Windows opnieuw installeren, Windows 7 of XP?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb sinds Vista uit was deze op m'n PC, en het begint me echt te irriteren (traag, USB apparaten die niet herkend worden).. Nou wil ik Windows er opnieuw op zetten, maar ik twijfel heel erg tussen XP (weet wat ik er van moet verwachten, support voor drivers is goed, lekker snel) en de Windows 7 beta (de opgepoetste Vista, misschien minder snel, maar voelde onwijs lekker aan als OS bij andere mensen).

Nou zit ik naast de bovengenoemde punten ook een beetje met de security. Windows 7 is uiteraard in beta fase, maar is die zelfs in beta MEER secure dan Windows XP qua lekken e.d. ? Dat is voor mij toch wel een belangrijk issue :)

Kortom, zijn er (voordat ik de beslissing maak) dingen om rekening mee te houden om voor het een of het ander te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
1. Het is geen beta meer maar een RC O-)
2. Hij is misschien iets langzamer dan XP maar voor het "voelt" veel sneller aan (programma's openen, menu's etc.)
3. Houd er rekening mee dat de RC mee gaat tot volgend jaar maart (dacht ik) daarna krijg je sterk verminderde functionaliteit en zul je weer een andere windows moeten installeren.
4. Over de beveiliging kan ik niet erg veel zeggen maar ik denk dat 7 wel veiliger is dan XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
3. Maakt op zich niet veel uit, als 7 uit is koop ik die, met een nieuwe PC, dus voor hij verloopt heb ik 'm al niet meer
4. Dit is dus voor mij wel belangrijk om te weten, hoe hoog die standaard ligt. Ik heb geen zin zometeen ineens met worms rond te lopen (hmm, die zin klinkt niet goed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:52
Een absolute no-brainer: Windows 7 RC installeren !

Op mijn werk heb ik nog Windows XP en erger me elke dag groen en blauw aan het gemis van de handigheidjes in Windows 7; zoals het snel bekijken en pannen van afbeeldingen, de snelheid van het OS, het uiterlijk, het snel maximaliseren en halveren van de openstaande pagina's, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij moet je met alle beschikbare informatie in de diverse Windows 7 ervaringen topics die beslissing zelf wel kunnen maken, toch? :)
En als je toch straks een nieuwe PC gaat halen maken die paar extra maanden ook niet zoveel meer uit denk ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik draai als sinds dat de eerste beta uitkom voor Windows 7, dit OS op mijn primaire computer. Nu draai ik de RC, en op wat kleine probleempjes na (driver problemen), bevalt het me echt prima. Ik kan niet anders zeggen dat Windows 7 echt een geweldig os is. Als je PC ook nog eens 64 bit en Intel VT ondersteunt heb je ook de mogelijkheid voor XP Mode, wat ook prima draait (wat eingelijk gewoon een XP VHD is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
OK bedankt jongens, als ik er van uit mag gaan dat Win 7 niet zo lek is als een mandje doe ik dat :)

alt-92 >> ik weet het, uiteindelijk kan ik daar achter komen door heel veel researchen, en ik doe dat, echt. Maar dit leek me specifiek genoeg voor een topic. En idd, over een paar maanden een nieuwe PC, maar ik ben toch altijd een beetje para over security, dus mocht het zo lek als een mandje zijn, dan vind ik één dag al te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Als Vista traag loopt. Dan ligt dat eerder aan je PC dan aan Vista, vooral met de 3 SP's die uitgekomen zijn in de tussentijd. Maar als je dan toch wilt kiezen, dan zou ik maar gaan voor Windows 7, aangezien je dan toch weer 2 generaties hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bilel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 02:16:
Als Vista traag loopt. Dan ligt dat eerder aan je PC dan aan Vista, vooral met de 3 SP's die uitgekomen zijn in de tussentijd. Maar als je dan toch wilt kiezen, dan zou ik maar gaan voor Windows 7, aangezien je dan toch weer 2 generaties hoger zit.
Vista is met sp2 alleen maar trager geworden.. is met test uitgewezen..
En windows 7 build 7260 is sneller als xp..
Pagina: 1