Toon posts:

Saldo bij Hi Sim Only abonnement onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen woensdag heb ik voor m'n dochter een Sim Only abonnement afgesloten voor 13,96 per maand: 275 belminuten of 550 sms'jes (na het aanzetten van de verdubbelaar). Toen ze een sms had verstuurd, wilde ze even checken wat het saldo was. Dat was 19,25 en geldig tot de nieuwe factuur op 9 juli. Na navraag in de winkel bleek dat je als saldo niet die 13,95 krijgt, maar een bepaald vast bedrag (volgens hen 35 euro) waarvoor je 13,95 betaalt. Die 19,25 zou dan het deel zijn waar ze van awoensdag tot 9 juli recht op heeft. Beetje vaag, maar goed.

Nu zijn we twee dagen verder en ook 9 sms'jes plus 1 kort telefoontje verder. Het saldo is nu gedaald tot 17,60... Als dat zo doorgaat, heeft ze met 60 sms's al de bodem bereikt en zou ze per sms dik moeten gaan bijbetalen...

Mijn probleem is: hoe kan je nu EXACT zien hoeveel belminuten je nog hebt...? Het is mij volstrekt onduidelijk. Schijnbaar moet je een en ander omrekenen, maar hoe ik nu ook reken: het klopt niet en die 550 sms's haalt m'n dochter niet als het zo doorgaat. En ik heb natuurlijk geen zin in een dikke naheffing...

Voordat iemand zegt: bel de Helpdesk even, nou die heb ik net gebeld... :X |:( :X |:( |:( :X |:(
Wat een DROPLUL daar. Sorry hoor... Hij wist mij alleen te vertellen dat ik saldo moest sms'en naar 1244. Dus ik heb 'm tig keer verteld dat ik dat al wist, maar dat ik graag wilde weten hoe je de info die je vervolgens krijgt moet interpreteren! Je wilt uiteindelijk toch weten hoeveel belminuten je nog hebt! Maar hij bleef maar herhalen dat ik dan saldo naar 1244 moest sms'en. Het is al warm vandaag, maar geloof me, ik werd bloedheet aan de telefoon... Zit je daar dik te betalen (gratis helpdesk, ho maar) en krijg je gewoon geen antwoord!!! Ik ben zelden zo woest geweest bij een Helpdesk als nu. :(

Dus dan TOCH maar hier een post... Wie weet hoe het saldo van Hi Sim Only werkt? Hoe moet je die vage sms interpreteren? Moet er iets omgerekend worden? Hoe kan ik nou exact weten hoeveel belminuten er nog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:21:
Hoe kan ik nou exact weten hoeveel belminuten er nog zijn?
Niet. Sowieso geeft de eerste maand een beetje een vertekend beeld (wordt aangesloten bij bestaande groep klanten die gelijktijdig de factuur ontvangen waardoor je mogelijk met een deel van een maand zit), maar verder is het niet echt mogelijk om er iets van te begrijpen eigenlijk. Het is sowieso de bedoeling dat het bundeltegoed in percentages wordt weergegeven om dit soort problemen te voorkomen, maar dat is kennelijk bij die huidige sim-only's nog niet omgezet.

Anyway, verder zul je toch niet komen, het is tenslotte ook een extra service van Hi waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelle. schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:58:
[...]

Niet. Sowieso geeft de eerste maand een beetje een vertekend beeld (wordt aangesloten bij bestaande groep klanten die gelijktijdig de factuur ontvangen waardoor je mogelijk met een deel van een maand zit), maar verder is het niet echt mogelijk om er iets van te begrijpen eigenlijk. Het is sowieso de bedoeling dat het bundeltegoed in percentages wordt weergegeven om dit soort problemen te voorkomen, maar dat is kennelijk bij die huidige sim-only's nog niet omgezet.

Anyway, verder zul je toch niet komen, het is tenslotte ook een extra service van Hi waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.
O... :X Lekker is dat. Dus de enige optie is dan zelf heel goed bijhouden hoe vaak je sms't en belt...? En dan maar hopen dat het overeenkomt met wat Hi berekent...? Maar als het zo doorgaat en het saldo 0 euro is terwijl ze nog maar 50 keer geeft ge-sms't... moeten we dan maar stoppen met sms'en? Dan ben ik nog duurder af dan met prepaid! Straks gaat ze 550 keer sms'en, ook al is het saldo op, en krijgen we een rekening van 150 euro of zo. 8)7

Tjonge, als ik had geweten dat het zo vaag zou zijn... Dit werk natuurlijk niet echt zo. Je weet totaal niet waar je aan toe bent! Ik kan zo bijvoorbeeld ook niet controleren of die verdubbelaar echt wel werkt. Straks krijgen we een rekening omdat die NIET werkt en ze dus over het saldo is gegaan. Pfffffffffff.... zou toch simpeler moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit heeft m'n vriendin ook. Ze heeft verlengd met een online-abonnement voor 17 euro per maand. Als ze "Saldo" naar 1244 sms't krijgt ze initiëel inderdaad ook een saldo van 35 euro terug, en inderdaad, nog geen tien minuten bellen later is dat saldo gedaald tot onder de 20 euro. Geen peil op te trekken.

Maar dan mag je nog van geluk spreken dat je énige indicatie hebt, je krijgt immers 0 euro gemeld als je je bundel opgebeld hebt. Bij Telfort mag je maar gokken, en als je aan de helpdesk vraagt of het ooit nog mogelijk wordt om je saldo op te vragen krijg je geen antwoord...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:07:
Dit heeft m'n vriendin ook. Ze heeft verlengd met een online-abonnement voor 17 euro per maand. Als ze "Saldo" naar 1244 sms't krijgt ze initiëel inderdaad ook een saldo van 35 euro terug, en inderdaad, nog geen tien minuten bellen later is dat saldo gedaald tot onder de 20 euro. Geen peil op te trekken.

Maar dan mag je nog van geluk spreken dat je énige indicatie hebt, je krijgt immers 0 euro gemeld als je je bundel opgebeld hebt. Bij Telfort mag je maar gokken, en als je aan de helpdesk vraagt of het ooit nog mogelijk wordt om je saldo op te vragen krijg je geen antwoord...
Okay... dus in feite komt het er op neer dat je maar gewoon door moet bellen en sms'en zolang je maar geen saldo van 0 euro hebt... Ik blijf het doodeng vinden... Dan moet je eigenlijk constant SALDO naar 1244 sturen...!

We zijn overgestapt naar dit abonnement omdat het prepaid veel te snel ging allemaal en we dachten dat het veel goedkoper was en beter in de hand te houden. Nou, niet dus. Eigenlijk tegenovergesteld: het is nog enger! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij werkt dit bij Hi al heel lang niet goed. Ik kan mij van een hele tijd terug een topic herinneren waarbij het opvragen van het saldo ook totaal niet deugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Nouja bij mijn Bel&SMS abonnement (in procenten) werkt het gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jelle. schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:35:
Nouja bij mijn Bel&SMS abonnement (in procenten) werkt het gewoon perfect.
Als je goed kan hoofdrekenen werkt dat wel, maar ik hoef niet te weten dat ik 11% over heb van m'n bundel van 25 euro heb waarbij een sms 9 en een belminuut 15 cent kostte, ik wil weten hoeveel euro ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
CodeCaster schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:37:
[...]

Als je goed kan hoofdrekenen werkt dat wel, maar ik hoef niet te weten dat ik 11% over heb van m'n bundel van 25 euro heb waarbij een sms 9 en een belminuut 15 cent kostte, ik wil weten hoeveel euro ik heb...
Maar dat geeft dus problemen zoals hierboven. Bovendien: dat tegoed werd altijd omgerekend in andere tarieven waardoor je dus ook niet kon uitgaan van de tarieven bij je eigen abonnement (zie je "Nieuwe bundeltegoed van deze maand" op de factuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jelle. schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:38:
[...]

Maar dat geeft dus problemen zoals hierboven. Bovendien: dat tegoed werd altijd omgerekend in andere tarieven waardoor je dus ook niet kon uitgaan van de tarieven bij je eigen abonnement (zie je "Nieuwe bundeltegoed van deze maand" op de factuur).
Ik heb zelf ongeveer drie verschillende formaten gezien bij Hi. Eén waarbij je resterende bundel in procenten werd genoemd, met daarbij opgeteld het restant van je oude bundel (bijvoorbeeld: "Je bundel bedraagt 110% van 25 euro", waarbij dus 10% over was van de vorige maand). Ook heb ik het gezien dat je oude bundel niet vermeld werd (waarbij hij dus erg lang op 100% bleef staan wanneer je iets over had van de vorige maand) en uiteindelijk werd het in euro, waarbij het bedrag niet klopte met de bij het abonnement horende bundel (zoals bij m'n vriendin: 35 euro terwijl ze een bundel heeft van 17 euro). Ik snap niet wat hier logisch of handig aan is.

Laat gewoon de hoogte van de actuele bundel zien, waarbij uitgegaan wordt van de bedragen die op je factuur staan? Dat dus het versturen van 1 sms 9 cent van je bundel afhaalt, in plaats van anderhalve euro? Of, maar dat zal wel erg lastig zijn, "Met uw huidige bundel kunt u nog 105 minuten bellen of 175 sms'jes versturen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:47:
[...]

Ik heb zelf ongeveer drie verschillende formaten gezien bij Hi. Eén waarbij je resterende bundel in procenten werd genoemd, met daarbij opgeteld het restant van je oude bundel (bijvoorbeeld: "Je bundel bedraagt 110% van 25 euro", waarbij dus 10% over was van de vorige maand). Ook heb ik het gezien dat je oude bundel niet vermeld werd (waarbij hij dus erg lang op 100% bleef staan wanneer je iets over had van de vorige maand) en uiteindelijk werd het in euro, waarbij het bedrag niet klopte met de bij het abonnement horende bundel (zoals bij m'n vriendin: 35 euro terwijl ze een bundel heeft van 17 euro). Ik snap niet wat hier logisch of handig aan is.

Laat gewoon de hoogte van de actuele bundel zien, waarbij uitgegaan wordt van de bedragen die op je factuur staan? Dat dus het versturen van 1 sms 9 cent van je bundel afhaalt, in plaats van anderhalve euro? Of, maar dat zal wel erg lastig zijn, "Met uw huidige bundel kunt u nog 105 minuten bellen of 175 sms'jes versturen".
Ja, je zou toch zeggen dat dat tegenwoordig makkelijk zou moeten kunnen... Waar heb je anders computers voor? :? Overigens zou ik procenten makkelijker vinden dan zo'n vaag bedrag.

Maar eigenlijk irriteer ik me nu nog steeds het meest over die helpdeskmedewerker.... Dat toontje... 'Ja, meneer, ik heb het nu al een paar keer gezegd...' Oooooooooooo... :X :X :X

Enfin, voorlopig blijven we bellen etc. zolang het saldo nog boven de 0 is. En misschien dat het vanaf 9 juli, als de eerste complete maand ingaat, wat beter gaat of duidelijker wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
Bij hi sim only krijg je het bundeltegoed omgerekend in het buitenbundel tarief als beltegoed.
Het buitenbundel tarief is 15c/sms 30c/min met de sms verdubbelaar.
Met een abonnement met 550 smsjes krijg je dus €82.5 beltegoed per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EgoH schreef op zondag 28 juni 2009 @ 05:24:
Bij hi sim only krijg je het bundeltegoed omgerekend in het buitenbundel tarief als beltegoed.
Het buitenbundel tarief is 15c/sms 30c/min met de sms verdubbelaar.
Met een abonnement met 550 smsjes krijg je dus €82.5 beltegoed per maand.
Aha, okay. Maar dan snap ik niet waarom ze nu, voor een periode van net iets meer dan twee weken, maar 19,25 euro heeft gekregen. Dat zou dan toch minstens 40 moeten zijn geweest. En per sms gaat er op dit moment echt wel meer af dan 15 cent, zo lijkt het. Nou ja, tot 9 juli maar even voorzichtig zijn met alles en dan eens kijken wat het nieuwe tegoed is. Ik hoop inderdaad 82,50!

Een ding heb ik al wel ontdekt }:O : ik dacht dat 1200 (klantenservice) gratis was. Maar da's alleen zolang je met de computer belt... Maar ik ben dus doorgeschakeld naar iemand aan de lijn en dan betaal je het volle pond. Dat zal er dus voor gezorgd hebben dat het saldo zo kelderde. Maar dan nog klopt er iets niet met het sms'en.

Enfin, nogmaals: we zullen zien wat er op 9 juli gebeurt. Tegen die tijd zal ik even melden hoe het gegaan is, ter info van eventuele toekomstige bezoekers van dit topic. Want ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die er in eerste (en tweede en derde...) instantie niet veel van snappen!
Pagina: 1