Toon posts:

133FSB werkt niet!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Op mijn abit KT7A kan ik prima overklokken met een fsb van 100. Zodra ik echter gaat overklokken met een fsb van 133 stops mijn internet verbinding na 10 seconden.
Ik heb al drie durons erop uitgetest, 700, 750 en 800, dus het ligt niet aan de processor. Mijn geheugen staat ook op 100 geklokt en ik heb al de mogelijk voltage settings uitgetest. Volgens mij is mijn moederbord een beetje brak.
7,5*100 werkt prima
5,5*133 windows draait prima, maar internet loopt na 10 seconden in de soep.

Verwijderd

proc te heet??

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Weet je zeker dat je PCI divider op 1/4 staat, anders is je PCI bus 44MHz en dat trekt je modem/ISDN/NIC natuurlijk niet!

Verwijderd

Hebbie wel 133 Mhz RAM?

Verwijderd

Topicstarter
De temp is 30 graden, lijkt me prima :)
Ik heb kingston 133mhz geheugen, maar over die pci divider, je pci staat toch gewoon op 33 met de abit kt7a?

Verwijderd

kijk de fout is al ontdekt

Verwijderd

Topicstarter
Als je je bus op 133 zet dan staat naast je bus de pci snelheid op 33 133/33, je hoeft verders toch niets te veranderen in je bios om een 133fsb te kunnen draaien, je moet natuurlijk wel effe je geheugen op hostclock zetten :)

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 12:07 schreef im_me het volgende:
kijk de fout is al ontdekt
Oh ja, vertel eens dan!?

Voor wat betreft die PCI bus, die staat idd standaard op 33 bij 133FSB (133/33). MAAR voor sommige snelheden zijn er meerdere settings waarbij hij op 133/44 oid. staat. Check dat ff in je bios.

Wat je verder kunt checken is of je de geheugen timings niet te hoog hebt staan. (cas2, 4way interleaf, turbo/fast etc.)
Als je de mogelijkheid hebt, probeer dan eens ander geheugen.
Verder zou ik ff met wat meer proggies de stabiliteit testen. Misschien ligt het wel gewoon aan Iexplorer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ligt niet aan IE, hetzelfde gebeurt met Netscape6 en met Opera :(

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:34
Wat voor modem heb je? ik denk dat dat de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
Een webvox isdn modem, het is een externe usb modem waar je ook twee annaloge lijnen op kan aansluiten
Pagina: 1