Help! BBG Systeem blue screens

Pagina: 1
Acties:

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-02 18:04
Hey tweakers,
Na een hoop installs te hebben gedaan loop ik nu inmiddels op een probleem en gezien ik al zoveel gedaan heb ben ik compleet de draad kwijt waar het aan kan liggen.

Het probleem:
Blue screen crashes zodra een game heel even pas aanstaat al gelijk.
Gaat om graphic drivers die uitgeschakeld worden om verdere schade te voorkomen ?
Gister deed alles het nog perfect maar mijn system restore gaat niet zo ver terug?
GRID is de ergste, deze start op vol met artifacts.

De dingen die ik al heb geprobeerd:
- Via ATI Overdrive de fans hoger zetten op allebij de GPU's om oververhitting uit te sluiten
- Herinstallatie ATI Drivers en Catalyst
- updaten dotnetfx
- updaten DirectX

Weten jullie wat te doen ?

Hardware System specs:

AMD Phenom II X4 940
2x XFX HD4870 512mb in crossfire
CoolerMaster RealPower M620
Samsung SH-S223A
2x 2gb Kingston DDR2-800
Western Digital 640gb Caviar Black
GigaByte UD4P AM2+ mobo
Antec 902

Software System Specs:

Windows 7 Ultimate RC1 64Bit
Catalyst 9.6
AMD Fusion (als ik deze aanzet zonder amd boost, die geeft een error namelijk, dan heb ik ineens dik 95% minder crashes, windows beveiliging uitgeschakeld door fusion ofzo?)
DirectX10
dotnetfx 3.5
PhysX driver (instelling: geen gpu versnelling, heb tenslotte ATI kaarten)

Help? :(

Verwijderd

Als je eerst eens 1 videokaart probeert in plaats van 2 werkt dat dan wel?
En werken ze alle twee los?

• DataBass
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:16:
Als je eerst eens 1 videokaart probeert in plaats van 2 werkt dat dan wel?
En werken ze alle twee los?
Geen idee, ik deed driver cleaner maar die "cleande" teveel waardoor ALLE ati drivers weg waren en om een of andere reden kon ik ze ook niet meer teruginstalleren omdat ie een INF mistte ? Toen heb ik system restore gedaan naar een punt waar eigenlijk de fouten al aanwezig waren (punt naar ervoor bestaat nie :s) en nou heb ik tot nu toe geen blue screens meer gehad maar Catalyst start niet meer op :( Dus ik weet totaal niet op wat voor settings het nu draait ... Dus nu heb ik er een probleem bij, hoe herstel ik Catalyst?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Misschien is het het handigste om Windows 7 nog eens vanaf 0 te installeren en rustig de juiste drivers te installeren.
Als je er echt geen zin in hebt, dan is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter misschien een hulp.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 21:36
CSL -> VB

Dit kan best een kapotte videokaart betekenen. Check ook eens je geheugen met memtest. Maar haal eerst eens 1 kaart er uit en probeer Catalyst opnieuw te installeren door de huidige driver er af te gooien.

Verwijderd

DataBass schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:58:
[...]

Geen idee, ik deed driver cleaner maar die "cleande" teveel waardoor ALLE ati drivers weg waren en om een of andere reden kon ik ze ook niet meer teruginstalleren omdat ie een INF mistte ? Toen heb ik system restore gedaan naar een punt waar eigenlijk de fouten al aanwezig waren (punt naar ervoor bestaat nie :s) en nou heb ik tot nu toe geen blue screens meer gehad maar Catalyst start niet meer op :( Dus ik weet totaal niet op wat voor settings het nu draait ... Dus nu heb ik er een probleem bij, hoe herstel ik Catalyst?
Misschien proberen met Driver Sweeper alle drivers van de videokaart weg halen en opnieuw installeren, werkt dit niet dan zou je je Win instal wel eens kunnen hebben vernageld. ;)

• DataBass
GENETX schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:04:
CSL -> VB

Dit kan best een kapotte videokaart betekenen. Check ook eens je geheugen met memtest. Maar haal eerst eens 1 kaart er uit en probeer Catalyst opnieuw te installeren door de huidige driver er af te gooien.
wat is CSL en VB ? In ieder geval driver eraf en opnieuw erop, doet et ni, gaat catalyst niet van reageren maar de kaarten staan wel in crossfire want hij draait nu wel far cry2 op ultra zonder problemen of blue screens en grid vertoont geen artefacten meer... Hele vreemde situatie dit ... Lijkt wel alsof alles het nu weer doet maar dat ik een end op de schutting mag gaan zitten van catalyst :P

Kan ik windows 7 niet zichzelf laten repareren met de dvd erin ? Helemaal opnieuw installen zou niet erg fijn zijn gezien ik nog niet partities heb gemaakt en alle program files op c zitten...

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
CSL en VB zijn afkortingen van de onderdelen van het forum.
Je had je topic geopend in 'Complete Systemen & Laptops', maar het past beter in 'Videokaarten & Beeldschermen' omdat het te maken heeft met de drivers van je videokaart.
Als je nog eens een topic opent kan je best eerst het beleid en FAQ van het betreffende onderdeel eens lezen, zodat je topic meteen goed staat en dus accurater hulp gegeven kan worden.
Kan ik windows 7 niet zichzelf laten repareren met de dvd erin ? Helemaal opnieuw installen zou niet erg fijn zijn gezien ik nog niet partities heb gemaakt en alle program files op c zitten...
Windows 7 is nog steeds Bèta, in oktober zal je dus ook een clean install moeten doen (om het minste problemen te hebben, uit eigen ervaring).
Het is misschien beter om nu een clean install te doen en nu de juiste partities te maken, dan het uit te stellen tot over een paar maanden om dan meer werk te hebben.
Maarja niet staat jou in de weg om toch de cd erin te rammen en een repair te doen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• DataBass
Malantur schreef op maandag 29 juni 2009 @ 01:01:
[...]

CSL en VB zijn afkortingen van de onderdelen van het forum.
Je had je topic geopend in 'Complete Systemen & Laptops', maar het past beter in 'Videokaarten & Beeldschermen' omdat het te maken heeft met de drivers van je videokaart.
Als je nog eens een topic opent kan je best eerst het beleid en FAQ van het betreffende onderdeel eens lezen, zodat je topic meteen goed staat en dus accurater hulp gegeven kan worden.

[...]

Windows 7 is nog steeds Bèta, in oktober zal je dus ook een clean install moeten doen (om het minste problemen te hebben, uit eigen ervaring).
Het is misschien beter om nu een clean install te doen en nu de juiste partities te maken, dan het uit te stellen tot over een paar maanden om dan meer werk te hebben.
Maarja niet staat jou in de weg om toch de cd erin te rammen en een repair te doen.
Ik wist toen ik het topic opende niet door wat het kwam, systeem heb ik compleet nieuw dus het kon in mijn ogen echt van alles zijn.

Ik heb inmiddels een repair gedaan, catalyst los ge-uninstalled, catalyst los weer terug erop gezet.
Nu reageert het Catalyst Control Center weer, en claimt het crossfire aan te hebben staan maar ik krijg wel steeds als CCC opstart een melding dat die versie CCC niet de Video Driver ondersteunt. Als ik dan in de CCC kijk zie ik ook idd maar 1 graphische kaart staan en een Windows 7 Persormance index assessment laat ook een matige 5,5 zien voor de video prestaties terwijl dat een 6,8 was voor de problemen kwamen en CCC die andere wel nog los in kon stellen ...
Dus ik denk toch dat crossfire maar 1 kant op aanstaat momenteel.

Help ? :?

Verwijderd

Je zou CCC er ook al kunnen gooien en alleen de driver installeren en CrossFire aanzetten met ATiTrayTools, tenminste als die werkt met Windows 7. :)

• DataBass
De enige optie die ik dan heb is [disable crossfirex] :P staat al aan dan dus ? :O

Verwijderd

DataBass schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:55:
De enige optie die ik dan heb is [disable crossfirex] :P staat al aan dan dus ? :O
Draai 3DMark Vantage of speel een game merk je het snel genoeg. :)

• DataBass
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Draai 3DMark Vantage of speel een game merk je het snel genoeg. :)
Grid op ultra: geen problemen
Far Cry 2 op ultra: geen problemen, alleen paar fps drops als ik hard met een auto rijd...
Crysis Warhead: heel onregelmatige fps, veel fps drops... auto settings zette wel alles op gamer settings...

Catalyst zelf laat ook heel onregelmatig de ene keer 4 poorten (dus 2 kaarten) en 2 kaarten zien en dan weer 2 poorten en maar 1 kaart ...
Ondertussen wel altijd CrossfireX aan ...
Ook staat windows 7 score inmiddels weer op 6.8 maar volgens mij is dit en toevalstreffer want dit was tijdens een van die momenten dat ccc 4 poorten liet zien .... Heel sporadisch dit ...

Verwijderd

Wat bedoel je met 'poorten'?

• DataBass
DVI aansluitingen :P

Heb net GPU-Z en CPU-Z geinstalleerd ...
GPU-Z ziet allebij de hd4870's en ziet dat ze in crossfire staan maar zegt er wel tussen haakjes het volgende bij: "(in Vista 64bit unsure)" het is windows 7 maar ik zie wel vaker dat die veel op elkaar lijken bij controles ... Houdt dit in dat ik gewoon om problemen vraag met crossfire op 64bits ? :O

CPU-Z ziet dat het geheugen op 400mhz draait ... komt dit doordat het ddr2 is en ik dat dan zelf om moet rekenen 400x2=800 ? of staat het niet hoog genoeg ?

[ Voor 61% gewijzigd door DataBass op 29-06-2009 23:25 ]

Pagina: 1