Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inkjet cartridge - Origineel vs. compatible

Pagina: 1
Acties:

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 12:25
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze discussie niet eerder gevoerd is op GoT, maar ik kan het nergens vinden vandaar dit topic.
Ik heb net een Canon MP620 printer gekocht, en daar zal ik natuurlijk op den duur nieuwe cartidges voor moeten kopen. Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan ten aanzien van cartidges, origineel, of een compatible merk? En waar deze te kopen?
Mijn ervaring met compatible/immitatie cartridges is dat ze veel goedkoper zijn, maar wel de printkop eerder verstoppen. Ik print vrij weinig, en als ik mijn oude printer na enige tijd aanzette, dan moest ik altijd grondig reinigen, wat op zich ook weer inkt kost.

Wat mijn ervaring is tot nu toe:
Originele cartidges t.o.v. compatible:
Iets betere kleuren
Print kop raakt niet (zo vaak) verstopt
3 a 4 keer duurder

Ik heb ook geexperimenteerd met zelf navullen, maar dat geeft nogal een zooi, en de inkt kwalitiet is volgens mij ook niet geweldig.

En wat zijn volgens jullie goede cartidges, en waar haal je die?
Ik heb zelf wel goede ervaring met Wecare, die ik meestal gewoon in de winkel haal.
De cartridges van 123inkt.nl inkClub waren mijns inziens niet al te best.

Dus mijn grote vraag, welke cartidges te kopen voor mijn MP620? Origineel? Compatible? of misschien een combinatie?

[ Voor 0% gewijzigd door Stiegl op 30-04-2010 19:51 . Reden: Foutje in webwinkel ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Als je weinig print zoals je zelf zegt en geen risico's wilt nemen zou ik het gewoon lekker houden bij de originele. Ik print ook weinig maar doe er altijd compatibles in (Canon ip4000) en vooralsnog geen problemen gehad. Vind het prijsverschil van een faktor 4 ook iets té, vandaar ;)

De zaak waar ik ze altijd kocht bestaat niet meer (zal je altijd zien) dus daarheen verwijzen gaat helaas niet meer, heb er nu een aantal van het merk Dulin en die doen het (op mijn printer dan hè...) vooralsnog prima.

Nickname does not reflect reality

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 10:53

DR161

is sarcasminist

Met onze oude canon printer hadden we altijd compatibel dingen omdat canon gewoon vreselijk veel duurder was. Heb nooit iets gemerkt aan de print kwaliteit. Maar met onze nieuwe HP is de originele inkt gewoon bijna zo goedkoop als de b-merk variant dus daar blijven we de originele nemen. navullen is idd een slecht plan want dat is een hoop gepruts voor iets minder.
Als de originele echt 3-4 keer zo duur zijn bij jouw zal ik duidelijk voor het andere merk gaan. weet niet of dit hier mag maar bij opus.nl hebben ze vrij goedkope inkt

pssst geld kopen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Compatibel cartridges gaan vaak iets minder lang mee en hebben (kleine) kleurafwijkeing waar je af en toe voor moet corrigeren. Voor hetgeen ik afdruk neem ik dat maar aan. Ik zie het niet. Het enorme prijsverschil maakt hel veel goed.

(prijsverschil scheelt per type cardridge. de MP620 van jou heeft een chip die de prijs nogal omhaag haalt.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.