Beste tweakers,
Ik heb het volgende probleem:
Wij draaien een company web van small business met daarbij de Exchange web interface.
Deze is intern te benaderen via het server adres lokaal in te typen in Explorer.
Nu willen we dit ook beschikbaar maken dat mensen van buitenaf kunnen inloggen.
Dit wil niet werken.
Situatie:
De situatie is een KPN Adsl verbinding met een Zyxel modem die op half bridge staat ingesteld omdat achter dit modem een Zyxel USG 100 Firewall staat.
Deze firewall staat goed ingesteld omdat RDP en FTP wel werken.
De server heeft twee netwerkkaarten een WAN kant en een LAN kant.
Er draait Windows 2003 Small Business Server op.
Wat heb ik er aan gedaan?
Als eerste alles gecontroleerd bij de firewall of daar alles goed staat en de config file is ook opgestuurd naar Zyxel en hun geven aan dat dit de goede configuratie is.
Heb zyxel een netwerktekening meegestuurd om zo zeker van te zijn dat hun begrijpen wat de bedoeling is.
Daarna bij IIS bij Company web gekeken bij eigenschappen en gekeken of alle rechten wel goed staan.
Ik heb hier de keuze gemaakt bij"IP address and domain name restrictions :
By default access restrictions be: Grand Access
Ook heb ik bij Permissions gekeken van de companyweb en daar staan alle rechten:
Naam Rechten
Administrator FC
IIS_WPG R&E
Interactive List folder Contents
Internet Guest acount List folder Contents
Network List folder Contents
Network Service List folder Contents
OWS_42232323_admin List folder Contents
System FC
Users R&E
Omdat volgens Zyxel de firewall goed geconfigureerd is zal het in de server moeten liggen.
Heb de Firewall ook uitgezet om zo te kijken of deze het dan wel doet. maar ook dan werkt de website alleen lokaal en dus niet van buiten.
Heb op Google gezocht naar dit probleem maar kon weinig vinden, misschien niet de goede zoek criteria gebruikt ik weet het niet......
Heb vaker dit geconfigureerd maar heb er nog niet zoveel problemen mee gehad als nu.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb het volgende probleem:
Wij draaien een company web van small business met daarbij de Exchange web interface.
Deze is intern te benaderen via het server adres lokaal in te typen in Explorer.
Nu willen we dit ook beschikbaar maken dat mensen van buitenaf kunnen inloggen.
Dit wil niet werken.
Situatie:
De situatie is een KPN Adsl verbinding met een Zyxel modem die op half bridge staat ingesteld omdat achter dit modem een Zyxel USG 100 Firewall staat.
Deze firewall staat goed ingesteld omdat RDP en FTP wel werken.
De server heeft twee netwerkkaarten een WAN kant en een LAN kant.
Er draait Windows 2003 Small Business Server op.
Wat heb ik er aan gedaan?
Als eerste alles gecontroleerd bij de firewall of daar alles goed staat en de config file is ook opgestuurd naar Zyxel en hun geven aan dat dit de goede configuratie is.
Heb zyxel een netwerktekening meegestuurd om zo zeker van te zijn dat hun begrijpen wat de bedoeling is.
Daarna bij IIS bij Company web gekeken bij eigenschappen en gekeken of alle rechten wel goed staan.
Ik heb hier de keuze gemaakt bij"IP address and domain name restrictions :
By default access restrictions be: Grand Access
Ook heb ik bij Permissions gekeken van de companyweb en daar staan alle rechten:
Naam Rechten
Administrator FC
IIS_WPG R&E
Interactive List folder Contents
Internet Guest acount List folder Contents
Network List folder Contents
Network Service List folder Contents
OWS_42232323_admin List folder Contents
System FC
Users R&E
Omdat volgens Zyxel de firewall goed geconfigureerd is zal het in de server moeten liggen.
Heb de Firewall ook uitgezet om zo te kijken of deze het dan wel doet. maar ook dan werkt de website alleen lokaal en dus niet van buiten.
Heb op Google gezocht naar dit probleem maar kon weinig vinden, misschien niet de goede zoek criteria gebruikt ik weet het niet......
Heb vaker dit geconfigureerd maar heb er nog niet zoveel problemen mee gehad als nu.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt.