een wii ps3 xbox 360 waar je dan meerdere kastjes bij hebt.
6 man op een wii 2 a 3 uur lang ga jij winst op maken. 1 gast die achter een pc zit
paar uur te gamen ga je verlies op maken. Dan moet je kijken welke diensten jij
er bij kunt geven waar je winst uit haalt. Conectie met internet exstra bij betalen/
oordoppen verhuren ( idee moet wel goed uit gewerkt zijn in verband hygiëne )/
snacks. Dat soort dingen moet jij je winst uit halen wil je alleen met pc's.
(Als dat mogelijk is, wat ik amper verwacht)

Ik zou dat niet doen ik zou er leuk paar PS3's/ wii's neer zetten en daar ook mee
adverteren dat ze met grote groepen kunnen gamen. Zodat je dus een leuke dag uit hebt
voor hun. ( vergelijk het met dagje karten ) dit kun je al inclusief doen maar dan moet je heel goed
kijken naar hoeveel man het pas echt rendabel is.

Maar ik denk dat je eerst voor je zelf uit moet zoeken waar jij het meeste geld aan kan verdienen.
( mijn gedachte is dan echt die PS3 Wii Xbox360 kwa afschrijving en dat je gelijk meerdere klanten
bedient op een goedkopere middel. Dit is ook weer zoiets dat thuis haast niet mogelijk is, kwa ruimte
en spullen als kastjes.)

Ik kan je nu al vertellen dat die 50k van je pa niet voldoende is en als ik jou was zou ik hem niet eens
aannemen. De kans is groot dat je vroeg of laat hier gezijk mee krijgt stel alles gaat op de fles je pa is 50k
kwijt, hoe ga je dat verantwoorden ? ( plus een schuld die je dan er bij hebt) Ik zeg niet dat die op de fles gaat
maar denk hier alleen goed over na. Je pa is nu aardig, leuk, lief. Maar als jij een eigen bedrijf wilt zou ik
toch kiezen om ook echt een eigen bedrijf te hebben en niet me pa's geld.

Tip: Als je hebt uit gezocht wat het beste voor je is ga dan naar een overheids instantie zoals ROZ.
Die bekijken jou plan en kijken naar jou tekortkomingen in het bedrijfs leven en bieden je dan cursussen aan.
Ik neem aan dat je vrij jong bent, trek je hier niks van aan JIJ bent de nieuwe generatie ( tig wat hier rond loopt zijn de auwe lullen ( en als hun werkelijk zo goed waren waarom zijn ze hier op tweakers.net en niet op hawai op het strand ??) dus jou ideeen zullen meer van deze tijd zijn, en dus ook bij jou doel groep.)

Maar zorg wel dat je zelf er 100% achter staat en er voor wilt vechten.
Maar weet ook wanneer het niet goed gaat dat je tijdig stopt, nooit je zelf verder de nesten in werken.
Wees gemotiveerd en zorg dat je je zaakjes echt heel deftig voor elkaar hebt. Geen half verhaal netjes tot
op detail. Dan denk ik dat JIJ een leuk bedrijfje hebt waar je echt wel winst uit kunt halen.
Mocht je dat later te weinig vinden laat je je bedrijfje groeien zodat het goed verkoop baar is
en doe je hem weg start je wat anders.

Voor de rest veel geluk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Practics op 28-06-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06

FikkieHo

Wokmaster

Winst kan je halen uit (zoals vele bedrijven) drank + eten + goodies :). Ook zijn er bijvoorbeeld competities die je kan oprichten met een bepaald inschrijvingsbedrag. Het zijn juist de extra dingen waar je geld aan verdient. De normale bezigheden zijn bedoeld om klanten te lokken :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 15:02
Grappig dat je dit vraagt op een forum voor tweakers, je zou zeggen dat dit de plaats moet zijn waar de mensen er helemaal voor zouden zijn ;) Niets lijkt minder waar en ik ben het dan ook helemaal met ze eens, ik ben zelf economisch/commercieel onderlegd.

De vragen die je in het begin stelde zijn goed maar wat er vervolgens gebeurd is dat jij en wat anderen met jou ingaan op details die veel later pas van belang zijn: de invulling van je bedrijf. Dat is totaal niet van belang totdat je een antwoord hebt op je hoofdvraag: "Is er een markt voor een Gamecenter in Huizen anno 2009?"

Gamecenter: Je meerwaarde in Nederland, waar ieder huishouden wel een PC/console heeft met een goede internetverbinding, is echt minimaal; ander verhaal in zuid-/oost-europa.
Huizen: Je doelgroep is echt in veeeel te lage getallen vertegenwoordigd.
Anno 2009: Betalen voor iets wat thuis/bij vrienden gratis kan en waar ook het eten en drinken gratis is, vergeet 't

Ik prijs je om je ondernemerschap hoor maar het idee is echt waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Die trap kreeg ik ook onder mijn kont. De docenten hadden geen enkel twijfel dat ik het technisch aan de praat kan krijgen, maar eerst moeten de hoofdvragen beantwoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Boomx schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:36:
Grappig dat je dit vraagt op een forum voor tweakers, je zou zeggen dat dit de plaats moet zijn waar de mensen er helemaal voor zouden zijn ;) Niets lijkt minder waar en ik ben het dan ook helemaal met ze eens, ik ben zelf economisch/commercieel onderlegd.

De vragen die je in het begin stelde zijn goed maar wat er vervolgens gebeurd is dat jij en wat anderen met jou ingaan op details die veel later pas van belang zijn: de invulling van je bedrijf. Dat is totaal niet van belang totdat je een antwoord hebt op je hoofdvraag: "Is er een markt voor een Gamecenter in Huizen anno 2009?"

Gamecenter: Je meerwaarde in Nederland, waar ieder huishouden wel een PC/console heeft met een goede internetverbinding, is echt minimaal; ander verhaal in zuid-/oost-europa.
Huizen: Je doelgroep is echt in veeeel te lage getallen vertegenwoordigd.
Anno 2009: Betalen voor iets wat thuis/bij vrienden gratis kan en waar ook het eten en drinken gratis is, vergeet 't

Ik prijs je om je ondernemerschap hoor maar het idee is echt waanzin.
Dan weet je toch ook dat bij een juiste bedrijfs invulling er altijd geld te verdienen valt.
Als hij netjes een bedrijf start wat niemand anders heeft ( of zoals in deze markt met maar 1 of 2 succes volle bedrijven.) en aan slaat bij jeugt is hij binnen.
Zoals ik in mijn post aangaf ( het stukje bedrijfs invulling ) denk ik dat het wel succes vol kan zijn.
Belangrijkste van een bedrijf is hoe pak ik het aan hoe vul ik me bedrijf in wat is mijn concept tot
succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Practics op 28-06-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Practics schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:41:
[...]

Jij onderlegd ?? , dan weet je toch ook dat bij een juiste bedrijfs invulling er altijd geld te verdienen valt.
Als hij netjes een bedrijf start wat niemand anders heeft en aan slaat bij jeugt is hij binnen.
Zoals ik in mijn post aangaf ( het stukje bedrijfs invulling ) denk ik dat het wel succes vol kan zijn.
Belangrijkste van een bedrijf is hoe pak ik het aan hoe vul ik me bedrijf in wat is mijn concept tot
succes. Jij onderlegd in dit verhaal ?? in mij ogen totaal niet.
Grappenmaker, jij mist dus totaal mijn punt. Ok, laten we even uitgaan van jouw onderbouwing maar dan in de markt voor afgedankte ranzige gele teennagels in Blaricum. Fantaseer jij er nu maar stevig op los voor antwoorden op je vragen: "hoe pak ik het aan hoe vul ik me bedrijf in wat is mijn concept tot succes". Ik wens je veel plezier met het enorme kapitaal dat jij met je meesterlijke inzicht zult verdienen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gewoon niet doen.

Je hebt totaal geen inzicht in wat er allemaal bij komt kijken, ik zou zeggen, maak eerst een volledig businessplan voordat je uberhaupt ook maar iets gaat doen.

Op deze manier gaat je vader 50k stukslaan op iets wat niet lucratief is. Laat hem dan investeren in een huisje ergens in de stad waar je studeert, woon jij tenminste op een prettige plek en dat is relatief waardevast.

Neem vervolgens een studie economie of iets dergelijks en werk het daarna allemaal nog een keer uit, denk dat je dan veel verder komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Boomx schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:36:
Geen idee hoe groot jij of je vrienden wonen maar dit is natuurlijk al vrij snel grote onzin.
In het verleden toen ik me nog regelmatig bezig hield met het bezoeken van lanparties ging het om aantallen zo 'klein' als tien personen maar ook zomaar oplopend tot een stuk of veertig a vijftig en die prop je niet in een normaal woonhuis.
Ook het vervoeren van een PC met een fiets/brommer gaat niet zo soepel dus zal in veel gevallen pa of ma weer gecharterd moeten worden als het om jongeren gaat :+
Als je aantallen vanaf laten we zeggen een man of twintig kwijt kunt wordt het ook interessant(er) voor clans/guilds en hoe het allemaal mag heten tegenwoordig.

Overigens was een van de redenen waarom ik er mee gestopt ben het eeuwige geklooi voor de boel eindelijk opgestart was.
Eerst lopen mensen weet ik veel hoe lang heen en weer met PC's en allerlei kratjes met onderdelen.
Dan komt het gedoe met netwerkkabels, spanningssloffen enz.
Daarna blijken sommigen de vooraf gekozen spellen niet geinstalleerd te hebben of spellen lopen niet of nauwelijks vanwege verschillende patchlevels.
Het grote voordeel van een gamecenter is dat je dit soort gelazer dus totaal niet hebt en meteen datgene kunt doen waar je voor komt, gamen.

PS
Waar doe jij je boodschappen, gratis eten en drinken lijkt mij ook wel wat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 28-06-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Boomx schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:46:
[...]

Grappenmaker, jij mist dus totaal mijn punt. Ok, laten we even uitgaan van jouw onderbouwing maar dan in de markt voor afgedankte ranzige gele teennagels in Blaricum. Fantaseer jij er nu maar stevig op los voor antwoorden op je vragen: "hoe pak ik het aan hoe vul ik me bedrijf in wat is mijn concept tot succes". Ik wens je veel plezier met het enorme kapitaal dat jij met je meesterlijke inzicht zult verdienen. :O
Open daar een teennagel studio low budget.
En maak wat reclame in het lokale krantje daar ;)

Sorry hoor maar dit is een achterlijke vraag in mijn ogen.
Ten eerste heb geen verstand van nagels laat staan de kosten die je met zoiets maakt.
Maar als mensen daar veel last van hebben, heeft hij in iedergeval zijn afzet markt.

( en totaal een game hall openen heeft in mijn ogen veel meer mogelijk heden tot sucses
dan een standaard schoonheids geval. van zo'n schoonheids gedoe zijn er 10000 in nederland.
Game hall hoogstens 2 succesvolle bedrijven. )

[ Voor 26% gewijzigd door Practics op 28-06-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:11:
[...]

Het spijt me hoor, wist niet dat jullie zo agressief reageren, is het zo erg om gewoon wat te vragen?
Welkom op tweakers :X ... Zo gaat het dus vaak op de forums, wat ik persoonlijk erg jammer vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
peakaboo schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Welkom op tweakers :X ... Zo gaat het dus vaak op de forums, wat ik persoonlijk erg jammer vind...
Heeft niets met Tweakers of fora te maken. Tweakers.net is wel een plek waar over het algemeen hoger opgeleiden komen die concreet nadenken over dit soort zaken. De meeste mensen weten ook wel dat dit niet de manier is om zoiets op te zetten en ermee aan de slag te gaan.

Het lijkt bot, maar uiteindelijk zal hij ons dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
osc4r schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:58:
[...]

Heeft niets met Tweakers of fora te maken. Tweakers.net is wel een plek waar over het algemeen hoger opgeleiden komen die concreet nadenken over dit soort zaken. De meeste mensen weten ook wel dat dit niet de manier is om zoiets op te zetten en ermee aan de slag te gaan.

Het lijkt bot, maar uiteindelijk zal hij ons dankbaar zijn.
Die jonge kan er echt wel succes van maken als hij is op zoek gaat naar mensen
die hem daar mee helpen. Zoals KVK ROZ dat soort instanties daar moet hij zijn.
Maar nu heeft hij totaal geen idee waar hij aan begint. Om nog maar te zwijgen wat
er allemaal bij komt kijken. ( en heb niet het idee dat hij de feeling heeft om winst te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
ninjazx9r98 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:52:
[...]

Geen idee hoe groot jij of je vrienden wonen maar dit is natuurlijk al vrij snel grote onzin.
In het verleden toen ik me nog regelmatig bezig hield met het bezoeken van lanparties ging het om aantallen zo 'klein' als tien personen maar ook zomaar oplopend tot een stuk of veertig a vijftig en die prop je niet in een normaal woonhuis.
Ook het vervoeren van een PC met een fiets/brommer gaat niet zo soepel dus zal in veel gevallen pa of ma weer gecharterd moeten worden als het om jongeren gaat :+
Als je aantallen vanaf laten we zeggen een man of twintig kwijt kunt wordt het ook interessant(er) voor clans/guilds en hoe het allemaal mag heten tegenwoordig.

Overigens was een van de redenen waarom ik er mee gestopt ben het eeuwige geklooi voor de boel eindelijk opgestart was.
Eerst lopen mensen weet ik veel hoe lang heen en weer met PC's en allerlei kratjes met onderdelen.
Daarna blijken sommigen de vooraf gekozen spellen niet geinstalleerd te hebben of spellen lopen niet of nauwelijks vanwege verschillende patchlevels.
Het grote voordeel van een gamecenter is dat je dit soort gelazer dus totaal niet hebt en meteen datgene kunt doen waar je voor komt, gamen.
Jij hebt hebt nu specifiek over lans en eventueel toernooien, ik had het over gamen in het algemeen: zijn core business: je mist m'n punt.
PS
Waar doe jij je boodschappen, gratis eten en drinken lijkt mij ook wel wat ;)
Lezen: zijn doelgroep zijn 15-20 jarigen, die wonen veelal nog thuis waar ze veelal niet betalen voor eten en drinken.
Practics schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:52:
[...]

Open daar een teennagel studio low budget.
En maak wat reclame in het lokale krantje daar ;)

Sorry hoor mat dit is een achterlijke vraag in mijn ogen.
Ten eerste heb geen verstand van nagels laat staan de kosten die je met zoiets maakt.
Maar als mensen daar veel last van hebben, heeft hij in iedergeval zijn afzet markt.

( en totaal een game hall openen heeft in mijn ogen veel meer mogelijk heden tot sucses
dan een standaard schoonheids geval. van zo'n schoonheids gedoe zijn er 10000 in nederland.
Ik had het over het verhandelen van afgedankte teennagels: een ridicuul plan, een sterk overdreven vergelijking met het idee van de TS. Het was niet mijn bedoeling dat je daar serieus op inging maargoed, de manier waarop je het interpreteert zegt wel weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Practics schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:00:
[...]

Die jonge kan er echt wel succes van maken als hij is op zoek gaat naar mensen
die hem daar mee helpen. Zoals KVK ROZ dat soort instanties daar moet hij zijn.
Maar nu heeft hij totaal geen idee waar hij aan begint. Om nog maar te zwijgen wat
er allemaal bij komt kijken. ( en heb niet het idee dat hij de feeling heeft om winst te maken)
Alles kan een succes zijn zolang je maar genoeg geld en mogelijkheden hebt. Tevens is de voorbereiding van essentieel belang en heb je altijd kennis nodig van alle onderwerpen die spelen in jou bedrijf. Dit heeft hij gewoon niet en het budget van 50k is ook niet voldoende daarvoor.

Er zijn genoeg tips gegeven, er is genoeg gediscussieerd over dit onderwerp nu. Conclusie; niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je kan die pc's beter leasen. Zorgt ervoor dat je geen dood kapitaal in je bedrijf hebt en je kunt gewoon als ze op zijn de pc's weer nieuwe leasen of ze voor een prikkie overnemen van dell. Die verkoop je vervolgens weer. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:03

BrammT

The one and only!

Stouten komt met een verrekte goed idee :+

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
BrammT schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:15:
1 stukje van de puzzel van 10.000 stukken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Boomx schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:05:
[...]

Jij hebt hebt nu specifiek over lans en eventueel toernooien, ik had het over gamen in het algemeen: zijn core business: je mist m'n punt.
Voor gamen in het algemeen zijn een aantal zaken die ik noem nog steeds valide.
De ruimte valt dan af maar de voorbereiding en het gemak blijven overeind.
Lans en toernooien kunnen prima ondersteunend zijn aan de core business.
Lezen: zijn doelgroep zijn 15-20 jarigen, die wonen veelal nog thuis waar ze veelal niet betalen voor eten en drinken.
Omdat hij begint met een doelgroep van 15-20 jarigen is het verboden om wat ruimer te denken en de doelgroep uit te breiden naar hogere leeftijden ?
Wat overigens zeker blijft staan bij die doelgroep is het slepen met apparatuur wat toch door pa of ma gedaan zal moeten worden bij gebrek aan fatsoenlijk eigen vervoer.
Als ik kinderen had in die leeftijds categorie en kon kiezen tussen heen en weer rijden met de auto met een hoop 'troep' achterin of een paar euro sponsoren voor een gamecenter koos ik voor de tweede optie.

Hiermee wil ik overigens niet beweren dat het per definitie een goed plan is maar het lijkt me in ieder geval de moeite waard om eens goed uit te zoeken of het haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Stouten schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:13:
Je kan die pc's beter leasen. Zorgt ervoor dat je geen dood kapitaal in je bedrijf hebt en je kunt gewoon als ze op zijn de pc's weer nieuwe leasen of ze voor een prikkie overnemen van dell. Die verkoop je vervolgens weer. etc
BrammT schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:15:
Osc4r heeft gelijk, ik geef het ook op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:54:
Ik woon in Huizen, daar wil ik het ook beginnen.

Is redelijk afgelegen ja, 45000 inwoners.

KvK, moet ik nog langs.
Redelijk afgelegen is niet waar. Half uurtje fietsen en je zit in Hilversum. 10 minuten fietsen en je zit in Blaricum. Dit weet ik omdat ik er zelf woon. Maar het ligt er ook aan waar je hem opzet in Huizen. In het centrum lijkt me het handigst.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:16:
[...]

1 stukje van de puzzel van 10.000 stukken opgelost.
Hou je mond asjeblieft als je niks nuttigs te melden hebt. je hebt je punt namelijk al zon 100x duidelijk gemaakt.

Verder zie ik hier veel goede dingen.
Zet gewoon alles op papier wat je hier langs hebt zien komen en bedenk je of dit wat gaat worden ja of nee. Ga ook naar wat ervaringsdeskundige op dit soort gebieden (denk aan Kamer van koophandel of kennisen die ervaringen met eigen winkels/bedrijven hebben).
Dat is het belangrijkste nu (ook al heb je dit eerder gelezen).
Veel succes in de toekomst!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:20:
[...]

Hou je mond asjeblieft als je niks nuttigs te melden hebt. je hebt je punt namelijk al zon 100x duidelijk gemaakt.

Verder zie ik hier veel goede dingen.
Zet gewoon alles op papier wat je hier langs hebt zien komen en bedenk je of dit wat gaat worden ja of nee. Ga ook naar wat ervaringsdeskundige op dit soort gebieden (denk aan Kamer van koophandel of kennisen die ervaringen met eigen winkels/bedrijven hebben).
Dat is het belangrijkste nu (ook al heb je dit eerder gelezen).
Veel succes in de toekomst!
Waarom zou ik mijn mond moeten houden? Ik probeer hem er gewoon van te weerhouden om iets stoms te doen wat op het moment gewoon niet slim is.

Dit is het zoveelste topic van iemand die een zaak wilt beginnen, dan wel een webshop, dan weer dit, dan weer een gamecenter blabla. Je hebt al een aantal mensen in dit topic gezien (notabene met een eigen gamecenter!) die het hebben opgegeven. Dan zou het nu opeens maar allemaal wel moeten lukken en zou het leuk zijn?

TS mist zoveel aspecten van het ondernemen, daarom dan ook mijn hint, doe het nu niet, stel een waterdicht businessplan op en ga dan pas geld spenderen om het door te praten met financieel adviseurs en weet ik het wat allemaal, whatever.

Dit topic komt gewoon bij mij over als: Ik krijg geld van papie om zaak op te zetten, ik heb x jaar van m'n leven verspilt aan het gamen dus het eerste wat in me opkomt is een gamecentrum. Nu weet ik dat je PC's moet hebben en wat te bikken, klaaaaar!

Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ninjazx9r98 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:52:
[...]
...
En als je die aantallen weg wilt kunnen zetten dan heb je iets meer investering als 50k nodig.
Sowieso praat je dan niet meer over 1 vaste lokatie. Clans / Guilds komen namelijk niet dagelijks in drommen van meer dan 20 man opdagen.

Jij praat meer over rijdende lanparty's met apparatuur etc.
Tja, maar als je alsnog maar 1x per maand komt voor een paar uur dan gaat niemand die investering doen...

Simplistisch gezegd, gemiddelde pc zal je zo'n 1500 euro kosten. Daarna nog veel tijd ( installaties etc ), dat moet terugverdiend worden en dat gebeurt niet doordat er 1x per maand 20 man komen...
Mensen kunnen het wel makkelijk vinden, maar het moet ook betaalbaar blijven, 5 euro per uur betekent dat je per pc eerst 300 uur verkocht moet hebben voordat je pas de pc eruit hebt, daarna krijg je nog de vaste lasten etc.
Dat gaat geen enkele clan realiseren, je mist dan dus gewoon het volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
osc4r schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:24:
[...]

Waarom zou ik mijn mond moeten houden? Ik probeer hem er gewoon van te weerhouden om iets stoms te doen wat op het moment gewoon niet slim is.

Dit is het zoveelste topic van iemand die een zaak wilt beginnen, dan wel een webshop, dan weer dit, dan weer een gamecenter blabla. Je hebt al een aantal mensen in dit topic gezien (notabene met een eigen gamecenter!) die het hebben opgegeven. Dan zou het nu opeens maar allemaal wel moeten lukken en zou het leuk zijn?

TS mist zoveel aspecten van het ondernemen, daarom dan ook mijn hint, doe het nu niet, stel een waterdicht businessplan op en ga dan pas geld spenderen om het door te praten met financieel adviseurs en weet ik het wat allemaal, whatever.

Dit topic komt gewoon bij mij over als: Ik krijg geld van papie om zaak op te zetten, ik heb x jaar van m'n leven verspilt aan het gamen dus het eerste wat in me opkomt is een gamecentrum. Nu weet ik dat je PC's moet hebben en wat te bikken, klaaaaar!

Niet dus.
osc4r, als jeje ogen had gebruikt dan had je gezien dat ik in totaal zon 3x heb vertelt dat dit een idee is, dat ik nog moet kijken of het haalbaar is enzo. Het enige wat ik hier neerlegde was een idee. En over het feit dat ik geld heb gekregen van me papa, nee dat is niet waar!, Hij zoekt iets om in te investeren. Het geld ligt nu bij de bank en daar betaalt ie bijna 20% belasting en al dat soort onzin over. Dus hij wil het ergens in stoppen. Hij vroeg aan mij of ik ideeën had en om te kijken of het idee aanslaat. Je kan wel wijs gaan doen met een kind dat geld heeft gekregen etc , maar lees eerst ff. Dank u !

Voor de rest, bedankt voor de reacties. We hebben besloten het NIET te doen want er valt niet zoveel winst uit te halen als me vader hoopte. DAAROM OOK DE VRAAG OP DIT FORUM. Toch heel erg bedankt. We zijn al bezig met iets anders.

Nog een fijn 2009 =D, en verder hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
osc4r schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:24:
[...]

Omdat het anderen niet lukt moet je er per definitie maar niet aan beginnen ????
Dat is toch wel het vreemdste standpunt wat ik tot nu toe in deze discussie gelezen heb en dan zeg ik het heel netjes.

Aan iedereen die ooit nog van plan was om ondernemer te doen, vooral niet doen want er zijn er ongetwijfeld mensen voor je geweest in dezelfde branche die het opgegeven hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:31:
[...]

osc4r, als jeje ogen had gebruikt dan had je gezien dat ik in totaal zon 3x heb vertelt dat dit een idee is, dan ik nog moet kijken of het haalbaar is enzo. Het enige wat ik hier neerlegde was een idee. En over het feit dat ik geld heb gekregen van me papa, nee dat is niet waar!, hoe zoekt iets om in te investeren. Het geld ligt nu bij de bank en daar betaalt ie bijna 20% belasting en al dat soort onzin over. Dus hij wil het ergens in stoppen. Hij vroeg aan mij of ik ideeën had en om te kijken of het idee aanslaat. Je kan wel wijs gaan doen met een kind dat geld heeft gekregen etc , maar lees eerst ff. Dank u !

Voor de rest, bedankt voor de reacties. We hebben besloten het NIET te doen want er valt niet zoveel winst uit te halen als me vader hoopte. DAAROM OOK DE VRAAG OP DIT FORUM. Toch heel erg bedankt. We zijn al bezig met iets anders.

Nog een fijn 2009 =D, en verder hoop ik.
De vraag is niet op de juiste plek op dit forum. Dit is een techforum, geen ondernemingsplein of weet ik het.

Jij ook een fijn 2009 hè =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Voor iedereen die vergelijkingen of ideenen naar lanparties trekt.
Hou even in de gaten dat de lanparty-scene in nederland steeds kleiner word.
En dat voor een groot deel te danken aan alle genoemde nadelen hier, T.O.V. de voordelen van thuis lekker achter je x-boxje hangen.
En zeker in lanparties was proberen winst te maken uit verkoop van drankjes een regelrechte ramp. De enige die dat lukken is de supermart en snackbar die het dichtst in de buurt zitten :)

Zeker clans bestaan meestal uit leden door heel het land(of de wereld). Dus dat die even met zijn allen naar huizen komen is ook maar discutabel

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
In Lelystad heeft er vroeger ook een gamecenter gezeten. Die is overigens wel failliet.

Info: Insomnia Internet & Gaming Centre.

Houdt er wel rekening mee dat mensen tegenwoordig snel internet hebben en zodoende kunnen gamen. Vooral de huidige spelconsoles zijn op dit gebied goed ontwikkeld dan wat er vroeger was. En ook geen technisch geklooi wat veel tijd kost

Denk ook nog aan naamsbekendheid (hoe weten mensen dat jij iets aanbiedt?) (mensen komen niet vanzelf je deur platlopen.). Dus dat kost ook veel tijd en geld(in het begin weinig aanloop, dus flinke huur en overige kosten) voordat het goed draait.

Misschien kan iemand ook een vereniging/club opzetten die het zelfde doet (buurthuis afhuren o.i.d.) en die daardoor goedkoper en beter kan zijn.

Ga een concreet plan maken en ga dan naar KVK of ondernemersclubje die jou kunnen bijstaan en terdege advies kunnen geven. Je hebt van die ondernemersclubjes die starters ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door cc12 op 28-06-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk als iemand dat nou in de eerst post DUIDELIJK had gezegd dan was deze drama er nu niet geweest ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:32:
[...]

Omdat het anderen niet lukt moet je er per definitie maar niet aan beginnen ????
Dat is toch wel het vreemdste standpunt wat ik tot nu toe in deze discussie gelezen heb en dan zeg ik het heel netjes.

Aan iedereen die ooit nog van plan was om ondernemer te doen, vooral niet doen want er zijn er ongetwijfeld mensen voor je geweest in dezelfde branche die het opgegeven hebben _/-\o_
Ik juich iedere ondernemer toe, ik ben er zelf zelfs een. Ik zeg dus echt niet dat je niet moet starten aan iets wat andere mensen niet lukt, maar wat ik bedoel is dat die andere mensen d'r ongetwijfeld beter over nagedacht hebben en de dingen beter voor elkaar hadden dan de TS. Ik bedoel kom op, kijk alleen al naar de manier waarop hij praat hier op het forum, zou je hem tegenover je willen hebben op kantoor om dan ook maar iets zakelijks te regelen?
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:35:
Kijk als iemand dat nou in de eerst post DUIDELIJK had gezegd dan was deze drama er nu niet geweest ^^
Anders bedenk je je dat zelf gewoon eerst voordat je je vraag op een forum dumpt?
Goed, ik stop d'r mee, genoeg tips gegeven en we zien het vanzelf =D

[ Voor 12% gewijzigd door hexagram op 28-06-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 21:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Practics schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:52:
Ik zou het omdraaien. Als de markt 10000 schoonheidssalons kan ondersteunen, maar slechts 2 "game halls" kan ondersteunen? Waar loopt het mis?

Misschien omdat mensen thuis niet over de kennis en het materiaal beschikken voor schoonheidsbehandelingen, maar gamers kunnen wel thuis probleemloos hun favoriete game spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
osc4r, goedzo weg wezen hihi, jij eng monster! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:37:
osc4r, goedzo weg wezen hihi, jij eng monster! :D
Om even m'n 1000e post te kunnen maken, WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:03:
[...]

Ik heb nog niet gezegt dat ik het ga investeren, maar ik ben met me ouders aan het bespreken, en ik d8 ik vraag even wat jullie ervan denken. kijk als jullie zeggen, is geen geld in te verdiene stop maar, dan zoek i wat anders. Als jullie zeggen misschien wel een beetje, dan ga ik marktonderzoek doen enzo. We hebben ook nog een accountant die we raadplegen en die vond het idee goed.
Ik heb een tip voor je; begin er niet aan.

Als je op deze manier advies over een investering wilt (lees; een slecht uitgewerkte topicstart met een slecht uitgewerkt idee) en vervolgens zo'n post als hierboven maakt, dan is het ondernemen DUIDELIJK niet voor jou weggelegd.

Dit soort vragen, basisbeginselen, zal je als ondernemer zelf moeten uitzoeken. Als jij die vragen hier tenslotte moet komen stellen, zou ik, of iemand anders die die vragen niet heeft maar vooraf onderzoek doet, dan niet beter zo'n bedrijf kunnen beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
osc4r, echt wat is jouw probleem. Ik vraag 1 ding en jij doet alsof het forum bijna dood gaat ofzo. Ik vroeg 1 ding want ik wou het even snel weten. Ik zag dat er al verschillende topics waren maar die waren uit 2006, dus toen dacht ik, ik vraag het even opnieuw. Als het je niet bevalt wat doe je hier dan? -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee jongens hou maar op want dit gaat weer nergens over. Ik wou 1 ding vragen en heb niks gezegd over dat ik dat hele ondernemen gedoe ga doen etc. Ik wou alleen weten of dit de moeite waard is om naar te kijken. En jullie meteen ja je kan niet ondernemen etc. MISSCHIEN WIL IK OOK NIET!?!?!?, Ik heb een budget gekregen ik moet kijken welk idee leuk is, bekijken wat andere mensen ervan vinden. EN DAN kijken of het binnen het budget kan. Als je blieft hou er over op en ga wat anders wel nuttigs doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:21
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:40:
osc4r, echt wat is jouw probleem. Ik vraag 1 ding en jij doet alsof het forum bijna dood gaat ofzo. Ik vroeg 1 ding want ik wou het even snel weten. Ik zag dat er al verschillende topics waren maar die waren uit 2006, dus toen dacht ik, ik vraag het even opnieuw. Als het je niet bevalt wat doe je hier dan? -.-
Nee, nu ga jij te ver. Osc4r geeft een reele blik, misschien niet wat je wilt lezen, maar hij heeft alles toegelicht. Het is niet random flamen of iets dergelijks. Daarnaast heeft hij op een aantal punten gewoonweg gelijk, en is het niet zo dat wij een vraagbak zijn waar je snel iets kwijt kunt. Wat doet jou denken dat jouw tijd kostbaarder is dan de onze? Waarom moeten wij jouw vragen uitzoeken, zonder dat jij zelf eerst aan het denken slaat? Dat is waar het om draait, en dat is waar osc4r dus op afknapt (en met hem anderen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Denk je overigens ook aan het onderhoud van de pc's en het netwerk.
Iedere Jan kan binnen lopen en allerlei troep binnen halen. Je zult dus ook iets van een systeembeheerder in moeten huren om de boel goed op te zetten en eventueel te onderhouden.
Dan heb je nog iemand nodig voor achter de bar etc.
Dus je zit ook nog met personeelskosten die je niet moet vergeten.
Je zit met grote licenties voor software, je moet 100x een gamelicentie hebben, 100x een virusscannerlicentie, 100x een firewalllicentie. En ga zo maar door.

Edit: ik zie dat het al niet meer over het plan zelf gaat :o

[ Voor 5% gewijzigd door AE86 op 28-06-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vistu schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:42:
[...]

Nee, nu ga jij te ver. Osc4r geeft een reele blik, misschien niet wat je wilt lezen, maar hij heeft alles toegelicht. Het is niet random flamen of iets dergelijks. Daarnaast heeft hij op een aantal punten gewoonweg gelijk, en is het niet zo dat wij een vraagbak zijn waar je snel iets kwijt kunt. Wat doet jou denken dat jouw tijd kostbaarder is dan de onze? Waarom moeten wij jouw vragen uitzoeken, zonder dat jij zelf eerst aan het denken slaat? Dat is waar het om draait, en dat is waar osc4r dus op afknapt (en met hem anderen.)
Dat heb jij dus fout, er zijn verschillende mensen die WEL duidelijk antwoord hebben gegeven op het idee. En niet de hele mikmak eromheen waar ik nog niet eens naar heb gekeken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:43:
[...]

Dat heb jij dus fout, er zijn verschillende mensen die WEL duidelijk antwoord hebben gegeven op het idee. En niet de hele mikmak eromheen waar ik nog niet eens naar heb gekeken. Bedankt!
Dat is juist het gene waar je wél naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AE86 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:45:
[...]

Dat is juist het gene waar je wél naar moet kijken.
Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wou alleen kijken of het IDEE wat is. Mocht het IDEE wat zijn, dan gaat mijn vader en zijn vrienden ^-^ , het verder uitwerken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19

PromoX

Flying solo

Dicht op verzoek van de topicstarter.

Tip voor een aantal users: laat vervelende reacties in het vervolg achterwege. Ook al vind je iets belachelijk, als je dat niet normaal kunt verwoorden, laat dan een reactie gewoon achterwege.

Lees zo nodig zeef in "Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics" nog 's door.

[ Voor 80% gewijzigd door PromoX op 28-06-2009 19:57 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.