hey hey,
ik heb een speedtouch ST780 in huis dat goed functioneerd. ik heb maar 1 kabel naar mijn kamer lopen en mijn andere apparaten maken gebruik van het zelfde draadloze netwerk. het probleem is alleen dat het erg slecht bereik heeft en voordurend weg valt. daarom heb ik een extra router gekocht (sitecom 300n xr gigabit) en deze geprobeerd aan te sluiten op de kabel boven zodat mijn apparaten vlak bij de zender zouden staan. het internet gaat dus van het speedtouch modem via de kabel naar de sitecom router en moet dan draadloos mijn apparaten bereiken. de sitecom router krijgt geen internet verbinding omdat er iets mis is met de dns instellingen. ik heb me suf gezocht naar topics
en lees van alles over het uitschakelen van dhcp maar het is me niet gelukt om hem aan de praat te krijgen.
dit zijn de instellingen van mijn laptop netwerk wanneer ik rechtstreeks gebruik maak van het speedtouch netwerk:
Host-naam . . . . . . . . . . . .: LAPTOP
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst......: lan

dit zijn de instellingen van mijn laptop netwerk wanneer ik rechtstreeks gebruik maak van het speedtouch netwerk:
Host-naam . . . . . . . . . . . .: LAPTOP
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst......: lan