Hallo,
ik heb net een nieuw LCD toestel gekocht : Samsung LE40A558
Om films te bekijken hang ik mijn laptop via zijn DVI-poort aan de hdmi ingang van de tv. De audio gaat via een extra kabeltje.
De laptop heeft een native resolutie van 1280x800, de tv is Full-HD.
Als ik dit test, werkt dit goed. Maar ik vraag me het volgende af :
- Zendt mijn graka een 1280x800-signaal uit, die mijn tv dan upscaled ?
- Of stel ik beter mijn laptop-scherm in op de full-HD resolutie zodat de tv niet meer moet upscalen ? Noemt men dit 1:1 Pixel-mapping ?
Ik speel voornamelijk 720p materiaal af daar mijn laptop niet in staat is tot fatsoenlijk afspelen van 1080p beelden.
Ik veronderstel dat de player (MPC HC / VLC) de film beter kan upscalen naar Full-HD dan dat het tv toestel dit zou doen, niet ?
ik heb net een nieuw LCD toestel gekocht : Samsung LE40A558
Om films te bekijken hang ik mijn laptop via zijn DVI-poort aan de hdmi ingang van de tv. De audio gaat via een extra kabeltje.
De laptop heeft een native resolutie van 1280x800, de tv is Full-HD.
Als ik dit test, werkt dit goed. Maar ik vraag me het volgende af :
- Zendt mijn graka een 1280x800-signaal uit, die mijn tv dan upscaled ?
- Of stel ik beter mijn laptop-scherm in op de full-HD resolutie zodat de tv niet meer moet upscalen ? Noemt men dit 1:1 Pixel-mapping ?
Ik speel voornamelijk 720p materiaal af daar mijn laptop niet in staat is tot fatsoenlijk afspelen van 1080p beelden.
Ik veronderstel dat de player (MPC HC / VLC) de film beter kan upscalen naar Full-HD dan dat het tv toestel dit zou doen, niet ?