• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 22:01

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
hallo ,

wij gaan volgende week voor 2 week naar bali , nu wil ik weten of het ook schadelijk is als je je camera en apparatuur verschillende keren door die rontgen machines gaan , zo ja wat kan ik er tegen doen .?
miss is het apparatuur hier goed zodat het niet mijn nieuwe cam niet beschadigt en de HDD die in mijn photobox zit , maar hoe zou het dan op bali zijn ? wil wel met een goede camera terug komen
heeft iemand hier ervaring mee? en is er een oplossing zodat die stralen tegen gehouden worden? zonder er kilos lood om heen te wikkelen :P

gr bennie

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Wijnands
  • Laatst online: 12:12
Ik heb echt nog nooit gehoord dat dat problemen geeft. Vroeger was film wel 's een probleem maar dat was eigenlijk tegen het einde van de jaren '80 de wereld uit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Dat geeft volgens mij inderdaad geen problemen. Wat wel problemen kan geven is van die beveiligingsventjes, die ff je lenzen van je body enzo af gaan schroeven en eens goed gaan inspecteren of er nergens iets verstopt is. Iets wat me is overkomen op een vlucht van Duisburg naar Wenen 8)7

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
nou ze mogen er zeker wel inkijken als ze me spullen maar niet vernielen .
maar ik meende toch echt dat ik eens iets gelezen had over camera's die van vakantie terug waren dat ze niet meer functioneren door de straling . zou wel zonde zijn van mn nieuwe 500D en de rest van de app.
zijn de poortjes op bali met het zelfde apparatuur uitgerust? wie kan daar iets over zeggen .

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Wijnands
Vroegah waren luchthavens in dat soort landen voorzien van oude apparatuur. Tegenwoordig is dat ook niet meer zo.

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-01 11:14
Ik zit een paar keer per jaar in engeland en ga of met het vliegtuig of met de eurostar en altijd gaat de hele zooi door die röntgen machienes en alles doet het gewoon nog vrolijk.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

Rannasha

Does not compute.

Zorg wel dat je de apparatuur in je handbaggage meeneemt. De ruimbaggage wordt flink mee gegooid, daar kan best een en ander kapot gaan.

Verder heb ik al meerdere keren gevlogen met m'n foto-apparatuur in de cameratas. Gewoon tas en al door het scan-apparaat, geen probleem.

edit: dat is inclusief landen die minder modern zijn dan Nederland (Peru, Argentinie, Bolivia, Brazilie).

[ Voor 16% gewijzigd door Rannasha op 27-06-2009 22:45 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt me heeeeeeeeeeel stug als daardoor een camera kapot gaat.
Ik zou wel m'n cameraspul meenemen als handbagage. Dat moet genoeg zijn :)

Oh, en Bali is een mooi land. Bloedheet en erg benauwd maar wel mooi. Veel plezier :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mr.loepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:40:
nou ze mogen er zeker wel inkijken als ze me spullen maar niet vernielen .
maar ik meende toch echt dat ik eens iets gelezen had over camera's die van vakantie terug waren dat ze niet meer functioneren door de straling . zou wel zonde zijn van mn nieuwe 500D en de rest van de app.
zijn de poortjes op bali met het zelfde apparatuur uitgerust? wie kan daar iets over zeggen .
Dat was film met een hoge ASA. Die moet je idd niet door een röntgenapparaat duwen. Electronica kan er prima tegen. Sterker nog: als jij je spullen tegen straling gaat beschermen kun je er op rekenen dat je dat vliegtuig niet in stapt ;)

Bali is, qua vliegveld voor internationaal, vrij modern. Komen veel toeristen. Ze moeten alleen nog even in een airco investeren voor de immigratieruimte..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2025
ik heb hier op tweakers wel verhalen gehoord van iemand die steeds een defecte imagetank had na de x-rays op het vliegveld.. kan het alleen niet meer zo gauw terug vinden en ook niet meer herinneren of ze een oplossing hadden gevonden. :0

@sOID: bali is niet echt een land hoor ;]

• Wijnands
Een imagetank is in wezen een harddisk. Ik ben van 1998 tot 2002 heel europa rond gevolgen, 30 vluchten per jaar was geen uitzondering. Laptop ging altijd mee en het enige probleem wat ik had met de HP laptops was dat er altijd stukjes afvielen.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

CyBeR schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:49:
[...]

Dat was film met een hoge ASA. Die moet je idd niet door een röntgenapparaat duwen. Electronica kan er prima tegen. Sterker nog: als jij je spullen tegen straling gaat beschermen kun je er op rekenen dat je dat vliegtuig niet in stapt ;)

Bali is, qua vliegveld voor internationaal, vrij modern. Komen veel toeristen. Ze moeten alleen nog even in een airco investeren voor de immigratieruimte..
Tot 1600 als ik het goed had.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:31

FikkieHo

Wokmaster

Geen problemen ermee gehad. Geldt voor DSLR's als compacts. Ze checken soms idd wat voor spullen je bij je apparatuur hebt, maar verder mollen ze het niet. Lijkt me stug dat een imagetank zomaar kapot gaat, want dan zou mijn mp3 speler met hdd na zo'n 10 vluchten ook kaduk zijn :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kaesve schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:56:
ik heb hier op tweakers wel verhalen gehoord van iemand die steeds een defecte imagetank had na de x-rays op het vliegveld.. kan het alleen niet meer zo gauw terug vinden en ook niet meer herinneren of ze een oplossing hadden gevonden. :0

@sOID: bali is niet echt een land hoor ;]
Eiland :P En Bali is in bepaalde opzichten best anders dan Java e.d.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wijnands schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:11:
...Vroeger was film wel 's een probleem maar dat was eigenlijk tegen het einde van de jaren '80 de wereld uit.
Volgens mij niet hoor, bij gevoelige film zeker niet.

ot: Voor de TS lijkt me verder geen vuiltje aan de lucht.

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

begintmeta schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:29:
[...]

Volgens mij niet hoor, bij gevoelige film zeker niet.

ot: Voor de TS lijkt me verder geen vuiltje aan de lucht.
Volgens kodak anders toch wel hoor: Klik

I make things.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RoyBijster schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:43:
[...]

Volgens kodak anders toch wel hoor: Klik
Daar staat toch eigenlijk wat ik ook al schreef?

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
sorry voor de late reactie , maar het is me duidelijk ik kan mijn camera dus zonder problemen mee nemen zonder dat ik me daar zorgen over ga maken.
dank jullie wel voor de reacties ,

Pagina: 1