hai. ik heb voor mijn waterkoeling warntegeleidende maar electrisch isolerenede pads nodig, zoals de 3M thermal pad 8815. Normale pads geleiden de warmte maar geven kortsluiting. Enig idee waar ik iets dergelijks bezetten?
Zoekt! en gij zult vinden!
There is no place like 127.0.0.1
wat staat dr onder stroom dan wat je wilt koelen? of ben je je voeding watergekoeld aan het maken?
flauw ik had ook al gezocht maar geen nederlandse verwijzing waar ik wat aan had gevonden.
Nee niet de voeding maar het mobo, msi eclipse plus in mijn geval. Ik weet dat er mensen zijn die hun NB hebben kortgesloten doordat ze die niet elektrisch geisoleerd hadden maar met pasta hadden behandeld. Ik heb hetzelf ook al eens geflikt op mijn huige MSI diamond de mosfet in mijn geval. Ik wil absolutt geen risico lopen (375 euro mobo) vandaar de vraag naar elektrisch isolerende warntegeleidende tape, waar ik pasta benodig ga ik artic silver ceramique gebruiken omdat dat ook een hoge elektrische weerstand heeft. De pads heb ik nodig om mijn koperkoelblok en mobo van elkaar isolerend te behouden. Het originele koelblok wat er op zat van msi heeft dat ook zie link voor afbeeldingen ter verduidelijking.
http://www.overclockerscl...ws/msi_eclipse_plus/3.htm
Nee niet de voeding maar het mobo, msi eclipse plus in mijn geval. Ik weet dat er mensen zijn die hun NB hebben kortgesloten doordat ze die niet elektrisch geisoleerd hadden maar met pasta hadden behandeld. Ik heb hetzelf ook al eens geflikt op mijn huige MSI diamond de mosfet in mijn geval. Ik wil absolutt geen risico lopen (375 euro mobo) vandaar de vraag naar elektrisch isolerende warntegeleidende tape, waar ik pasta benodig ga ik artic silver ceramique gebruiken omdat dat ook een hoge elektrische weerstand heeft. De pads heb ik nodig om mijn koperkoelblok en mobo van elkaar isolerend te behouden. Het originele koelblok wat er op zat van msi heeft dat ook zie link voor afbeeldingen ter verduidelijking.
http://www.overclockerscl...ws/msi_eclipse_plus/3.htm
ik zie daar geen coolings pads anders
dat is ook gewoon pasta, dat wordt als een laagje op de koeler "geprint" of geplakt, lijkt op een pad, is het niet.
gewoon ceramique gebruiken, geleid geen electriciteit (als je zo bang bent voor kortsluiting, ik zou niet weten hoe, maargoed) het zit ook op het mem en mosfets van mn videokaart, met 0 problemen, NB en core van de graka zelf zitten zelfs met AS5, wat *wel* geleid.. ook geen probleem daar..
gewoon ceramique gebruiken, geleid geen electriciteit (als je zo bang bent voor kortsluiting, ik zou niet weten hoe, maargoed) het zit ook op het mem en mosfets van mn videokaart, met 0 problemen, NB en core van de graka zelf zitten zelfs met AS5, wat *wel* geleid.. ook geen probleem daar..
[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 28-06-2009 12:13 ]
Als ik die foto's bekijk wordt er gebruik gemaakt van een kwak pasta, en van een thermal pad. Ik gok dat dat laatste niet is vanwege de geleiding, maar vanwege het feit dat de nvidia chip en de intel southbridge niet dezelfde hoogte hebben en de thermal pad gebruikt wordt als opvulling.
Op de foto van het koelblok zie je een zwart vierkant materiaal das een viltachtig iets, dat is elektrische isolatie materiaal volgens mij. De SB heeeft alleen een witte pad. De NF200 had pasta achtig in het midden en verhard grijze pasta? eromheen. Het gehele koperblok heeft een plastic folie ter isolatie denk ik.
Om 100% zeker te zijn wil ik alleen elektrisch isolerend materiaal gebruiken. De ceramique is inderdaad oke, nu alleen de warmte geleidende pads nog men gebruikt deze in elektonica.
ik heb een linkje naar een type:
http://shop.aquacomputer.de
zie Wärmeleitpads onder montagezubehor
vraag me af of dit goed spul is?
Om 100% zeker te zijn wil ik alleen elektrisch isolerend materiaal gebruiken. De ceramique is inderdaad oke, nu alleen de warmte geleidende pads nog men gebruikt deze in elektonica.
ik heb een linkje naar een type:
http://shop.aquacomputer.de
zie Wärmeleitpads onder montagezubehor
vraag me af of dit goed spul is?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 12:31 ]
Heeft iemand info over de pads van EK wat is de elektrische ddorlaatbaarheid bijv. of van andere pads misschien?
Pagina: 1