[Testcase] Avondmist in Zuid-Limburg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik zocht een goeie gelegenheid om het nieuwe manfrotto statief uit te proberen. Toennet was het plakkerig, nat en heel warm. Dit zorgde voor mooie mist en besloot eropuit te gaan met het statief.
Aangezien ik nogal wat tijd kwijt was met het statief opzetten en goeie foto's maken, ben ik tot 5 mist-foto's gekomen. Ik had helaas maar een korte tijdspanne (1,5 uur), want de mist trok redelijk snel weg en het was behoorlijk donker.
De foto's varieren van kleurtoon, waarbij ik 1 zwart-wit foto heb. De HDR's zijn toch wat meer aan de koude kant aangezien de werkelijkheid ook zo was en dit een extra effect vond hebben aan de avondmist.

#1 (HDR)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2565/3665737493_46589b26f8.jpg?v=0
Groot

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3365/3666540152_bf3335e7c4.jpg?v=0
Groot

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3549/3666540604_abd1048b23.jpg?v=0
Groot

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3404/3666559328_5e5708a5c8.jpg?v=0
Groot

#5 (HDR)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3330/3665738075_0ec44d9d4d.jpg?v=0
Groot

De foto met het water ziet er op groot formaat minder uit, maar ik vond de onscherpte wel wat toevoegen aan de mist. Bij de rest zie je op groter formaat toch wat meer detail. De zwartwit foto heb ik met opzet zo overdreven. Ik moest hier meteen denken aan een horrorfilm :)
Uiteraard zijn de foto's donker, want dit was de exacte weergave van de werkelijkheid qua belichting.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 28-06-2009 00:28 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Erg fijne plaatjes om naar te kijken. Alleen nummer 3 doet me het minst, andere hebben allemaal iets dat je denkt hmzz dat wil ik echt zien(als je me snapt).

Waar in Zuid Limburg als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
De foto's doen me beetje aan Voeren denken nml, maja das belgie natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Prozac[NL] schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:28:
Erg fijne plaatjes om naar te kijken. Alleen nummer 3 doet me het minst, andere hebben allemaal iets dat je denkt hmzz dat wil ik echt zien(als je me snapt).

Waar in Zuid Limburg als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?
De foto's doen me beetje aan Voeren denken nml, maja das belgie natuurlijk ;)
Bedankt voor je commentaar, en dat was ook de bedoeling. Plaat nummer 3 valt inderdaad een beetje erbuiten maar heb ik geschoten omdat de mist optrok en je dat goed aan de verlichting bij de kerk kunt zien.

Dit is bij mij achterom :) Het eerste lampje van links, die schijnt recht mijn slaapkamer in :) Ik woon kort aan de weilanden in Wahwiller (dat ligt bij Wittem).

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 28-06-2009 00:31 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
Zoals al gezegd, fijne plaatjes. :) Hoewel #2 en #3 het voor mij niet doen.
#2 Tja ik mis iets om naar te kijken. Misschien was hier een panorama prettiger geweest zodat je iig een breder gedeelte hebt om naar te kijken. Gewoon als uitgestrekt mistig landschap.
#3 Heb je hier ook een versie van in landscape (ipv portrait) versie van?
#4 Ik denk dat ik deze zelf liever op 2/3 van bovenaf had gekropt omdat het water beneden niet veel spannends biedt.

#5 is in mijn ogen het mooist. De ontzettend detailrijke voorgrond doet het hem echt voor mij! Hierdoor komt #1 op de 2e plaats aangezien daar niets speciaals in gebeurt zoals de compositie van #5 of de mystiek van #4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Gody schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:45:
Zoals al gezegd, fijne plaatjes. :) Hoewel #2 en #3 het voor mij niet doen.
#2 Tja ik mis iets om naar te kijken. Misschien was hier een panorama prettiger geweest zodat je iig een breder gedeelte hebt om naar te kijken. Gewoon als uitgestrekt mistig landschap.
#3 Heb je hier ook een versie van in landscape (ipv portrait) versie van?
#4 Ik denk dat ik deze zelf liever op 2/3 van bovenaf had gekropt omdat het water beneden niet veel spannends biedt.

#5 is in mijn ogen het mooist. De ontzettend detailrijke voorgrond doet het hem echt voor mij! Hierdoor komt #1 op de 2e plaats aangezien daar niets speciaals in gebeurt zoals de compositie van #5 of de mystiek van #4.
Jij ook bedankt voor je uitgebreide commentaar :) . Ik heb van #3 geen landscape nee helaas. #2 in panorama, ik denk dat je gelijk hebt. Je zag daar inderdaad veel gradaties van de mist, hier wat dichter daar wat minder dicht en panorama zou hier inderdaad een iets uitgestrekter gevoel geven. Ik was hier zelf ook al aan het denken en zal dit zeker meenemen. #4 kan ik begrijpen dat je dat zegt, maar ik denk als het 2/3 van boven geweest was, dat ik teveel lucht en net wat te weinig water geweest zou zijn, vandaar deze andere verdeling. volgende keer maak ik gewoon meerdere foto's van verschillende verdelingen en dan kan ik achteraf altijd nog kijken welke van de 2 het hem echt doet.
autofocus ging niet meer, dus moest alles manual doen en heb daar de zoom van liveview voor moeten gebruiken om het goed gefocust te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Best een leuke serie hoor waarvan 5 de beste is vind ik vanwege de voorgrond, maar 1 het mooiste licht heeft. Nummer 3 vind ik wat minder sterk en niet zo goed in de serie passen, portret stand zal daar ook niet meehelpen.

Nummer 5 met het licht en lucht van 1 zou het feest compleet maken :)

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KidPaddle
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 16:03
Nice shots.
Ik vind #3 de minste. Rest heeft mooi sfeertje.

Ik vind #4 juist erg interessant, je blijft er naar kijken. De laatste is bijna surrealistisch/gerenderd doordat het detail in de koren aren zo hoog is.

#1 mooie kleuren (is een mooie desktop wallpaper)

#2 zwart-wit vind ik toch minder hier.. misschien eens een blauw-toon monochroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

5 is erg koel, bijna filmisch en behoorlijk dreigend. 1 vind ik zelf wat minder omdat de mist bij wijze van spreken 'nep' lijkt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqblue
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:47
KidPaddle schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:09:
Nice shots.
#1 mooie kleuren (is een mooie desktop wallpaper)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Remy schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:00:
5 is erg koel, bijna filmisch en behoorlijk dreigend. 1 vind ik zelf wat minder omdat de mist bij wijze van spreken 'nep' lijkt :)
Merci ;)

Over nummer 1: ik heb het er echt niet ingeshopped hoor :) ik weet zelfs niet hoe photoshop werkt :P Ik doe alleen lightroom wat basic dingen en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1 en 5 zijn fraai! Dit vind ik veruit je beste foto's die ik tot nu toe van je gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Laurens schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:38:
1 en 5 zijn fraai! Dit vind ik veruit je beste foto's die ik tot nu toe van je gezien heb.
Ik dank u. Bedoel je echt van alles wat je tot nu toe gezien hebt? Kun jij elke foto die je gezien hebt aan een naam koppelen? Ik iig niet. Moby's foto's zijn herkenbaar, GerardHenninger's foto's zijn ook herkenbaar die ken ik wel, maar voor de rest nog niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

#1 en #5 vind ik (net zoals velen hier) ronduit de mooiste uit het setje _/-\o_ . Bij nummer 5 vind ik het alleen een beetje jammer dat er vanonder in beeld een half dood blad staat, de lichtere kleur van dit blad past eigenlijk niet bij het totaalbeeld. Ik vind de duistere sfeer die ze creëren gewoon fantastisch !
Nummer #4 vind ik ook zeer mooi, alleen een tikkeltje te donker.
#2 had denk ik wel iets kunnen worden als het allemaal een beetje grootser (pano ?) en helderder was.
#3 vind 'k niet zo speciaal eigenlijk, beetje wazig foto ook.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:40:
[...]

Ik dank u. Bedoel je echt van alles wat je tot nu toe gezien hebt? Kun jij elke foto die je gezien hebt aan een naam koppelen? Ik iig niet. Moby's foto's zijn herkenbaar, GerardHenninger's foto's zijn ook herkenbaar die ken ik wel, maar voor de rest nog niet eigenlijk.
Anders gezegd: van wat ik tot nu van jou heb gezien was ik niet zo onder de indruk en vond ik niet zo sterk. Deze foto's wel.

Of dat er wat mee te maken heeft dat ik elke foto aan een naam kan koppelen? Dat denk ik niet. En nee, ik kan niet elke foto aan een naam koppelen, maar jij post best veel, dus ik een groot deel van je foto's kan ik me wel herinneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Laurens op 30-06-2009 15:11 ]

Pagina: 1