Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

geen updates meer van planet/kpn nieuwsservers?

Pagina: 1
Acties:

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Sinds een week geeft m'n nieuwslezer (newsleecher, ook getest met grabit) geen updates meer voor groepen die via nova.planet.nl binnenkomen. :'(

Even gegoogled, en daar hebben meer mensen last van.
Echter de oplossing om news.planet.nl te nemen werkt ook niet.

Vanavond met kpn gebeld, en die wijten het probleem aan de nieuwsclients zelf. imho is dat redelijke onzin, temeer omdat meer mensen er vanaf het zelfde tijdstip er last van hebben.

Weet iemand wellicht meer?

nope

Verwijderd

Hai, heb hier ook last van, en heb vrijdag KPN gebeld. Vriendelijke dame zei dat zich verder nog niemand (??) met dit probleem had gemeld. Leek me een beetje vreemd. Dame zei ook dat ze ernaar gaan kijken 'als meerdere gebruikers hetzelfde probleem hebben'. Ik voelde me niet zo serieus genomen, maar ben de discussie niet aangegaan, had meer te doen. Hopelijk melden zich wat meer andere gebruikers met hetzelfde issue.

Groet, Robert

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
news.planet.nl is ook alleen voor tekst, niet voor binaries.
Hoe gebruik je de nieuwsgroepen? Haal je de headers binnen of maak je gebruik van nzb's (of gaat het je echt om alleen de tekstberichten :P)? Via een nzb ben ik iets aan het downloaden wat gisteren gepost is (via nova.planet.nl dus).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:37:
news.planet.nl is ook alleen voor tekst, niet voor binaries.
Hoe gebruik je de nieuwsgroepen? Haal je de headers binnen of maak je gebruik van nzb's (of gaat het je echt om alleen de tekstberichten :P)? Via een nzb ben ik iets aan het downloaden wat gisteren gepost is (via nova.planet.nl dus).
Tja, het bijwerken van de headers lukt al niet.. maak geen gebruik van nzb's de afgelopen week.
Ik vind het ronduit verdacht dat meerdere gebruikers plotseling geen nieuwe headers binnenkrijgen.

nope

Verwijderd

Same here (news.kpnplanet.nl that is): na 21 juni geen enkele update meer te vinden en bovendien retetraag.

Via *.NZB downloaden lukt overigens wel al is ook dat de hele week al beduidend trager dan normaal. Netjes binnenhalen met 3 threads lukt wel, ook recente posts komen braaf binnen alleen de snelheid is maar zo'n 50% van wat 'ie was.

En in mijn geval is dat dus 50% van weinig - maar ik ben dan ook een soort bosbewoner. Da's ook een keuze.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
opgelost :D

Blijkbaar is de nieuwsserver verhuisd oid naar het volgende adres: news.kpn.nl
Wel erg slordig van kpn dat dat zonder enige vorm van aankondiging gewijzigd is...

have fun :)

[ Voor 28% gewijzigd door bloody op 01-07-2009 21:35 ]

nope

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:21
Sinds 29 sep krijg ik geen updates meer binnen van de nieuwsgroepen van KPN. [news.kpn.nl]
Ik heb meerdere readers geprobeerd en op verschillende pc's. Nergens komen er nog updates binnen.
Als ik iets wil downloaden middels een nzb bestandje lukt het wel. :?
Hebben hier meer mensen last van?
Of heeft iemand een tip waaraan het kan liggen?

Verwijderd

hier idem dito.. ook sinds een week nu dezelfde problemen.

Verwijderd

heb nog maar eens gekeken..en het lijkt weer te werken. Heb wel het idee dat ik een "gat" heb, maar vooruit..

update:
vanochtend nog maar eens gechecked en het is weer hommeles.
Geen enkel idee waar dit aan zou kunnen liggen.

opties en oplossingen zijn welkom :-)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 10:59 ]

Pagina: 1