sitecom router achter speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey hey, :) ik heb een speedtouch ST780 in huis dat goed functioneerd. ik heb maar 1 kabel naar mijn kamer lopen en mijn andere apparaten maken gebruik van het zelfde draadloze netwerk. het probleem is alleen dat het erg slecht bereik heeft en voordurend weg valt. daarom heb ik een extra router gekocht (sitecom 300n xr gigabit) en deze geprobeerd aan te sluiten op de kabel boven zodat mijn apparaten vlak bij de zender zouden staan. het internet gaat dus van het speedtouch modem via de kabel naar de sitecom router en moet dan draadloos mijn apparaten bereiken. de sitecom router krijgt geen internet verbinding omdat er iets mis is met de dns instellingen. ik heb me suf gezocht naar topics 8)7 en lees van alles over het uitschakelen van dhcp maar het is me niet gelukt om hem aan de praat te krijgen. :/

dit zijn de instellingen van mijn laptop netwerk wanneer ik rechtstreeks gebruik maak van het speedtouch netwerk:

Host-naam . . . . . . . . . . . .: LAPTOP
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst......: lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

hang je router er nog eens aan en reset je modem eens goed. Dat wil nog wel eens helpen.
Succes

En stel op het modem in dat je router de DMZ is, of de standaard server. Geen idee hoe dat op de sitecom heet.

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 27-06-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan kiezen bij instellingen uit de volgende dingen±

sitecom

Informatie

Nieuwe naam:

Status: Inactief

Type: Algemeen apparaat Bureaubladcomputer Laptopcomputer Set-top box PDA Spelconsole Telefoon Mobiele telefoon Printer Massageheugen

Verbonden met: ethport2 (Ethernet)

Addressering

Fysiek adres: 00:0c:f6:4b:40:eb

Toewijzing IP-adres: Statisch

IP-adres: 10.0.0.150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
sluit de sitecom aan op je computer, de speedtouch heeft standaard het ipadres 192.168.1.254, als je de sitecom aansluit op je computer (via een lanpoort) dan type je in opdrachtpropmt: ipconfig /all (wees wel even zeker dat je niet verbonden bent met je speedtouch op dat moment) en dan kijk je bij standaard gateway, dat ipadres vul je in in de browser. dan kom je op de pagina van de sitecom (misschien moet je inloggen met iets als: admin/admin of allebei leeg of alleen admin als wachtwoord of gebruikersnaam), dan zit je dus in de sitecom en daar verander je hetvolgende:
zijn intern ipadres stel je vast op 192.168.1.1 en je zet de DHCP server uit.
vervolgens trek je je kabel en zet je je router op de plek waar je hem wilt hebben en sluit je hem met een LAN poort (niet de WAN/INTERNET poort) aan op een LAN poort van je speedtouch. zo werkt het hier ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Mathieuh op 28-06-2009 09:01 ]