• Celtic Guardian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2009
Goedenacht,

Ik ben een amateur die een keer zelf een computer wil in elkaar steken.
Nu is het probleem, als ik de pc wil opstarten brand mijn moederbord, mijn grafische kaart die koeling draait voor 2 minuten.maar heb geen beeld, geen contact met muis of toetsenbord. Alleen als ik de stroom aanzet pinkt mijn toetenbord 3 lampjes van num lock, capslock en scroll lock.Ondertussen heb ik hem al 5 keer afgebroken en van begin opnieuw in elkaar gestoken, wel toch nog 1 voordeel begin het te leren waar dat waar zit.

Dit zijn de onderdelen:

CORE I7-950 3.06GHZ (nieuw)
Asus Rampage II Extreme (nieuw)
Kingston 6GB 1800MHz DDR3 CL9 (9-9-9-27) (nieuw)
Geforce 8800 GT
COBA APE-1000f plus 850 W

Met vriendelijke groeten,
Kristof

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:34
Welkom op GoT :w

Op GoT verwachten we wat meer inzet. We hebben geen glazenbol om te kunnen zien wat exact jou probleem is. Daarvoor hebben we dan ook een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Neem die door en voer eens de stappen uit. Laat ons duidelijk weten of er iets veranderd en wat het resultaat is.

Verder verplaats ik het topic naar PMG omdat het niet in de CSL hoort.

Verwijderd

heb je beeld? heb je je OS al geinstalleerd?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb je wel alle voedingskabels aangesloten? Misschien heb je wel een biosupdate nodig voordat die i7 processor kunt gebruiken.

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

ik denk dat dat het probleem zal zijn voor hem :p

Gestoord word je toch...

Verwijderd

...heb je geluid? :*)

Verwijderd

:P gewoon hard slaan.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:18:
heb je beeld? heb je je OS al geinstalleerd?
doe niet zo dom man, als je (en vele anderen op t.net) eens de topicstart doorleest had je gelezen dat ie geen beeld krijgt, de pc draait gewoon voor 2 minuten waarna hij weer uitvalt, zonder ook maar een keer beeld te geven, tjezus.

@ TS probeer eens met 1 reepje geheugen te starten (dus de rest eruit te laten) en probeer met dat zelfde geheugen reepje alle geheugen sloten (dus: op een na alle geheugen eruit, pc aan, geen beeld? pc uit, stroom eraf, geheugen in ander bankje en zo verder ;)

Daarnaast zou je eens een bios update moeten proberen, die 950 is een van die nieuwe i7 's toch? Enige probleem is dat je dan bij de plaatselijke pc boer even moet zien of je een i7 920 mag lenen om de bios update te doen, je krijgt namelijk geen beeld met deze cpu.

Laatste wat ik me nog kan bedenken is: is de videokaart van de extra stroom voorzien? Is de stroom voor de cpu aangesloten (dus de 4 of 8 pins stekker links boven je socket) ?

• Celtic Guardian
  • Laatst online: 12-07-2009
Het probleem is opgelost. Een zeer domme fout, mijn geheugen zat verkeerd. Zat op DIMM_A2, DIMM_B2 en DIMM_C2. Had beter alles van de handleiding gelezen. Alvast bedankt voor de hulp. Maar heb nog 1 vraagje: De CPU pins op mijn moederbord zijn er 8. Maar als je er 4 pins insteekt, start de pc ook op.
Maar wat is het eigelijk het best? De 4 pins of de 8 pins insteken? Of maak het niet uit?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
a;s je een 8 aan je voeding hebt, deze er in doen, heb je enkel een 4, dan moet je het daar mee doen.

de 8 pins zorgt voor een stabielere voeding, is vooral onder overklokkers geliefd

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1