Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

van 2 Word bestanden 1 maken.

Pagina: 1
Acties:

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Mijn schoonmoeder heeft een verslag geschreven van tig kantjes. Alleen het probleem is dat ze het gemaakt heeft in 2 verschillende documenten. De 1 was een kopie van de ander, en ze heeft die dus om-en-om bewerkt. Ze zijn nu beide goed, maar ze wilt er 1 document van maken.

Is er een mogelijkheid om deze bestanden samen te voegen, zodat de geschreven tekst blijft staan en de nieuw tekst er word tussengevoegd?

Sorry voor de gammele uitleg.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Euh, nee, niet automatisch natuurlijk :? . Hoe verwacht je de pc te weten wat goed is en wat niet?

Enig oplossing is een leeg derde document starten en daarin de goede stukken kopieren en plakken tot een geheel.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als het een groot document is, dan zou je de tekst kunnen kopieren / plakken in 2 txt-bestanden en over die txt-bestanden een diff draaien zodat je in ieder geval inzichtelijk krijgt wat de verschillen zijn.

Voor de rest is het gewoon kopieren / plakken en volgende keer niet meer doen :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van Word gebruikt ze, aangezien er wel degelijk merge mogelijkheden bestaan in Word 2007 (en volgens mij ook in 2003) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• da_PSI
BtM909 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:12:
Welke versie van Word gebruikt ze, aangezien er wel degelijk merge mogelijkheden bestaan in Word 2007 (en volgens mij ook in 2003) :)
Ze gebruiken 2007

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. maak eerst een backup kopie van beide documenten!

2. Open 't laatste document en save deze als het eerste document (op dezelfde locatie).

3. Vervolgens krijg je een vraag van Word of je 1. het bestand wilt overschrijven. 2 naar een ander bestand wilt wegschrijven of 3. of je de bestanden wilt mergen

Als je voor de laatste optie kiest, krijg je een merge window, waarin beide documenten staan en alle revisies gepresenteerd krijgt (en kan accepteren).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

waarschijnlijk zijn er geen revisies en dus lijkt me invoegen->bestand het eenvoudigst na de cursor op de gewenste invoeglocatie geplaatst te hebben. volg wel even puntje 1 van BtM909's goede raad ;)

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 15:41
Office 2003: Tools > Compare & Merge Documents
Office 2007: Review > Compare > Merge

1 exemplaar moet je aanduiden als "bron", de andere als "bewerkt". De verschillen tussen de 2 worden weergegeven adhv van normale "track changes" aanduidingen

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sorry, ik bedoelde met revisies: de verschillen tussen de documenten staan aangegeven als aparte punten. Je kan per verschil (toevoeging, aanpassing, deletion) bepalen welke versie (oud of nieuw document) je wilt overnemen of beide samenvoegen :)

• da_PSI
Thnx voor de uitleg, het is allemaal gelukt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even voor de mensen die dit later ook willen: hoe precies, welke tip heb je gebruikt? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1