[PC] The Settlers / Die Siedler - Aufbruch der Kulturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vandaag was ik voor de zoveelste keer de 10e verjaardagversie van The Settlers 2 aan het spelen: moderne graphics maar de oude gameplay. De nieuwe versies zijn mijns inziens te gemakkelijk (hoewel nog steeds vermakelijk). Helaas bleek er nog steeds geen nieuwe versie met de oude regels uit te zijn.

MAAR!

Op de Duitse site blijkt er al bijna een jaar wél een te zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.siedeln.de/wp-content/uploads/2008/10/die-siedler-aufbruch-der-kulturen-loesungsbuch.jpg
(cover van een boek, niet van het spel zelf)

En niemand zegt mij wat :( Gek genoeg is er niets van terug te vinden in de Engelstalige wereld.

Enfin, deze thread voor jullie ervaringen en ook pro info voor andere Settlers-verslaafden zoals mij (since 1993)

Edit: Mja, ik had niet goed gekeken. Blijkbaar had een andere tweaker het ook opgemerkt: Philip J. Dijkstra in "[PC] settlers 2 remake!!"

[ Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 28-06-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:03

^^0nMe

Got Babana's?

Naar aanleiding van jouw topic en de filmpjes in de post van die persoon in de Settlers 2 remake topic is het mij gelukt om een minder legale versie van de game op te duiken (geen vragen/PM's over hoe en wat aub). Ik heb er even een half uurtje mee gespeeld en concludeer dat er EINDELIJK een waardige opvolger is van de oude Settlers 2 die ik in splitscreen en met 2 muizen nog grijsgespeeld heb.

Dat gezegd hebbende is deze game eigenlijk te bestempelen als een Settlers 2,5 remake. De game engine is nog eens een stuk verder opgepoetst tov de remake en gameplay-technisch zijn er een paar kleine aanpassingen. Zo kan je niet meer met een mannetje scouten, maar alleen met de scout toren en moet je voor de geologen een tentje bouwen in de buurt van een berg (water kan je dus ook niet meer vinden).

Verder zijn er een stuk of 5-6 nieuwe gebouwen/elementen: Je hebt nu ook kruisboog soldaten tot je beschikking ! Voor het produceren van de kruisbogen heb je een hunter nodig die huiden/pezen van dieren aflevert (geen vlees meer dus!) + hout. Je hebt nu ook een grote kerk waarmee je 5-6 favors tot je beschikking, kost voedsel + nog wat spul als offer. Mijn Duits was niet al te best ondanks een 7 destijds op mijn eindlijst, dus ik heb geen flauw idee wat ze precies doen. :P

Er is nu ook een soort academy waarin je dus kunt kiezen wat voor type soldaten (bijl of kruisboog) en welke rank (je lijkt nu direct 1 generaal te kunnen maken ipv de geleidelijke upgrades) je wilt hebben. Ten slotte kan je nu ook zout en kristallen mijnen, maar geen idee wat je ermee kan. Gevechten en overige dingen heb ik ivm tijdsgebrek en mijn Duits nog niet gezien of opgemerkt.

Al met al zijn dit voldoende verbeteringen om de game weer eens helemaal grijs te spelen met een paar vrienden. :D Ik vraag me daarom ook echt af waarom ze deze game niet ASAP in het Engels hebben uitgebracht, een instant klassieker/bestseller zou je zeggen ? Zeker als ze ook de AI onder handen hebben genomen wat ik helaas nog niet heb kunnen testen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
^^0nMe schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:12:
Naar aanleiding van jouw topic en de filmpjes in de post van die persoon in de Settlers 2 remake topic is het mij gelukt om een minder legale versie van de game op te duiken (geen vragen/PM's over hoe en wat aub). Ik heb er even een half uurtje mee gespeeld en concludeer dat er EINDELIJK een waardige opvolger is van de oude Settlers 2 die ik in splitscreen en met 2 muizen nog grijsgespeeld heb.

Dat gezegd hebbende is deze game eigenlijk te bestempelen als een Settlers 2,5 remake. De game engine is nog eens een stuk verder opgepoetst tov de remake en gameplay-technisch zijn er een paar kleine aanpassingen. Zo kan je niet meer met een mannetje scouten, maar alleen met de scout toren en moet je voor de geologen een tentje bouwen in de buurt van een berg (water kan je dus ook niet meer vinden).

Verder zijn er een stuk of 5-6 nieuwe gebouwen/elementen: Je hebt nu ook kruisboog soldaten tot je beschikking ! Voor het produceren van de kruisbogen heb je een hunter nodig die huiden/pezen van dieren aflevert (geen vlees meer dus!) + hout. Je hebt nu ook een grote kerk waarmee je 5-6 favors tot je beschikking, kost voedsel + nog wat spul als offer. Mijn Duits was niet al te best ondanks een 7 destijds op mijn eindlijst, dus ik heb geen flauw idee wat ze precies doen. :P

Er is nu ook een soort academy waarin je dus kunt kiezen wat voor type soldaten (bijl of kruisboog) en welke rank (je lijkt nu direct 1 generaal te kunnen maken ipv de geleidelijke upgrades) je wilt hebben. Ten slotte kan je nu ook zout en kristallen mijnen, maar geen idee wat je ermee kan. Gevechten en overige dingen heb ik ivm tijdsgebrek en mijn Duits nog niet gezien of opgemerkt.

Al met al zijn dit voldoende verbeteringen om de game weer eens helemaal grijs te spelen met een paar vrienden. :D Ik vraag me daarom ook echt af waarom ze deze game niet ASAP in het Engels hebben uitgebracht, een instant klassieker/bestseller zou je zeggen ? Zeker als ze ook de AI onder handen hebben genomen wat ik helaas nog niet heb kunnen testen.
Ik heb intussen een gelijkaardige versie te pakken gekregen O-) Mijn Duits is niet super, maar wel genoeg om alles te begrijpen. Eerst en vooral: de reden waarom ze het niet in het Engels uitbrengen: de nadruk van de verhaallijn is zeer Duits, nl. Bayern. Dat zout dient voor het brood, kristallen heb ik nog niet gemijnd waar ik nu zit (level 2) maar als je eens in de technologieboom kijkt zal dat wel duidelijk worden (linksonder bij statistieken). De technologieboom is overigens even wennen in vgl. met Settler II, maar hij is niet vereenvoudigd.
Die 'kerk' is een offerplaats die bepaalde spreuken toelaat zoals tijdelijk je gebied met een aantal velden uitbreiden (nodig in lvl 1 om het ijs voorbij te steken bijvoorbeeld).
De AI is zeker beter geworden: ik ben gisteren in de pan gehakt, een gevoel dat ik al ajren niet meer gehad heb :(

Het enige minpunt totnogtoe vind ik de interface: ik mis toch wel wat de oude interface. De nieuwe ziet er nogal klinisch en goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:03

^^0nMe

Got Babana's?

YellowOnline schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:37:
[...]

Ik heb intussen een gelijkaardige versie te pakken gekregen O-) Mijn Duits is niet super, maar wel genoeg om alles te begrijpen. Eerst en vooral: de reden waarom ze het niet in het Engels uitbrengen: de nadruk van de verhaallijn is zeer Duits, nl. Bayern. Dat zout dient voor het brood, kristallen heb ik nog niet gemijnd waar ik nu zit (level 2) maar als je eens in de technologieboom kijkt zal dat wel duidelijk worden (linksonder bij statistieken). De technologieboom is overigens even wennen in vgl. met Settler II, maar hij is niet vereenvoudigd.
Die 'kerk' is een offerplaats die bepaalde spreuken toelaat zoals tijdelijk je gebied met een aantal velden uitbreiden (nodig in lvl 1 om het ijs voorbij te steken bijvoorbeeld).
De AI is zeker beter geworden: ik ben gisteren in de pan gehakt, een gevoel dat ik al ajren niet meer gehad heb :(

Het enige minpunt totnogtoe vind ik de interface: ik mis toch wel wat de oude interface. De nieuwe ziet er nogal klinisch en goedkoop uit.
Wat de verhaallijn betreft: Ik heb idd gezien dat er tussen de 3 volkeren een Bayern/Duits volk was, maar durf jij eerlijk te zeggen dat je nog goed weet wat het verhaal van deel 2 was ? Iets met een Romein en het rijk weer opbouwen is het enige wat ik me nog vaag herinner. :+ Met andere woorden: an mij hadden ze hem zo de winkel in mogen gooien, skirmish/multiplay was toch eigenlijk het enige wat telde. O+

Leuk om te horen dat de AI ook beter is geworden. >:) In S2 was het vooral een probleem dat de AI op een gegeven moment niet meeging in de goldrush en kwalitatief op militair gebied ten onder ging, simpele cannonfodder hadden ze genoeg. De oude interface was inderdaad mooier, maar ik stoor me er niet aan. Ik denk dat je gezien de files met wat klooien de UI zelfs kunt aanpassen, maar daar heb ik helaas geen verstand van.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 23:34

Metzie

Nyaano !

Ik ben zwaar settlers fan en ik ben blij dat ik dit topic tegenkwam. Heb inmiddels het eerste level uitgespeeld wat een erg leuke belevenis was. Er waren een aantal dingen die mij nogal verrasten

Technology tree
Gebruik van zout door de bakker, gebruik van weissbier door de varkenshouderij, ezelfokkerij die alleen water nodig heeft (geen graan meer), de munterij die geen kolen meer nodig heeft (gebruikt hout).

Waterwegen
Je kan nu over ondiep water waterwegen maken, dit kon in de S2 remake ook al, maar in dit deel zwemme werkers zelfstandig naar de overkant :o

Offers
Je kan nu een kerk bouwen om tijdelijke buffs te krijgen, in ruil voor materialen

Gereedschap
Je hoeft nu geen invividuele gereedschappen meer te maken. Dus geen vishaak deegroller of bijl. Ditmaal gebruiken alle werkertjes een soort universele tool (hamer ikoontje). Je kan nu bijvoorbeeld een houthakker afbreken en het werkertje zal naar je HQ gaan. Daarna zal hij bijvoorbeeld als vissersman of geoloog aan de slag gaan.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de overige 10 levels (spel bevat 11 levels in totaal) _/-\o_

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ik heb het intussen al een tijdje uitgespeeld - natuurlijk, ik heb enkele dagen enkel Settlers gespeeld toen ik het had :+ Ik kan er nu zelf ook wat meer over zeggen uiteraard.

Die tempels (Öpfer) heb ik om eerlijk te zijn enkel gebruikt wanneer het echt moest van het scenario.
Dat gereedschappen herleidt zijn to één enkel gereedschap is, uitzonderlijk, een vereenvoudiging waar ik gelukkig mee ben. De aparte werktuigen in Settlers II waren micromanagement van het frustrerendste soort.

Wat men van mij ook had mogen vereenvoudigen is het eten voor de mijnen: behalve dat het niet realistisch is - niet dat dat een echt argument is - is het ook vervelend dat bepaalde types mijnen enkel vis willen en anderen enkel boord. Wat mij betreft mocht eten één pot nat zijn.

Die gereedschappen zijn trouwens het grootste gevaar: ik begin pas aan een uitgebreide productie wanneer ik zeker al een ijzersmelter en een gereedschapsmaker heb. Zeer belangrijk als je niet later in de problemen wil komen, want zonder hamers zit je spel hopeloos vast. Nou ja, tenzij je cheat natuurlijk:

spoiler:
Geef in de chat "JustLikeAJackpot" in (case sensitive) en je krijgt van elk item 10 stuks.

Een grote verandering is trouwens het botensysteem. Ik denk dat ik hier toch liever het oude systeem had waarbij je wat meer vrijheid had om rond te varen. Nu kan je enkel naar boeien varen die zichtbaar zijn.

Het verhaal, inclusief het einde, is wel nogal karikaturaal. Maar tjonge, dat hoofd der Egyptenaren is toch een lekker ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
-Dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door YellowOnline op 29-07-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Waar kan je dit spel kopen ?? (engels , geen duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52
Amazon.de, maar dat had je zelf ook eenvoudig kunnen vinden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 12:43
Rukapul schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:34:
Amazon.de, maar dat had je zelf ook eenvoudig kunnen vinden natuurlijk ;)
Hij vraagt juist naar de Engelstalige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Rockvee2 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:53:
Waar kan je dit spel kopen ?? (engels , geen duits)
Niet. Zoals eerdervermeld: het is enkel in het Duits gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YellowOnline schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:02:
[...]

Niet. Zoals eerdervermeld: het is enkel in het Duits gereleased.
Da's echt jammer zeg, had dit spel graag willen spelen...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Je kan toch wel een beetje Duits :P En anders leer je het door te spelen ;) win-win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Oh, dit ga ik ook wel ff checken ja.
Settlers II, wat een heerlijke tijden heb ik daar mee beleefd.

Staat in mijn persoonlijke top 3 (Met Theme Hospital en Dungeon Keeper) qua Golden oldies :P
Deze spellen hebben vele uren van mijn jeugd opgeslokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik speel regelmatig met 2 vrienden settlers 4 multiplayer. blijft geweldig moet ik zeggen. misschien een idee om een keer een multiplayer match te spelen met got speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is zeer jammer dat het in het duits is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Rockvee2 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:40:
Is zeer jammer dat het in het duits is :(
Ach, het is wel de originele taal natuurlijk. En een goed excuus om wat Duits bij te leren. Zo moeilijk is het nu ook niet...
Pagina: 1