hoe je celeron uit voetje halen.

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb een hele domme vraag voor jullie tweakers. Ik snap niet dat ik hem vragen durf, maar toch doe ik het maar.

Ik heb een celeron500 processor (dus pga) in zo'n converterkaart. Nou zit hij in een voetje waar zo'n ijzeren hendeltje bij zit.
Hoe moet ik de processor er nou uit halen?
Hendeltje omhoog en hard trekken? (ik durf namelijk niet zo goed)
iemand die mij ff kan helpen?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

inderdaad, hendeltje omhoog, dan gaat 'ie er zo uit.
Ik vind het erg dapper van je!

• RdB_IA
  • Niet online
:)

thanx..ik ben een beetje een mietje hoor!
Heel gemakkelijk gaat hij er niet uit trouwens hoor...heb het natuurlijk al wel geprobeerd

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Vooral niet vergeten : EERST DE KOELER LOS MAKEN !!!! en let op dat je met die ijzeren beugeltjes niet het convertertje beschadigt !
dan hendel omhoog, en voila, je licht de processor er zo, zonder enige kracht uit...
als dat niet gaat : haal er een deskundige bij ! (geen buurman of zo die dat "ook wel eens gezien heeft hoe dat gaat" !

Ik ben zelf werkzaam bij een computer bedrijf als technicus, heb dit regelmatig bij de hand, het moet echt "vanzelf" gaan.
(handel open, bordje op de kop en hij valt er gewoon uit(met misschien klein beetje hulp)

Let ook op hoe de processor er in heeft gezeten !

terug zetten moet ook "soepel gaan" zeker niet op gaan leunen als ie er niet in wil !

Het opvolgen van deze tip(s) is geheel voor eigen risico, ik neem geen enkele verantwoording voor het slagen van deze operatie, dan wel schade van welke aard dan ook aan wat voor materiaal dan ook.

LoneWolf

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

idd eerst koeler eraf halen.. (vaak 2 clipjes aan beide zijkanten)

en dan de CPU eraf, dus dat hendeltje eerst een stukkie naar de zijkant (om een nokje heen) en dan naar boven, dit moet redelijk makkelijk gaan.

de cpu komt dan al iets naar boven en kun je er zonder kracht te zetten uit pakken (en er weer in stoppen, je legt hem er gewoon op en drukt dat hendeltje weer naar beneden, niet op de cpu gaan drukken ofzo, de socket is namelijk een ZIFF socket (Zero Insertion Force) maw. je hoeft geen kracht te zetten, het hendeltje trekt de cpu naar beneden)

easy, als je het even door hebt....

Verwijderd

En als het dan nog niet lukt, gewoon met de hamer :)

Vaak gaan die hendeltjes een beetje stroever dan je verwacht. Maar als de CPU helemaal vrij is (dus de koeling en zo eraf), dan moet-ie zo open kunnen.

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Jullie zeggen allemaal wel leuk "koeler eraf halen", maaruh,......volgens mij kun je mensen daar ook nog aardig mee in de war brengen. Je moet de koeler los maken van je moederbord (die hendeltjes waar het dus steeds over gaat). Maar die koeler zit bij mij toch echt wel flink vast aan mijn processor (door dat geleidende goedje dat er tussen zit). Dus dan haal je dus de koeler en processor er tegelijk af,....

• RdB_IA
  • Niet online
bedankt voor de tips. Het moet nu gaan lukken denk ik
Pagina: 1