Toon posts:

Slimline AcerPC wordt erg warm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de titel zegt het al, ME PC WORD SUPPER HEET
Ik heb een Acer Aspire X1700
en de bovenkant van me PC word heel erg heet.
Als ik aan het game ben een halve dag dan word hij verbrandings heet.
Als ik aan de achterkant voel (luchtstroom) is dat gewoon warm.

Weet iemand hoe ik hem een beetje kan koelen? :?
Want het word ook namelijk wat warm in me kamer...

Greetz I

Verwijderd

superduper water eroverheen ;)

kijk eens met een programaa hoe heet je pc wordt, bijvoorbeeld met coretemp of realtemp ectr,

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
Wij hebben hier op tweakers geen glazen bol. Vertel eens meer over de specificaties omdat er meerdere versies van je Aspire X1700 zijn.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
SIW of speedfan willen ook wel eens werken.

Als je garantie op is kan je de koeling aan passen, of als je pc het gewoon doet, dan moet je er niet aan zitten zodat je je niet brandt ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stof uit je fans verwijderen?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Alle stof uit de pckast halen/zuigen, luchtinlaat maken in de zijkant van de kast, rondom de pckast veel ruimte overlaten, processor- of videokaart koeler vervangen door groter exemplaar, raam openzetten/airco nemen.

Er zijn genoeg zaken waar je naar kunt kijken.

Verwijderd

Eens even met de stofzuiger eroverheen. Dat kan soms al tientallen graden schelen.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:59:
Nee, je titel zou "Mijn PC wordt superheet" moeten zeggen in correct Nederlandsch. }:|

Voor de rest de tips die hierboven al eens zijn gegeven. Mocht dat niet helpen, dan kijken of er nog een extra fan aan de voorkant in je pckast kan worden geplaatst. Vaak is daar wel een aansluiting op je moederbord voor en anders via een molex stekker direct op je voeding aansluiten.

Installeer trouwens "Everest Ultimate" eens en check de temperatuur van je harddisks en vergelijk dit met wat de fabrikant website zegt over de maximale temperaturen. Overschrijden van de max temp van je hd is zeer slecht voor de levensduur hiervan.

_██_
(ಠ_ృ)

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01 22:28

Nip

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:15:
Eens even met de stofzuiger eroverheen. Dat kan soms al tientallen graden schelen.
Hier moet je enorm mee oppassen, de statische elektriciteit die een stofzuiger kan veroorzaken kan onderdelen op je moederbord, videokaart etc kapot maken. Je kan het beter met een stofdoekje ofzo doen.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:59:
Greetz I
Gelukkig is het bijna etenstijd!

Met zonder gekheid, geef eens wat meer info!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het beste kun je stof weghalen met perslucht (compressor), alleen wel zorgen dat je de fans vasthoudt tijdens het blazen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:03:
Wij hebben hier op tweakers geen glazen bol. Vertel eens meer over de specificaties omdat er meerdere versies van je Aspire X1700 zijn.
Waarom moet je dat weten, dit is gewoon de zoveelste pc (Aspire is toch een laptop serie?) die vol zit gezogen met stof en die je gewoon even uit moet blazen met perslucht.

Daarnaast is het niet aan te raden om je pc met een stofzuiger stof vrij te maken, het plastic van het mondstuk kan statische elektriciteit bevatten wat niet bevordelijk is voor de werking van je pc

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 27-06-2009 16:55 ]

Verwijderd

Nip schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:39:
[...]

Hier moet je enorm mee oppassen, de statische elektriciteit die een stofzuiger kan veroorzaken kan onderdelen op je moederbord, videokaart etc kapot maken. Je kan het beter met een stofdoekje ofzo doen.
True

Ik doe het altijd met zon plastic opzet stuk inclusief borstel. Is dat nog steeds statisch geladen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:04:
[...]

True

Ik doe het altijd met zon plastic opzet stuk inclusief borstel. Is dat nog steeds statisch geladen?
Misschien nog wel erger ivm het langs elkaar wrijven van de haartjes

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
FastFred schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:52:
[...]
Waarom moet je dat weten, dit is gewoon de zoveelste pc (Aspire is toch een laptop serie?) die vol zit gezogen met stof en die je gewoon even uit moet blazen met perslucht.
Dat weet je niet zeker, kan ook aan de matige koeling liggen van de pc zelf wat het uit de fabriek mee krijgt. Aspire kan inderdaad ook een desktop zijn. Van de X1700 zijn er vele versies (Er staan 5 versies in de pricewatch). Er zijn grote verschillen tussen de langzaamste versie (dual core) vs de snelste versie (quad core). Dat maakt qua hitte productie veel uit. Daarom is het handig om te weten om welke versie het gaat.

Staat EIST of Speedstep wel aan? Scheelt aardig qua hitte als de desktop aan het idlen is.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:04:
[...]

True

Het is van hetzelfde materiaal als het mondstuk zelf dus ik ga uit van wel, wat als je met die borstels tussen cpu en I/O aansluitingen aan het schoonmaken bent en per ongeluk met het plastic langs de videokaart of cpu koeler gaat? Die stofzuiger mondstukken zijn vaak ook van het zelfde materiaal als die plastic glijbanen waar je altijd stroom van krijgt ;) Ik zou er gewoon met perslucht doorheen gaan, perslucht is er in de vorm van spuitbussen maar als je een compressor hebt met een lucht pistool kan het daar ook mee (wel 100% zeker zijn dat er geen vet of olie mee komt door de slang in de computer)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:24:
[...]

Misschien nog wel erger ivm het langs elkaar wrijven van de haartjes
Nee, eventuele statische elektriciteit wordt volgens mij opgewekt door de sterke luchtstroom met stofdeeltjes die langs de metalen onderdelen wervelt. Oplossing is je pc aarden, of met 1 hand de kast vasthouden terwijl je met de andere hand stofzuigt. Dan kan er geen spanningsverschil opbouwen.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Q660 Intel Core 2 Qaud
3GB DDR2 memory
640GB HDD (320GB ×2)
Nvidia Geforce 9300GE

Ik heb ff Everest gedownload en geinstaleerd

moederboard: 51 graden
CPU KERN1: 46
CPU KERN2: 45 Het veranderd de hele tijd, het schommelt tussen de 46 celcius en de 39 celcius
CPU KERN3: 41
CPU KERN4: 40
MCP: 69 graden
Aux: 37 graden
GPU diode 72 graden

Er stond ook nog ''Chassis inbreuk opgemerkt'' ja <<< Wat wilt dit zeggen?

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 21:30
De X1700 is zo'n slimline desktop. Die dingen worden inderdaad gloeiend heet, onder andere door de voeding die aan 3 kanten tegen de behuizing zit. De hoge temperatuur ligt niet aan stof o.i.d. maar aan het feit dat men zulke onderdelen in zo'n klein en vooral slechtgekoeld kastje denkt te kunnen stoppen.

Je ziet het ook aan de temperaturen. CPU valt best mee door de koeler die hem koel houdt, maar het moederbord is erg warm. Videokaart heeft geen uitblazende fan, dus ook die blijft erg warm.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:11:
Er stond ook nog ''Chassis inbreuk opgemerkt'' ja <<< Wat wilt dit zeggen?
Niets.

Zo kan men zien of de kast ooit open is geweest. Meestal is deze sensor niet aangesloten dus heeft het geen nut.

offtopic:
Een paar Compaq modellen hadden zelfs de functie dat je in het bios moest om de vergrendeling van de behuizing uit te schakelen. Daarna kon je de kast pas open krijgen. Er zat een mechanisch/elektrisch slot in.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2009 18:25 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
B-Buster schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:19:
De X1700 is zo'n slimline desktop. Die dingen worden inderdaad gloeiend heet, onder andere door de voeding die aan 3 kanten tegen de behuizing zit. De hoge temperatuur ligt niet aan stof o.i.d. maar aan het feit dat men zulke onderdelen in zo'n klein en vooral slechtgekoeld kastje denkt te kunnen stoppen.

Je ziet het ook aan de temperaturen. CPU valt best mee door de koeler die hem koel houdt, maar het moederbord is erg warm. Videokaart heeft geen uitblazende fan, dus ook die blijft erg warm.
Dus eigenlijk maak ik me nergens druk om.
Het is dus normaal dat hij zo heet word...

• B-Buster
Normaal als in het hoort bij dat type ja. Maar ik vind het wel een aandachtspuntje, zeker op een warme zomerdag. Als ik zelf zo'n ding zou hebben staan dan zou ik er een tafelventilator naast zetten, zijpaneel eraf en 'bij'koelen.

Extra fan's monteren is niet mogelijk, je zou ze hoogstens kunnen vervangen voor ventilators met meer luchtverplaatsing.

Verwijderd

Topicstarter
B-Buster schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:42:
Normaal als in het hoort bij dat type ja. Maar ik vind het wel een aandachtspuntje, zeker op een warme zomerdag. Als ik zelf zo'n ding zou hebben staan dan zou ik er een tafelventilator naast zetten, zijpaneel eraf en 'bij'koelen.

Extra fan's monteren is niet mogelijk, je zou ze hoogstens kunnen vervangen voor ventilators met meer luchtverplaatsing.
Helaas mag ik hem nog niet openmaken want dan gaat de garantie eraf...
aangezien ik soms nog is heb dat er iets blijft hangen (ff meppen op dat ding en doet weer normaal)
Maar ik heb er zo n USB ventilatortje erop staan :+

• B-Buster
Heb je garantie via een normale winkel, of bij een webshop gekocht?

Ik heb zelf een tijd in een computershop gewerkt waar we ook die Acers verkochten en uiteraard trokken we eerst zelf die kasten open als er iets mis mee was. Ik heb nooit meegemaakt dat er achteraf door Acer moeilijk over werd gedaan.

Dat zegt natuurlijk niets over hoe andere winkels daarmee omgaan, dus ik zou als ik jou was even informeren bij je winkel hoe zij er tegenaan kijken. Desnoods vraag je of ze zelf even een blik in de pc willen werpen om te kijken of alle koel elementen hun werk goed doen. Dan heb jij die zegel niet zelf verbroken :P

USB ventilatortje gaat natuurlijk never nooit werken. ;)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic staat beter in CO dan in PMG, omdat het voornamelijk een koelinggeralteerd probleem is.
Ik zou je alleen wel willen vragen voortaan gelijk alle relevante info in de TS te zetten, nu staat het een paar posts later wat niet echt handig is en als deze info niet in het topic staat gaan ze doorgaans dicht. Daarnaast verander ik de titel even die de lading wat beter dekt.

PC word superduper heet > Slimline AcerPC wordt erg warm.

> CO

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:58:
[...]

Helaas mag ik hem nog niet openmaken want dan gaat de garantie eraf...
Dat is dus onzin. Mijn oude werkgever heeft ooit eens naar Acer heen gebelt omdat we in de winkel zelf zaten met geheugen uitbreiding. Die garantie stikkers mochten gewoon doorbroken worden, dat maakte niks uit. Als t ding met een garantie geval maar wordt geleverdt zoals deze bij oorsprong was. Dat is wat Acer ons een ruim jaar geleden vertelde ;)

Specs!

• B-Buster
GoldenBatt schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:29:
[...]

Dat is dus onzin. Mijn oude werkgever heeft ooit eens naar Acer heen gebelt omdat we in de winkel zelf zaten met geheugen uitbreiding. Die garantie stikkers mochten gewoon doorbroken worden, dat maakte niks uit. Als t ding met een garantie geval maar wordt geleverdt zoals deze bij oorsprong was. Dat is wat Acer ons een ruim jaar geleden vertelde ;)
Klopt, dat ging bij mijn oude werkgever precies zo. Echter heb ik wel van mensen gehoord dat niet iedere winkel er zo mee omgaat. Ondanks dat het zover ik weet geen invloed heeft op de garantieafhandeling bij Acer zou ik het dus toch even checken bij de winkel, scheelt eventueel gedonder achteraf. :)

Pagina: 1