Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal , ik heb een probleem .
Mijn pc doet het meestal niet als ik hem aan wil zetten , maar het rare is dat ie het wel gewoon goed doet .
BV : ik heb een nacht gegamed , en zet hem uit als ik ga slapen he , s'morgens wil ik hem aanzetten (na een rust tijd van 10 a 12 uur) en dan start ie meestal niet door. (EN SOMS WEL )
OP de kast (ANTEC 9 hundred) blijft het Controlelampje Branden .
Maar na een uur liggen klote voeding erin eruit 7 seconde knopje inhouden enzo , jeweet wel :P na een tijd gaat ie wel gewoon aan . EN stel ik moet bv mijn pc opnieuw starten na een update ofzo , dan doet het ook gewoon, alleen als ie een langere tijd uit gestaan heeft wil ie moeilijk doen .

ok dit heb ik al allemaal gedaan :

Eerst heb ik hem naar een winkel gebracht HELEMAAL na laten kijken zelfs een nieuwe Hardeschijf C erin laten zetten , omdat ik dacht dat het aan de schijf ligt.Toen VISTA opnieuw geinstalleerd (DUS DE PC WAS HELEMAAL SCHOON)
En nieuw toetsenbord omdat de g15 die ik had met blauwe leds kapot was volgens mij lampjes knipperde steeds volgens mij sluiting of dode leds ofzo.
Toen ik hem trg kreeg deed ie het wel weer paar dagen goed maar 3 dagen later weer hetzelfde.
Toen ICC opgebeld (2 jaar garantie) zei stuurde mij een nieuwe Videokaart , nieuw Geheugen en nieuw moederbord. 1 + punt ik kreeg een vervangende videokaart een betere dan die ik eerst had (9800 GTX nu GTX260 :) )
Ok dus de monteur alles weer aangesloten enzo hij deed het weer , 2 dagen later zelfde probleem starte weer niet goed op,
weet IEMAND misschien wat het kan zijn , zit zelf al sinds het begin te denken aan de voeding , of aan de prossessor Het kan toch eigenlijk niks anders zijn ?? ;)

Als je het denkt te weten laat het eens horen :)

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Hoofdletters zijn niet nodig, zonder "schreeuwen" begrijpen we het ook wel ;)

Vrijwel alles vervangen, probleem blijft maar is de voeding wel nagekeken ? Kan zijn dat die over zijn toeren heeft gedraaid of veel stof heeft gevangen waardoor deze te warm word en mogelijk al enkele onderdelen zijn gaan lekken. Voeding na kijken dus.

Verder is het handig om in je topic weer te geven wat je allemaal aan hardware hebt en hoe oud het setje is. Overigens kun je zelf "makkelijk" de voeding er uit halen en even open schroeven, weet je gauw genoeg hoe laat het is. Wat lezen de waarde's in je MoBo uit qua voltage's ?

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ok srry van de hoofdletters :)
Ja had extra niks erin gezet wat in de kast zit omdat het in principe daarmee niks te maken heeft :) ik wilde alleen weten hoe het kan , waarom ie soms wel doet en soms niet
maarre voeding is niet nagemeten (had ik wel gevraagd) .
in iedergeval wat ik vergeten was is dat ik gisteren icc weer gebeld heb weer alles uit gelegd , nu bellen ze binnenkort op voor afpraak en komt de monteur met een nieuwe voeding .hoop eerlijk gezegd dat het dan opgelosd is , maar kan een voeding zo snel kapot gaan is pas 11 maanden oud hele pc

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 03:40 ]

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 03:38:
maar kan een voeding zo snel kapot gaan is pas 11 maanden oud hele pc
Tuurlijk. Ik heb laatst nog mijn nog geen maand oude geheugen moeten vervangen omdat deze geen zin meer had. Je hebt hardware die gewoon snel de geest geeft maar ook die gewoon jaren lang trouw blijven presteren.
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 03:07:
OP de kast (ANTEC 9 hundred) blijft het Controlelampje Branden .
Maar na een uur liggen klote voeding erin eruit 7 seconde knopje inhouden enzo , jeweet wel :P na een tijd gaat ie wel gewoon aan .
Wat bedoel je precies met "een uur liggen" en met "voeding erin en eruit?" Gebeurd er überhaupt iets zodra je de powerknop indrukt. Fans draaien? Harde schijven die opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik duw de knop in van de kast , dan gaan alle fans aan en op het moederbord brand een lampje en dat is het .
Heb zelfs ook al ales losgekoppeld dus geen enkele kabel , en toen aangezet ook niks.
Normaal als ie het doet gaan de fans aan , vervolgens zie je de dvd rom en brander knippere dan weet ik al dat ie het doet , daarna hoor ik de hardeschijve enz enz

Want ik dacht dat het aan de usb lag , ook niet dus
daarom moet het de voeding of prossesor zijn , hoop eerlijk gezegd dat de voeding kapot is:)
is het minst duurste onderdeel , ja ok toch wel 160 euro maar dat liever dan een prossesor

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 04:53:
Ik duw de knop in van de kast , dan gaan alle fans aan en op het moederbord brand een lampje en dat is het .
Heb zelfs ook al ales losgekoppeld dus geen enkele kabel , en toen aangezet ook niks.
Normaal als ie het doet gaan de fans aan , vervolgens zie je de dvd rom en brander knippere dan weet ik al dat ie het doet , daarna hoor ik de hardeschijve enz enz

Want ik dacht dat het aan de usb lag , ook niet dus
daarom moet het de voeding of prossesor zijn , hoop eerlijk gezegd dat de voeding kapot is:)
is het minst duurste onderdeel , ja ok toch wel 160 euro maar dat liever dan een prossesor
ik verwacht dat de voeding het is

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 03:38:

Ja had extra niks erin gezet wat in de kast zit omdat het in principe daarmee niks te maken heeft :)
Ik ken mensen die een "kast" hebben waar praktisch niets in hangt en daarintegen, mensen die een kast vol hardware hebben hangen, raid controllers, 6 harde schijven etc etc. Dat in combinatie met de gebruikte voeding en mogelijk onderhoud, soms even de kast intern schoonmaken van de wolken stof, kan al aangeven wat mogelijk jouw probleem "kan" zijn.

Een zo volledig mogelijk topic is daarom altijd duidelijker, voorkomt onnodige vragen en geeft een zo goed mogelijk beeld van je hardware en gebruiksomstandigheden waardoor je wat betere adviezen kan krijgen vor de forummembers :)

Verder geef je geen antwoord op de vraag hoe de voltagelijnen zijn die in je MoBo worden weergegeven, dus het word al wat moeilijker als je niet echt zelf ook even de moeite neemt :)

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Komt me vaag bekend voor.

Als hij nu weer eens een keer niet op wil starten, zet dan de voeding zelf eens uit (achterop de voeding/stekker eruit). Nu de powerknop ingedukt houden en dan de voeding weer aanzetten. Start hij dan wel in 1 keer op?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad en toen was het de voeding. Punt zat hem in de 5v lijn, die niet meer goed op spanning kwam. Hoe langer de computer uit stond, hoe moeilijker ie aan ging.

[ Voor 47% gewijzigd door Klaus_1250 op 28-06-2009 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:33:
[...]

Verder geef je geen antwoord op de vraag hoe de voltagelijnen zijn die in je MoBo worden weergegeven, dus het word al wat moeilijker als je niet echt zelf ook even de moeite neemt :)
Ja srry maar ik heb niks doorgemeten ofzo omdat ik daar namelijk geen verstand van heb , weet niet welk programma wat doet

Verwijderd

Topicstarter
willem900 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:44:
Komt me vaag bekend voor.

Als hij nu weer eens een keer niet op wil starten, zet dan de voeding zelf eens uit (achterop de voeding/stekker eruit). Nu de powerknop ingedukt houden en dan de voeding weer aanzetten. Start hij dan wel in 1 keer op?
net geprobeerd start weer niet door , ik denk dat wat claus zegt klopt, moet inderdaad wel de voeding zijn.
Gelukkig dat ik deze laptop nog heb kan ik tenminste nog iets :)
Pagina: 1