PC valt uit na aanzetten en dan weer aan

Pagina: 1
Acties:

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05 21:14

Towser

ondertitel

Topicstarter
Ik heb nu al een maantje een nieuwe processor ter upgrade van mijn oude E6750 in mijn pc zitten, een Q6700. Maar nu heb ik dus het volgende probleem; Ik schakel eerst het stekker blok van mijn PC in en druk op de aan-knop op de kast dan valt hij direct weer uit en is het even helemaal stil, na twee seconden start hij dan automatisch weer op en doet het verder helemaal zonder problemen. Zelfs een overklok naar 3.2Ghz was geen probleem en 10 uur prime stabiel.
Ik dacht dus dat het misschien aan het geheugen zou kunnen liggen (omdat ik vier sticks van 1GB heb en dat soms problemen kon geven) dus ik heb geprobeerd om er twee uit te halen maar dat mocht niet baten.
Ook las ik ergens dat het voltage op de NB iets verhogen zou kunnen helpen met een quad, ook dat hielp niet.

Inmiddels ben ik er wel al achter dat als ik de stroom op de pc laat staan en hem daarna weer aanzet er ook niets aan de hand is, hij valt dan niet eerst uit.

Mijn specificaties zijn:
Intel Q6700 (@3.2Ghz)
Gigabyte GA-P35-DS3
OCZ StealthXtream 600W
XFX 9800GTX+
2 HDD's
(er zit nog wat extra pc-kaartjes in maar die zijn denk ik niet van belang)

Ik hoop dat julie mij hier misschien wat verder mee kunnen helpen, op zich is er niet zo veel aan de hand maar irritant is het wel een beetje.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

last van cold start probleem is irritant maar kan je naar mijn weten weinig aan doen.. :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat komt door de P35 chipset, dat heb ik ook op mijn MSI P35-Neo2 FR. Bekend probleem, en het komt alleen als je de stroom erafhaalt. Probeer maar eens het stekkerblok er in te laten zitten, en 'm dan te booten ;).

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-01 13:02
dit zou je ook al gehad moeten hebben met de oude processor , dit heeft niets met de upgrade te maken.

je hebt twee keuzes : of de stroom er op laten en normaal opstarten , of stekkerblok gebruiken en het voor lief nemen dat hij die cold start blijft.

• Towser

Towser

ondertitel

Topicstarter
wimjongil schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:56:
Dat komt door de P35 chipset, dat heb ik ook op mijn MSI P35-Neo2 FR. Bekend probleem, en het komt alleen als je de stroom erafhaalt. Probeer maar eens het stekkerblok er in te laten zitten, en 'm dan te booten ;).
oei, maar zoals ik al aangaf heb ik dat al gedaan en dat werkte inderdaad.
Maar dat kan ik niet altijd erin laten zitten want ik slaap er langs en het geeft een hele hoge pieptoon...
uzafun schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:03:
dit zou je ook al gehad moeten hebben met de oude processor , dit heeft niets met de upgrade te maken.

je hebt twee keuzes : of de stroom er op laten en normaal opstarten , of stekkerblok gebruiken en het voor lief nemen dat hij die cold start blijft.
Maar dat had ik dus niet met mijn oude processor(die overigens dit probleem in 2 jaar nog nooit heeft vertoont), dus heeft het wel iets met die upgrade te maken, maargoed.

[ Voor 34% gewijzigd door Towser op 28-06-2009 11:05 ]

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
It's not a bug, it's a feature :Y

De P35 en latere chipsets doen dit na het uitschakelen van de stroom om zichzelf even te controleren op eventuele fouten. Het is gewoon even een grondige selfcheck voordat hij zichzelf helemaal opstart, zodat de PC zeker weet dat hij wel goed opstart. NIks om je zorgen over te maken.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dur3x schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:03:
[...]

oei, maar zoals ik al aangaf heb ik dat al gedaan en dat werkte inderdaad.
Maar dat kan ik niet altijd erin laten zitten want ik slaap er langs en het geeft een hele hoge pieptoon...
Dan is er dus eigenlijk niks aan te doen. Misschien is je voeding stuk aan het gaan, dat 'ie zo'n pieptoon geeft. Het probleem ligt iig dus bij die pieptoon, niet bij het booten ;).

• Towser

Towser

ondertitel

Topicstarter
omgwtfbbq schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:30:
It's not a bug, it's a feature :Y

De P35 en latere chipsets doen dit na het uitschakelen van de stroom om zichzelf even te controleren op eventuele fouten. Het is gewoon even een grondige selfcheck voordat hij zichzelf helemaal opstart, zodat de PC zeker weet dat hij wel goed opstart. NIks om je zorgen over te maken.
Wat een fijne feature :) Nou dan weet ik in ieder geval dat er weinig aan te doen is. Bedankt.

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-01 13:02
Dur3x schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Wat een fijne feature :) Nou dan weet ik in ieder geval dat er weinig aan te doen is. Bedankt.
maar dan blijft het nog steeds wel heel vreemd dat je dit met je oude E6750 niet gehad zou hebben

• Towser

Towser

ondertitel

Topicstarter
dat is inderdaad waar, geen idee hoe dat dan zou komen...

[ Voor 85% gewijzigd door Towser op 28-06-2009 12:23 ]

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 23:04
Dit doet de mijne ook, na een keer of 2 a 3 start hij (op alle snelheden en vanaf het begin).
Pagina: 1