• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Sinds een tijdje is Hyper-V Server 2008 uitgekomen, dit is een soort een bare-metal variant van Hyper-V. Je zou het kunnen vergelijken met ESXi. Het is wel iets anders.

Het heeft de volgende features:
  • VHD Formaat van de VM's
  • Ondersteuning voor BitLocker
  • Live Backup ondersteuning, zonder downtime kun je door middel van Volume Shadow Services een backup maken van je VM's zonder downtime
  • Virtual Machine Snapshots
  • 128 virtual machines
  • 32 GB aan fysieke memory
  • 4 processoren
Je processor moet 64 bit aankunnen, en moet ook Intel-VT hebben of AMD-V.

En in de R2 versie die nu in de RC fase zit, kun je nog wat meer, o.a dit:
  • 8 processoren
  • Live Migration (te vergelijken met HA van VMware). Live Migration werkt alleen in samenwerking met Windows Server 2008 R2 Failover Clustering.
  • Hot Add/Remove of storage
  • 1 TB host memory
Hyper-V Server is vanaf afstand te managen met de RSAT Tools (Hyper-V manager).Ook te managen met System Center Virtual Machine Manager

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over dit product.Wie heeft dit product al gebruikt, en wat zij de voor een nadelen ervan.Wie heeft het al draaien binnen zijn/haar bedrijf?

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 28-06-2009 13:53 ]

• Turdie
Nou lekker hoor, maak ik een mooi topic, komt er geen hond, ach ja.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25

Priet

To boldly do what no one has..

Ik dacht dat Windows 2008 Server Hyper-V allang beschikbaar was? Of is dat weer een andere variant :? Want die was geloof ik gebaseerde op de Core-editie. Niet echt een hypervisor aangezien er nog een complete Windows Server op de achtergrond draait 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die discussie loopt ook al vanaf Verwijderd in "[Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*".

Dus ja, het is wel een Hypervisor. Alleen geen echte 100% bare-metal omdat de parent partition met management OS (je Core install) meegeleverd wordt.
Staat tegenover dat je met ESXi nog extern management scripts of interfaces moet gaan installeren. Boeie :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turdie
alt-92 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:52:
Die discussie loopt ook al vanaf Verwijderd in "[Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*".

Dus ja, het is wel een Hypervisor. Alleen geen echte 100% bare-metal omdat de parent partition met management OS (je Core install) meegeleverd wordt.
Staat tegenover dat je met ESXi nog extern management scripts of interfaces moet gaan installeren. Boeie :)
Gewoon een slecht gekopieerde ESXi :D :P